Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
Daarnaast is het anti sociaal leven voor jou misschien goed geweest. Voor het gemiddelde meisje op die leeftijd geldt dat zeker niet. Meisjes groeien in sociale netwerken.
Daarnaast is het anti sociaal leven voor jou misschien goed geweest. Voor het gemiddelde meisje op die leeftijd geldt dat zeker niet. Meisjes groeien in sociale netwerken.
Er zit inderdaad een groot verschil.tussem social media en het overige gebruik van een mobiele telefoon.
Ik dacht dat sociale media juist onder (een groot deel van de) meisjes veel schade aanricht aan het zelfbeeld.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ik heb geen anti sociaal leven gehad. Ik ging alleen niet mee in mainstreams.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
En juist op meiden hebben en smartphones en social networks een verwoestende uitwerking.
Lees het boek!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tiktok, i Instagram en dergelijke richten zeker schade aan. Ik ben absoluut geen voorstander van dat soort kanalen. Dit staat los van het gewone gebruik van een smartphone. Ik ben blij dat mijn dochter Google maps heeft als ze een excursie heeft in de stad. Daarnaast communiceren meisjes voor een groot deel via hun mobiel. Ze facetimen met elkaar, delen onderling shopvlogs, leren samen via Teams toetsen enz. Zonder een mobiel sta je daar toch buitenparsifal schreef: ↑Vandaag, 15:40Ik dacht dat sociale media juist onder (een groot deel van de) meisjes veel schade aanricht aan het zelfbeeld.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
ik heb het niet over een mobiel, ik heb het over een smartphone.
Daarnaast vul ik niet in voor een ander, maar wil ik betogen dat het overal klakkeloos in meegaan om maar een sociaal netwerk te hebben, geen must is. Zeker niet in onze kringen lijkt me dit meer dan vanzelfsprekend.
Ik hoef het boek niet te lezen om de kwalijke kanten van social media te ontdekken. Die is mij wel bekend. Denk dat het gesprek hierover meer bijdraagt dan een verbod van een smartphone tot hun 16e.Bertiel schreef: ↑Vandaag, 15:44ik heb geen anti sociaal leven gehad. Ik ging alleen niet mee in mainstreams.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
En juist op meiden hebben en smartphones en social networks een verwoestende uitwerking.
Lees het boek!
ik vraag het me af
Ik denk dat juist door Haidt onderscheid wordt gemaakt tussen sociale media (en zelfs binnen sociale media) en smartphones. Zijn bezwaar richt zich echt niet zozeer op Google maps of chat-functies die toegankelijk zijn door smartphone, maar wel op Tiktok, Facebook (sinds de like functie er is), X etc.merel schreef: ↑Vandaag, 15:48Ik hoef het boek niet te lezen om de kwalijke kanten van social media te ontdekken. Die is mij wel bekend. Denk dat het gesprek hierover meer bijdraagt dan een verbod van een smartphone tot hun 16e.Bertiel schreef: ↑Vandaag, 15:44ik heb geen anti sociaal leven gehad. Ik ging alleen niet mee in mainstreams.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
Lees het boek!
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Er zijn heel veel van soort boeken op dit moment. "It sells" anno 2025 vandaar. Ik heb al vele boeken over dit - en soortgelijke- onderwerpen gelezen.
Verder zijn "sociale netwerken" een must voor elke kind. Wat jij derhalve met deze term bedoeld is niet helder. Waarschijnlijk bedoel je sociale media zoals insta, tiktok etc. wat volgens het boek niet goed is.
@Merel: Op het VO hier is de mobiel not done, mijn kids laten 'em ook gewoon thuis. Dat gaat denk ik vrij goed, want ik hoor ze er ook niet over.
Mijn kinderen hebben social media op hun telefoon., snapchat, WhatsApp en kijken ook YouTube short en TikTok. Ze hebben een account en posten nooit. Wij kijken de eerste jaren mee met hun telefoon gebruik. De eerste jaren lezen wij mee met apps en dergelijke en gaan hierover het gesprek aan. Ook vragen wij nog steeds regelmatig ad hoc naar hun schermtijd en telefoongebruik. De ervaring leert bij ons dat ze vaak zelf schrikken van hun schermgebruik en zelf actie nemen om dit terug te dringen. Zo creëer je mijns inziens bewustwording in het gebruik. Dat heb je later ook nodig. Denk dat het smartphone gebruik bij menig volwassene ook overmatig is.
Dat is bij ons ook een officiële regel. Officieus loop iedereen met een telefoon in de zak en tas en staan de apps inmiddels op de laptop.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 15:59Er zijn heel veel van soort boeken op dit moment. "It sells" anno 2025 vandaar. Ik heb al vele boeken over dit - en soortgelijke- onderwerpen gelezen.
Verder zijn "sociale netwerken" een must voor elke kind. Wat jij derhalve met deze term bedoeld is niet helder. Waarschijnlijk bedoel je sociale media zoals insta, tiktok etc. wat volgens het boek niet goed is.
@Merel: Op het VO hier is de mobiel not done, mijn kids laten 'em ook gewoon thuis. Dat gaat denk ik vrij goed, want ik hoor ze er ook niet over.
Terecht, daar is ook veel mis mee. Zo kwam mijn dochter op haar 12e met de vraag of zij scincare mocht gebruiken. Dat kwam langs op TikTok. Het is ook aan ouders om kinderen hierin te volgen en te begeleiden.parsifal schreef: ↑Vandaag, 15:57Ik denk dat juist door Haidt onderscheid wordt gemaakt tussen sociale media (en zelfs binnen sociale media) en smartphones. Zijn bezwaar richt zich echt niet zozeer op Google maps of chat-functies die toegankelijk zijn door smartphone, maar wel op Tiktok, Facebook (sinds de like functie er is), X etc.merel schreef: ↑Vandaag, 15:48Ik hoef het boek niet te lezen om de kwalijke kanten van social media te ontdekken. Die is mij wel bekend. Denk dat het gesprek hierover meer bijdraagt dan een verbod van een smartphone tot hun 16e.Bertiel schreef: ↑Vandaag, 15:44ik heb geen anti sociaal leven gehad. Ik ging alleen niet mee in mainstreams.merel schreef: ↑Vandaag, 15:34 Het telefoon vrij zijn van scholen is een farce. Iedereen loopt nog steeds met telefoons rond en alle apps inclusief Netflix staan inmiddels op hun laptop.
Lees het boek!
Laatst gewijzigd door merel op 09 jul 2025, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nemen ze een laptop mee naar school dan?merel schreef: ↑Vandaag, 16:03Dat is bij ons ook een officiële regel. Officieus loop iedereen met een telefoon in de zak en tas en staan de apps inmiddels op de laptop.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 15:59Er zijn heel veel van soort boeken op dit moment. "It sells" anno 2025 vandaar. Ik heb al vele boeken over dit - en soortgelijke- onderwerpen gelezen.
Een groot deel van het lesmateriaal staat digitaal.