Het valt mij op dat je de laatste tijd open vragen stelt over de GG. Probeer je iets te duiden of te bereiken of heb je veel interesse in de GG? Als ik mij niet vergis was je lid van de GG. De vragen beginnen mij daarom te verbazen.Ararat schreef: ↑Vandaag, 12:33Vraag aan de mensen die in de GG kerken: hoe verhoudt dit citaat zich tot de prediking die je nu zoal hoort? Ik vraag me af of er 70 jaar na dato veranderingen te bespeuren zijn, zo ja, welke dat zijnAd Anker schreef: ↑Vandaag, 07:29Een citaat wat me opviel uit de voorbereidingspreek van 2 Korinthe 13:KDD schreef: ↑Gisteren, 23:08Ja bedankt. Ondanks de wat minder geluidskwaliteit was het een heldere boodschap.pierre27 schreef: ↑04 jul 2025, 15:50
Deze is trouwens ook erg to the point
https://www.prekenweb.nl/preek/26538Als je nu moet zeggen: Ik mis de volle toepassing van Christus’ gerechtigheid, ik mis de vrede met God door de Heere Jezus Christus, ik heb wel eens wat van Hem gezien maar zien is aan mijn kant geen hebben. Het kan aan de zijde Gods waar zijn maar daar kunnen wij niet mee werken. Welnu, dan met je gemis, als het waarlijk een Godsgemis, een Christusgemis is, niet afblijven van de tafel des verbonds. Dat verbond is juist ingesteld om je gemis te vervullen, mijn geliefden. Want we hebben al gezegd, de Heere heeft er alleen dit doel maar mee: Dat Hij laat zien aan Zijn missend volk dat alles in hun ligt, dat de ganse schuld betaald is en eeuwige gerechtigheid verworven is en dat Hij een gerechtigheid verworven heeft, zo overvloedig dat als had men al de zonden van Adams nakroost saamgebonden dat nog al die zonden door het dierbaar bloed van Christus kan weggenomen worden. Missende mensen, blijf niet zitten, want je gemis en je donkerheid wordt erger. Je weerspreekt in de grond der zaak het liefdesbevel van de Heere Jezus! Laat mensenvrees je niet weerhouden.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Volgens mij hoor je deze prediking nog steeds aan de linkerflank van de GG, net als 70 en 100 jaar geleden.Ararat schreef: ↑Vandaag, 12:33Vraag aan de mensen die in de GG kerken: hoe verhoudt dit citaat zich tot de prediking die je nu zoal hoort? Ik vraag me af of er 70 jaar na dato veranderingen te bespeuren zijn, zo ja, welke dat zijnAd Anker schreef: ↑Vandaag, 07:29Een citaat wat me opviel uit de voorbereidingspreek van 2 Korinthe 13:KDD schreef: ↑Gisteren, 23:08Ja bedankt. Ondanks de wat minder geluidskwaliteit was het een heldere boodschap.pierre27 schreef: ↑04 jul 2025, 15:50
Deze is trouwens ook erg to the point
https://www.prekenweb.nl/preek/26538Als je nu moet zeggen: Ik mis de volle toepassing van Christus’ gerechtigheid, ik mis de vrede met God door de Heere Jezus Christus, ik heb wel eens wat van Hem gezien maar zien is aan mijn kant geen hebben. Het kan aan de zijde Gods waar zijn maar daar kunnen wij niet mee werken. Welnu, dan met je gemis, als het waarlijk een Godsgemis, een Christusgemis is, niet afblijven van de tafel des verbonds. Dat verbond is juist ingesteld om je gemis te vervullen, mijn geliefden. Want we hebben al gezegd, de Heere heeft er alleen dit doel maar mee: Dat Hij laat zien aan Zijn missend volk dat alles in hun ligt, dat de ganse schuld betaald is en eeuwige gerechtigheid verworven is en dat Hij een gerechtigheid verworven heeft, zo overvloedig dat als had men al de zonden van Adams nakroost saamgebonden dat nog al die zonden door het dierbaar bloed van Christus kan weggenomen worden. Missende mensen, blijf niet zitten, want je gemis en je donkerheid wordt erger. Je weerspreekt in de grond der zaak het liefdesbevel van de Heere Jezus! Laat mensenvrees je niet weerhouden.
Ik denk het ook. Goede aanvulling.
Wonderlijke voorbereidingspreek. Zo heb ik ze nog nooit gehoord.
Ik vraag me dat af, volgens mij kom je de missende mensen niet echt tegen in de linkerflank, daar ontmoet ik meer de bezittende mensen. Dit bedoel ik niet lelijk. Ik denk zelf dat de missende mensen meer in de rechterflank.DDD schreef: ↑Vandaag, 13:01Volgens mij hoor je deze prediking nog steeds aan de linkerflank van de GG, net als 70 en 100 jaar geleden.Ararat schreef: ↑Vandaag, 12:33Vraag aan de mensen die in de GG kerken: hoe verhoudt dit citaat zich tot de prediking die je nu zoal hoort? Ik vraag me af of er 70 jaar na dato veranderingen te bespeuren zijn, zo ja, welke dat zijnAd Anker schreef: ↑Vandaag, 07:29Een citaat wat me opviel uit de voorbereidingspreek van 2 Korinthe 13:Als je nu moet zeggen: Ik mis de volle toepassing van Christus’ gerechtigheid, ik mis de vrede met God door de Heere Jezus Christus, ik heb wel eens wat van Hem gezien maar zien is aan mijn kant geen hebben. Het kan aan de zijde Gods waar zijn maar daar kunnen wij niet mee werken. Welnu, dan met je gemis, als het waarlijk een Godsgemis, een Christusgemis is, niet afblijven van de tafel des verbonds. Dat verbond is juist ingesteld om je gemis te vervullen, mijn geliefden. Want we hebben al gezegd, de Heere heeft er alleen dit doel maar mee: Dat Hij laat zien aan Zijn missend volk dat alles in hun ligt, dat de ganse schuld betaald is en eeuwige gerechtigheid verworven is en dat Hij een gerechtigheid verworven heeft, zo overvloedig dat als had men al de zonden van Adams nakroost saamgebonden dat nog al die zonden door het dierbaar bloed van Christus kan weggenomen worden. Missende mensen, blijf niet zitten, want je gemis en je donkerheid wordt erger. Je weerspreekt in de grond der zaak het liefdesbevel van de Heere Jezus! Laat mensenvrees je niet weerhouden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Johann Gottfried Walther
Rechts vind je weer meer mensen die rijk zijn met hun armoede. (zondekennis)
En de leer dat je kunt geloven zonder Christus te kennen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-knip-Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 16:50 Rechts vind je weer meer mensen die rijk zijn met hun armoede. (zondekennis)
Laatst gewijzigd door Herman op 08 jul 2025, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens op de persoon
Reden: Wegens op de persoon
Misschien is “als niets hebbende en nochtans alles bezittende” de meest gezonde optie..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!