Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- Johann Gottfried Walther
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik heb tijdje terug: Naar huis".
Vooral over de gelijkenis van de verloren zoon/zonen,
van Wilhelm Busch gelezen
https://www.hertog.nl/artikel/978940291 ... ?sqr=Busch
Vooral over de gelijkenis van de verloren zoon/zonen,
van Wilhelm Busch gelezen
https://www.hertog.nl/artikel/978940291 ... ?sqr=Busch
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Het Nieuwe Testament met Joodse aantekeningen.
Neveldijk..
En ik heb ontdekt dat ik er al m’n leven lang woon. Ook al ben ik al vijf keer verhuisd. En is het wel meer dan een uur rijden tussen de omgeving waar ik opgroeide en waar ik tegenwoordig woon.
En ik heb ontdekt dat ik er al m’n leven lang woon. Ook al ben ik al vijf keer verhuisd. En is het wel meer dan een uur rijden tussen de omgeving waar ik opgroeide en waar ik tegenwoordig woon.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Dan is het wellicht een ontdekkend boekje;-)
Ik geloof niet dat ik ooit in Neveldijk gewoond heb.
Ik geloof niet dat ik ooit in Neveldijk gewoond heb.
Ha, ha…
Nou, het helpt misschien om het hier allemaal iets minder moeilijk te vinden.
Ik herkende wel dingen uit m’n denken en handelen in het mangelvrouwtje, in Hein de Mat en in dominee Ruimstra. Dus een soort mix van die drie is Vrouwke denk ik.
Ik herkende wel dingen uit m’n denken en handelen in het mangelvrouwtje, in Hein de Mat en in dominee Ruimstra. Dus een soort mix van die drie is Vrouwke denk ik.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
- Dodo
Ik heb van Bryson intussen een deel gelezen van "Neither here nor there". Verslagen van zijn reizen door Europa. Heel vermakelijk, prima te lezen, maar ik werd het zat dat het hier en daar vrij grof was als hij zijn puberale fantasieën ophaalde. Hij had min of meer dezelfde reis namelijk als tiener gemaakt, samen met een vriend. Dus dat boek heb ik niet afgemaakt.Dodo schreef: ↑31 mei 2025, 15:35Bedankt voor de tip! Ik zocht nog een verjaardagskadootje voor een fervent lezer (van wie ik het boek later weer kan lenen, dus win-win).Zita schreef: ↑30 mei 2025, 14:11 Voor als ik door de examencorrectie heen ben, ligt 'En huis vol' van Bill Bryson klaar, als ontspannende lectuur. Allemaal niet-zo-zinvolle weetjes over allerlei dingen. Je hoeft geen lijn vast te houden en t is niet nodig dat je iets onthoudt, dus het zal relaxed lezen zijn. En dat ruim 500 pagina's lang. Eerder deze week las ik een paar hoofdstukken in zijn boek over het menselijk lichaam, en hij schrijft naar mijn idee zowel heel informatief als heel vermakelijk, en dat terwijl ik niet eens zo geïnteresseerd ben in biologie enz.
Nu ben ik een ander boek van hem aan het lezen: "At home". Dat zal wel hetzelfde zijn als Zita's boek.
Heel interessant, dat kleine stukje dat ik nu gedaan heb. Hij beschrijft hoe het Crystal Palace is gebouwd, zo'n anderhalve eeuw terug. Heel bijzonder. Daar heeft Spurgeon nog gepreekt, zei mijn man. Dat zou kunnen, het staat niet in het boek. En dan gaat hij verder over het dagelijks leven op het platteland. Hoe leefden die geestelijken eigenlijk? Wat voor inkomen hadden ze?
Het boek ligt op mijn nachtkastje, en ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog meer komt.
Heindemat was ooit een geacht forummer alhier. Hij vond het buitengewoon opmerkelijk dat een muis bij geval een tv-kabel doorgebeten had.Vrouwke schreef:Ha, ha…
Jeruzalem van Selma Lagerlöf. Mooi boek over boerendorp (en de Godsdienst daar) in Zweden rond 1900 en de vorming van een sekte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Johann Gottfried Walther
Lees je hem in het Nederlands of in het Zweeds?
Zijn er meer boeken van Selma Lagerlöf die je kunt waarderen?
Heb je misschien nog tips van Zweedse schrijvers/schrijfsters die je goed vindt?

Heb je misschien nog tips van Zweedse schrijvers/schrijfsters die je goed vindt?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
per olav enquist, de reis van de voorganger heb ik ademloos uitgelezen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik ben trouwens in Robbedoezen bezig van Gerjanne van Lagen.
De adviezen van Waterink liggen mij wel.
De adviezen van Waterink liggen mij wel.
Engels nuJohann Gottfried Walther schreef: ↑07 jul 2025, 13:26 Lees je hem in het Nederlands of in het Zweeds?![]()

"Then he isn't safe?" said Lucy.
- Heidebloem
dat vond ik echt wel een eyeopener, goed dat alle feiten op een rij benoemd worden.
Must read voor iedereen met (klein) kinderen onder de 18
Must read voor iedereen met (klein) kinderen onder de 18
- Heidebloem
Hmm, even doorzetten dus. Vind het tnt droge stof (zit op 5%) en hij geeft aan nog 8u te gaan