In het AD staat een mooi stukje van een mevrouw in Rotterdam. Oud en gehandicapt. Ze laat dag en nacht haar voordeur open, zodat ze snel weg kan bij brand. Inmiddels weten verslaafden en daklozen uit de buurt dat ook, en ze komen regelmatig schuilen of een praatje maken. En dat werkt kennelijk prima voor alle partijen.
Bovendien komen er regelmatig twee studenten van het Hoornbeeck langs, voor gezelligheid en een helpende hand. En die mevrouw is daar zo blij mee. Ze is zelf ook gelovig, vandaag dat ze de buurtbewoners ook in huis heeft, en die twee meisjes ook. Het Hoornbeeck wil meer in de wijk aanwezig zijn, en ik denk dat ze dat zo goed doen.
Mooi positief verhaal.
Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
- Dodo
- Johann Gottfried Walther
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
1.400 artsen en wetenschappers roepen op: geen smartphone meer tot 14 jaar
https://www.nu.nl/tech/6357038/1400-art ... -jaar.html
https://www.nu.nl/tech/6357038/1400-art ... -jaar.html
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- J.C. Philpot
De frivole spotter Voltaire, die een uitgesproken vijand van het christendom was, zou eens een wijs woord over de opstanding hebben gezegd. Toen hij daar namelijk eens door een dame naar werd gevraagd, gaf hij als antwoord: ‘De opstanding, mevrouw, is de eenvoudigste zaak ter wereld: hij die de mens eenmaal heeft geschapen, kan hem ook een tweede keer scheppen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wanneer we beseffen dat God alles gemaakt heeft en verhouding land/zee ongeveer 30%/70% is, dan kan ik begrijpen dat er belangstelling is voor de zee en wat erin leeft.Job schreef: ↑22 jun 2023, 12:34Wat een geld hé. Inderdaad gebeurt het gelukkig bijna nooit, en het is een zaak die enorm fascineert. Zoveel vragen. Wat bezielt mensen om in zo'n benauwd vaartuigje de oceaan in te gaan? Wat moet er zich daar binnen nu afspelen, mochten ze nog leven? Wat een ironie ook zo rond het toch al bizarre verhaal van de Titanic.KDD schreef: ↑20 jun 2023, 13:02Het heeft belangstelling omdat zoiets heel zelden gebeurt. En reiskosten zijn 250.000 USD.Job schreef: ↑20 jun 2023, 12:50 Vanmorgen sprak iemand op de radio z'n verwondering uit over het feit dat het nieuws over vijf vermisten in een commercieel duikbootje (ze telden pp 25.000 dollars neer om bij de gezonken Titanic te kunnen kijken) op veel plekken domineert. En dat er amper een (publicitaire) haan kraait naar de honderden omgekomen bootvluchtelingen. Zette me wel aan het denken.
De Zuid-Koreaanse wetenschapper YoungHoon Kim, die zegt het hoogste IQ ter wereld te hebben, spreekt sinds vorige week openlijk over het christelijk geloof.
Kim ziet geloof en wetenschap niet als tegenstellingen, maar als „partners in de zoektocht naar de uiteindelijke waarheid”. Hij beschouwt de Bijbel als het volmaakte Woord van God. „Daarom is het 100 procent waarheid, 0 procent fout.”
In andere berichten, waarin Kim vaak zijn status als IQ-recordhouder benadrukt, noemt hij homoseksualiteit een „zonde”. „Geen excuses. Geen compromissen. De Bijbel is duidelijk.” En: „Als houder van het wereldrecord hoogste IQ concludeer ik dat Jezus geen mythe is, maar een echte historische Persoon, en dat Zijn Evangelie gebaseerd is op onweerlegbaar historisch bewijs.”
Kim zegt dat hij elke ideologie en filosofie heeft geanalyseerd. „Ik concludeer dat alleen het christendom een logisch verantwoorde oplossing biedt voor het probleem van kwaad, lijden en verlossing.”
https://www.christiantoday.com/news/gen ... ristianity en https://www.rd.nl/artikel/1112712-man-m ... ijk-geloof
Kim ziet geloof en wetenschap niet als tegenstellingen, maar als „partners in de zoektocht naar de uiteindelijke waarheid”. Hij beschouwt de Bijbel als het volmaakte Woord van God. „Daarom is het 100 procent waarheid, 0 procent fout.”
In andere berichten, waarin Kim vaak zijn status als IQ-recordhouder benadrukt, noemt hij homoseksualiteit een „zonde”. „Geen excuses. Geen compromissen. De Bijbel is duidelijk.” En: „Als houder van het wereldrecord hoogste IQ concludeer ik dat Jezus geen mythe is, maar een echte historische Persoon, en dat Zijn Evangelie gebaseerd is op onweerlegbaar historisch bewijs.”
Kim zegt dat hij elke ideologie en filosofie heeft geanalyseerd. „Ik concludeer dat alleen het christendom een logisch verantwoorde oplossing biedt voor het probleem van kwaad, lijden en verlossing.”
https://www.christiantoday.com/news/gen ... ristianity en https://www.rd.nl/artikel/1112712-man-m ... ijk-geloof
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Nogal omstreden zag ik al snel. Een dergelijk iQ is helemaal niet meer te meten. Boven de 160 is het niet meer betrouwbaar. Hij is getest door de organisatie waar hij zelf de baas van is. Hij weet vooral zichzelf goed in de markt te zetten. Hij zal ongetwijfeld niet dom zijn maar hoogste iQ is gewoon een hoax.
Details. Bedankt voor het voeden van de vogels
Het gaat erom dat hij ondanks zijn hoge intelligentie Christus beleid.
Het gaat erom dat hij ondanks zijn hoge intelligentie Christus beleid.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Annie M.G.Schmidt- pas op voor de hitte
Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
- als je soms wil weten hoe dat kwam.
Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.
Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.
Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.
Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
- als je soms wil weten hoe dat kwam.
Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.
Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.
Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.
Prachtig!
Doet me denken dat andere van Annie M.G. Schmidt: de glijbaan vanbinnen..
https://youtu.be/_GIruuUHMRs?feature=shared
Doet me denken dat andere van Annie M.G. Schmidt: de glijbaan vanbinnen..
https://youtu.be/_GIruuUHMRs?feature=shared
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Verleidelijk in het gebed des Heeren leert de Heere Zijn discipelen onder andere: 'En leid ons niet in verzoeking'. Hoe kunnen we dit gebed nog bidden als we zo'n grote verleiding in huis halen? We halen de wereld en het wereldse volop in huis. Dit moderne middel is zo aantrekkelijk voor ons boze hart. Niemand is de baas over internet. Alles mag. ledereen kan er alles mee doen wat hij of zij wil, ook volop het zondige. En het kwaad is zo dichtbij. We hebben de televisie niet in onze gezinnen toeglaten. Zouden we dat wel mogen doe met internet? Vereniging zonder internet