Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Een 'hitteblog' op de app van de NOS. Nu moet ik me niet opwinden, anders zou ik het spontaan warm krijgen.
waarom ergert jou dat?
Het leek mij ook wel aardig om een hittetopic op dit forum te openen maar daar zal ik dan maar vanaf zien, om jouw temperatuur niet op te laten lopen tot het kookpunt
Wij krijgen net een bericht 'schoolreisje gaat dinsdag niet door'. Niet heel handig geformuleerd, want het is van dinsdag naar donderdag opgeschoven.
- Bonny
- Contacteer:
Schoolreisje gaat DV dinsdag niet door? Dat zou toch een rare formulering zijn...
~~Soli Deo Gloria~~
Hier: Het is warm. Morgen zijn de kinderen drie kwartier eerder uit. Fijn is dat weer, zo last-minute. Ik heb morgenmiddag een vergadering. 
En vooruit, nog eentje dan: een liveblog op het RD. Omdat het warm is. Twee dagen iets boven de dertig. Livebloggable dus.

En vooruit, nog eentje dan: een liveblog op het RD. Omdat het warm is. Twee dagen iets boven de dertig. Livebloggable dus.

Voor mij eigenlijk een grote ergernis: kinderen kunnen tegenwoordig niet meer 'gewoon' eerder naar huis of ziek naar huis komen of thuis blijven omdat ze ziek zijn enzovoort.
Ik weet dat het niet altijd een keus is maar de laatste 20/30 jaar heb ik toch velen wél de bewuste keus zien doen om met meer dan 1 inkomen géén genoegen te nemen en dacht ik toen al: 'we gooien onze eigen glazen in' oftewel: we plukken daar inmiddels de vruchten van en de regering is er maar wat blij mee.
Jammer dat velen niet meer 'gewoon' een keuze kunnen maken om 'gewoon' thuis te zijn zolang de kinderen hem nodig hebben.
Gooit een steen in de vijver...
Ik weet dat het niet altijd een keus is maar de laatste 20/30 jaar heb ik toch velen wél de bewuste keus zien doen om met meer dan 1 inkomen géén genoegen te nemen en dacht ik toen al: 'we gooien onze eigen glazen in' oftewel: we plukken daar inmiddels de vruchten van en de regering is er maar wat blij mee.
Jammer dat velen niet meer 'gewoon' een keuze kunnen maken om 'gewoon' thuis te zijn zolang de kinderen hem nodig hebben.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Delftenaar
Die liveblog onzin vind ik ook ergerlijk. Vorige week al met de top van de Navo.
Liveblog Navo-top:
- Trump werd zojuist wakker
- Trump staat in de douche
- Een aangeklede Trump wenst het koningspaar "goedemorgen"
- Trump en het koningspaar gaan ontbijten
- Trump zei dat hij goed geslapen had
- etc.
- etc.
Zucht
Liveblog Navo-top:
- Trump werd zojuist wakker
- Trump staat in de douche
- Een aangeklede Trump wenst het koningspaar "goedemorgen"
- Trump en het koningspaar gaan ontbijten
- Trump zei dat hij goed geslapen had
- etc.
- etc.
Zucht
Het is prima hoor om stenen in de vijver te gooien, lekker om met dit weer er dan achteraan te duiken. Hier komt tie:
1. Bij ons op school hebben ze het 'ongelukkige' plan opgevat om de schooltijden met vijf minuten te verlengen, om een paar extra roostervrije dagen in te kunnen passen. 2. Het komt heel herhaaldelijk voor dat leerkrachten ziek zijn en niet vervangen kunnen worden. Krijg je een appje om half acht 's ochtends dat je kind een dag thuis is. 3. De interim-directeur zou ook gewoon zelf eens voor de klas kunnen staan om niet helemaal ten onder te gaan in zijn bestuurlijke snufjes, maar dat heb ik nog geen één keer zien doen. 4. Scholen zijn wat betreft regeldingen tamelijk waardeloos en de instelling is ook wel zodanig dat je daar de eerste twintig jaar geen verbetering in hoeft te verwachten. Dat was overigens de conclusie van mijn vrouw, die een aantal jaren in het onderwijs heeft gezeten. 5. Toppunt van ergernis was wel de roostervrije dag een halve week nadat de scholen na Corona weer open ging: de teambuildingdag kon echt niet naar een ander moment.
-
Mijn moeder was bijna altijd thuis als ik uit school kwam. Was zij niet thuis, dan was mijn vader thuis. Hun liefde waarvan dit een blijk was, is het grootste cadeau wat zij mij konden geven. Zoveel waardevoller dan dure kleren of vakanties. Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid hiertoe. Het raakt mij als mensen negatief doen over ouders die ervoor kiezen om niet te werken. Liefde en stabiliteit zijn zo belangrijk voor kinderen.Orchidee schreef: ↑30 jun 2025, 19:59 Voor mij eigenlijk een grote ergernis: kinderen kunnen tegenwoordig niet meer 'gewoon' eerder naar huis of ziek naar huis komen of thuis blijven omdat ze ziek zijn enzovoort.
Herkenbaar!MGG schreef:Mijn moeder was bijna altijd thuis als ik uit school kwam. Was zij niet thuis, dan was mijn vader thuis. Hun liefde waarvan dit een blijk was, is het grootste cadeau wat zij mij konden geven. Zoveel waardevoller dan dure kleren of vakanties. Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid hiertoe. Het raakt mij als mensen negatief doen over ouders die ervoor kiezen om niet te werken. Liefde en stabiliteit zijn zo belangrijk voor kinderen.Orchidee schreef: ↑30 jun 2025, 19:59 Voor mij eigenlijk een grote ergernis: kinderen kunnen tegenwoordig niet meer 'gewoon' eerder naar huis of ziek naar huis komen of thuis blijven omdat ze ziek zijn enzovoort.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
In Zweden waren hier regelingen voor en een ziek kind was net zoveel reden om eerder weg te gaan bij werk dan zelf ziek zijn. Als de cultuur hiervoor er eenmaal is, werkt het echt wel. Zeker in grote organisaties. Het is wel een systeem wat langzaam opgebouwd moet worden om breed geaccepteerd te worden.Orchidee schreef: ↑30 jun 2025, 19:59 Voor mij eigenlijk een grote ergernis: kinderen kunnen tegenwoordig niet meer 'gewoon' eerder naar huis of ziek naar huis komen of thuis blijven omdat ze ziek zijn enzovoort.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wij kregen vandaag bericht dat ze morgenmiddag vrij zijn.
Ik begin wat eerder en neem een laat uurtjes vrij. Maar ik heb ook werk waarbij dat heel mannelijk kan en een hele soepele werkgever.
Ik begin wat eerder en neem een laat uurtjes vrij. Maar ik heb ook werk waarbij dat heel mannelijk kan en een hele soepele werkgever.