Job schreef: ↑26 jun 2025, 23:35
MGG schreef: ↑26 jun 2025, 23:07
Deels komt het ook door acceptatie van mensen. Als je een kwart krimpt heb je ook minder personeel nodig.
Bij een internaat zou je die keuze nog kunnen maken; bij een school wordt dat al een stuk moeilijker. Waar moeten de kinderen (die er wel zijn) dan heen?
Maar goed, deze technische oplossing gaat voorbij aan het punt wat ik wilde aanstippen. Het zou een pleister zijn over een voortwoekerende ziekte die onze gezindte bedreigt. Hoe geef je gestalte aan "helpen of doen onderwijzen" wanneer je niet achter de identiteit kunt staan van mensen aan wie je jouw kind toevertrouwt?
Algemeen christelijk onderwijs. Ik heb moeite met het accepteren van leerlingen die bij niet reformatorische kerken horen. Waar de grens ligt, is een lastige vraag.
Je tweede alinea vind ik een grote zorg. Je kiest de optie die het beste past. Het is een verantwoordelijkheid om te pogen dat scholen hun identiteit bewaren. Tegelijkertijd is dat ook een spiegel voor mij. Hoe probeer ik standvastig te blijven zonder te verzanden in houding dat elke verandering negatief is.