Presidentsverkiezingen USA 2024

MGG

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:06---knip--- Niet toestaan
Ronduit smerig om zoiets in de krant te plaatsen. Gelukkig lezen kinderen en jongeren amper meer de krant.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:06---knip--
Als je dit toepast op je eigen berichten, nou ja...

Ik zei overigens al dat ik het niet gelezen heb, maar meldde dat er ook met een kromme stok een rechte slag kan worden gegeven.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 09:48
Amstelodamense schreef: Gisteren, 09:43
DDD schreef: 26 jun 2025, 21:47 https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bf93d77a0/

De helft is ons niet aangezegd. Het is te hopen dat deze boosdoener snel van het toneel verdwijnt.

De FBI‑directeur publiceerde een boek met daarin een namenlijst van ‘politieke vijanden’.
Wetenschap floreert bij openheid, vertrouwen en internationale samenwerking – precies de zaken die autoritaire leiders het eerst afknijpen. Als Nederland zich staande wil houden in deze wereld, moet het de wetenschap als kernstuk van de democratie koesteren.
Zo is het maar net.

Het is niet verwonderlijk dat je nu voor een koopje naar Amerika kunt:

https://www.lemonde.fr/international/ar ... _3210.html

Hier iemand die bij de grens gecontroleerd werd op lelijke berichten over Trump op zijn telefoon. Telefoon en laptop in beslag genomen en naar huis gestuurd.

Wat een idioten.
Ongekend he. Dit gaat op een gegeven moment mis, dit moet toch leiden tot opstanden etc.? En dan werd hier eerder gemeld dat Trump wellicht de Nobelprijs voor de vrede zou verdienen.

Ik ben tegen wat er gebeurt, maar verwacht absoluut geen opstanden. Misschien wat rellentjes van radicaal links. Vergeleken met de coronamaatregelen is het niks. Waarom zou zoiets dan tot opstanden leiden? De bevolking accepteert uiteindelijk veel meer dan vaak verwacht wordt.
De coronamaatregelen waren een logische reactie op verliesaversie en passen bij een samenleving die de overheid vérgaand verantwoordelijk houdt voor wat er gebeurt, ook als het gaat om ziekte en gezondheid.

Dit is intimidatie, die aansluiting vindt in het hart van een groot deel van de populistische kiezers, die graag andersdenkenden een kopje kleiner wil maken.

Laten we hopen dat in landen die eenmaal democratisch geweest zijn, dictators zelden een jarenlange rol hebben. Maar je weet het niet.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:23
ZWP schreef: Gisteren, 10:17 Als je dit toepast op je eigen berichten, nou ja...

Ik zei overigens al dat ik het niet gelezen heb, maar meldde dat er ook met een kromme stok een rechte slag kan worden gegeven.
De vorm van mijn berichten vergelijken met onderhavige VK opinie is gewoon laster. Maar afijn, zo ken ik mijn medeforummers ook wel.
En de laatste zin, afijn, zelf te vroom om te lezen maar als het Trump basht is het vast goed en is het dus een kromme stok die recht slaat. Tot zover de redeneerkunst van @ZWP.
Een vergelijking is nog geen gelijkstelling. Een kleine reflectie op de toon van jouw berichten (door meerdere medeforummers ben je daar al vaker op gewezen) zou ons goed doen en de discussie prettiger maken.

Onderbouwde kritiek leveren is nog geen bashen. Ik weiger mee te gaan in dat soort framing.
MGG

Bericht door MGG »

Het toelaten van zo'n opinie doet mij twijfelen aan de rest van de krant. Los daarvan vind ik het beschermen van kinderen tegen ranzigheid belangrijker dan de voordelen van het lezen van een krant.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 10:37
DDD schreef: 26 jun 2025, 21:47 https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bf93d77a0/

De helft is ons niet aangezegd. Het is te hopen dat deze boosdoener snel van het toneel verdwijnt.

De FBI‑directeur publiceerde een boek met daarin een namenlijst van ‘politieke vijanden’.

Zo is het maar net.

Het is niet verwonderlijk dat je nu voor een koopje naar Amerika kunt:

https://www.lemonde.fr/international/ar ... _3210.html

Hier iemand die bij de grens gecontroleerd werd op lelijke berichten over Trump op zijn telefoon. Telefoon en laptop in beslag genomen en naar huis gestuurd.

Wat een idioten.
Ongekend he. Dit gaat op een gegeven moment mis, dit moet toch leiden tot opstanden etc.? En dan werd hier eerder gemeld dat Trump wellicht de Nobelprijs voor de vrede zou verdienen.

Ik ben tegen wat er gebeurt, maar verwacht absoluut geen opstanden. Misschien wat rellentjes van radicaal links. Vergeleken met de coronamaatregelen is het niks. Waarom zou zoiets dan tot opstanden leiden? De bevolking accepteert uiteindelijk veel meer dan vaak verwacht wordt.
De coronamaatregelen waren een logische reactie op verliesaversie en passen bij een samenleving die de overheid vérgaand verantwoordelijk houdt voor wat er gebeurt, ook als het gaat om ziekte en gezondheid.

Dit is intimidatie, die aansluiting vindt in het hart van een groot deel van de populistische kiezers, die graag andersdenkenden een kopje kleiner wil maken.

Laten we hopen dat in landen die eenmaal democratisch geweest zijn, dictators zelden een jarenlange rol hebben. Maar je weet het niet.
Ik ben het inhoudelijk met je eens. Neemt niet weg dat de coronamaatregelen de vrijheid van bijna iedereen flink beperkte niet tot opstanden leiden. Het is daarom niet logisch om te verwachten dat een beperking die maar een kleine groep raakt dat wel doet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier wat berichten geknipt. Op de persoon is niet toegestaan, en walgelijke taal citeren evenmin.
On-topic graag, anders vallen er bannetjes.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 10:57

Ik ben het inhoudelijk met je eens. Neemt niet weg dat de coronamaatregelen de vrijheid van bijna iedereen flink beperkte niet tot opstanden leiden. Het is daarom niet logisch om te verwachten dat een beperking die maar een kleine groep raakt dat wel doet.
Op die manier geredeneerd zou het logisch zijn als zoiets als de holocaust zonder problemen nog een keer kan gebeuren. Dat vind ik toch twijfelachtig. Ik denk dat er vooral een groot verschil is tussen een gezamenlijk te dragen inperking, of het willekeurig uitpikken van burgers met andere opvattingen.

Toen het zich nog beperkte tot illegalen, kon je nog zeggen: die mensen horen ook niet hier te zijn. Maar nu het gewoon is: jouw opvatting staat mij niet aan, ik neem je spullen in beslag en deporteer je, is er toch wel een nieuw stadium aangebroken. De volgende stap is doden, maar ik verwacht niet dat zoiets nog een keer zo grootschalig zal gebeuren onder het toeziend oog van de wereld.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Gisteren, 12:11
MGG schreef: Gisteren, 10:57

Op die manier geredeneerd zou het logisch zijn als zoiets als de holocaust zonder problemen nog een keer kan gebeuren. Dat vind ik toch twijfelachtig. Ik denk dat er vooral een groot verschil is tussen een gezamenlijk te dragen inperking, of het willekeurig uitpikken van burgers met andere opvattingen.

Toen het zich nog beperkte tot illegalen, kon je nog zeggen: die mensen horen ook niet hier te zijn. Maar nu het gewoon is: jouw opvatting staat mij niet aan, ik neem je spullen in beslag en deporteer je, is er toch wel een nieuw stadium aangebroken. De volgende stap is doden, maar ik verwacht niet dat zoiets nog een keer zo grootschalig zal gebeuren onder het toeziend oog van de wereld.
80 jaar later. In een totaal andere wereld en tijdsgeest.
Maar los daarvan we hebben gezien dat ook na 1945 genocides plaatsvonden.

We merken vanzelf of er opstand komt. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar de toekomst voorspellen blijft lastig.
KDD

Bericht door KDD »

Wat een dramatisch gedoe weer. Ik zie dat overdrijven nog steeds een levendige vak is. Mijn advies aan jullie is om er niet naar toe te gaan.
refo

Bericht door refo »

KDD schreef: Gisteren, 12:53 Wat een dramatisch gedoe weer. Ik zie dat overdrijven nog steeds een levendige vak is. Mijn advies aan jullie is om er niet naar toe te gaan.
Ja, dat krijg je als je denkt dat wat de pers publiceert de waarheid is.
De Amerikaanse kranten liegen dat het gedrukt staat, omdat ze allemaal tegen Trump zijn. Alles wat hij doet is slecht, volgens hen. Obama kan 26.000 bommen laten gooien zonder toestemming, maar heeft de Nobelprijs voor de vrede.
In Nederland wil ook een grote meerderheid dat crimineel gedrag moet leiden tot 'deportatie' naar het land van herkomst.
DDD

Bericht door DDD »

Het is een Franse krant.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef: Gisteren, 14:24
KDD schreef: Gisteren, 12:53 Wat een dramatisch gedoe weer. Ik zie dat overdrijven nog steeds een levendige vak is. Mijn advies aan jullie is om er niet naar toe te gaan.
De Amerikaanse kranten liegen dat het gedrukt staat, omdat ze allemaal tegen Trump zijn. Alles wat hij doet is slecht, volgens hen. Obama kan 26.000 bommen laten gooien zonder toestemming, maar heeft de Nobelprijs voor de vrede.
In Nederland wil ook een grote meerderheid dat crimineel gedrag moet leiden tot 'deportatie' naar het land van herkomst.
Zoveel karikaturen bij elkaar.
- De pers is niet alleen kranten, maar ook Fox News en AON vallen er onder. En zelfs onder de gedrukte pers is er nog New York Post en ook WSJ is niet uitgesproken tegen Trump.
- De 26000 bommen zonder toestemming wil ik graag een bron van zien. Situaties in Syrie en Irak onder Obama (met de actieve deelname van VS) was wel wat anders dan nu in Iran. En na deze aanvallen heeft Obama geen Nobelprijs voor de Vrede gekregen.
- Ik mag hopen dat in Nederland een paspoort telt en dat deportatie pas aan de orde komt nadat iemand een proces heeft gehad. Ook dat deportatie gaat naar land van herkomst.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG

Bericht door MGG »

parsifal schreef: Gisteren, 14:44
- De pers is niet alleen kranten, maar ook Fox News en AON vallen er onder. En zelfs onder de gedrukte pers is er nog New York Post en ook WSJ is niet uitgesproken tegen Trump.
- De 26000 bommen zonder toestemming wil ik graag een bron van zien. Situaties in Syrie en Irak onder Obama (met de actieve deelname van VS) was wel wat anders dan nu in Iran. En na deze aanvallen heeft Obama geen Nobelprijs voor de Vrede gekregen.
- Ik mag hopen dat in Nederland een paspoort telt en dat deportatie pas aan de orde komt nadat iemand een proces heeft gehad. Ook dat deportatie gaat naar land van herkomst.
Obama kreeg hem ook maar cadeau. Mede dankzij de VS was Libië van een welvarend land gedegradeerd tot een straatarm en door burgeroorlog geteisterd land.

https://nos.nl/artikel/2058118-oud-dire ... voor-obama

Als een het land van herkomst iemand niet wil hebben, dan is het prima om de persoon naar een ander land te brengen. Een proces is in het huidge recht nodig. Wat mij betreft zou dat niet hoeven. Illegalen zouden zonder proces teruggebracht moet kunnen worden.
parsifal

Bericht door parsifal »

MGG schreef: Gisteren, 15:16
parsifal schreef: Gisteren, 14:44
Obama kreeg hem ook maar cadeau. Mede dankzij de VS was Libië van een welvarend land gedegradeerd tot een straatarm en door burgeroorlog geteisterd land.

https://nos.nl/artikel/2058118-oud-dire ... voor-obama

Als een het land van herkomst iemand niet wil hebben, dan is het prima om de persoon naar een ander land te brengen. Een proces is in het huidge recht nodig. Wat mij betreft zou dat niet hoeven. Illegalen zouden zonder proces teruggebracht moet kunnen worden.
Obama had de Nobelprijs niet moeten krijgen, daarvoor had hij te weinig gepresteerd op dat moment. Maar dat is niet het punt, hij had toen nog geen bommen gegooid. Libie onder Gaddafi was geen feest en de burgeroorlog begon zonder de VS. De betrokkenheid van VS is omstreden, maar het is ook weer niet waarschijnlijk dat zonder NAVO/VS/VN ingrijpen, Libie na de Arabische lente net zo welvarend zou zijn als ervoor.
Mensen zonder de juiste papieren uitzetten naar hun land lijkt me niet verkeerd, als duidelijk is dat ze inderdaad niet het recht hebben om in het land te zijn. Geef iemand in ieder geval wel de mogelijkheid om juist verblijf aan te tonen en @refo had het over crimineel gedrag. Ook dat mag wel aangetoond worden. En heb het dan niet over overtredingen (zeg iets te hard rijden of te lang in een land blijven nadat visa is verlopen), maar over misdrijven. En pak ook de werkgevers aan van de lekker goedkope medewerkers zonder rechten. Ook Trump maakt al duidelijk dat zonder juiste papieren in VS zijn niet altijd erg is, want ja hotels en boeren hebben wel goedkoop personeel nodig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie