Digibron

Job

Re: Digibron

Bericht door Job »

-DIA- schreef: 24 jun 2025, 20:39 Is er een reden dat de Gezinsgids niet via Digibron na te lezen is?
Ooit, voor ik naar dit adres verhuisde had ik bijna alle jaargangen van De Gezinsgids (inclusief De Kleine Gids) compleet. Nu na al die jaren zou ik die oude nummers wel eens weer willen inzien. Maar blijkbaar heeft de uitgever een reden om de bladen niet via Digibron te showen?
Ik weet wel hoe de Gezinsgids (en De Schakel) destijds door het RD werden 'overvallen' door een 'professioneel christelijk familieblad in de markt te zetten, en hier konden beide bestaande bladen niet tegenop, en tenslotte zijn de beide oude bladen gefuseerd, maar dat ging ten koste van de oude identiteit van de Gezinsgids, (de Schakel had een breder publiek). Na de fusie is de Gezinsgids niet meer de 'oude' geworden.
Het meer meditatieve en bezinnende deel werd minder of ruimer, al naar gelang je het wil opvatten.
Toch is de Gezinsgids nog altijd relatief behoudend. En schrijven ze goede, praktische en toerustende artikelen voor ouders. Aan de mensmiddelpuntige interviews ontkomen ze helaas ook niet helemaal. Het zal vast nodig zijn om publiek te blijven trekken.
KDD

Bericht door KDD »

Job schreef: 24 jun 2025, 22:33
-DIA- schreef: 24 jun 2025, 20:39 Is er een reden dat de Gezinsgids niet via Digibron na te lezen is?
Ooit, voor ik naar dit adres verhuisde had ik bijna alle jaargangen van De Gezinsgids (inclusief De Kleine Gids) compleet. Nu na al die jaren zou ik die oude nummers wel eens weer willen inzien. Maar blijkbaar heeft de uitgever een reden om de bladen niet via Digibron te showen?
Ik weet wel hoe de Gezinsgids (en De Schakel) destijds door het RD werden 'overvallen' door een 'professioneel christelijk familieblad in de markt te zetten, en hier konden beide bestaande bladen niet tegenop, en tenslotte zijn de beide oude bladen gefuseerd, maar dat ging ten koste van de oude identiteit van de Gezinsgids, (de Schakel had een breder publiek). Na de fusie is de Gezinsgids niet meer de 'oude' geworden.
Het meer meditatieve en bezinnende deel werd minder of ruimer, al naar gelang je het wil opvatten.
Toch is de Gezinsgids nog altijd relatief behoudend. En schrijven ze goede, praktische en toerustende artikelen voor ouders. Aan de mensmiddelpuntige interviews ontkomen ze helaas ook niet helemaal. Het zal vast nodig zijn om publiek te blijven trekken.
Het gaat meestal over mensen dus een beetje lastig om het niet mensmiddelpuntig te houden. Een blad over onderzeebooten zal ook onderzeebootmiddelpuntig zijn verwacht ik.
Job

Bericht door Job »

Dat is zo, helemaal ontkom je er niet aan, maar dit is dan ook geen onderzeebotenmagazine, maar een gids voor gezinnen. Ik vind het een verschil of er een onderwerp wordt besproken of dat er een persoon centraal staat. Twee D's zijn publiekstrekkers: drama (gezondheidszorgen, rouw) en dominees. Natuurlijk snack ik zulke artikelen ook vaak weg. Maar toch, er knaagt wel iets. Binnenkort krijgen we de zomerinterviews weer bij het RD. Prima marketing, herinner me zwaargewichten als André Nieuwkoop en ds. Huijser. Ik geef het RD geen ongelijk, het wordt goed gelezen, maar het roept bij mij tegelijk ook weerzin op. Die inhoudsvolle meditaties op pagina 3, zouden die met evenveel graagte gelezen worden? Ik hoop het.
Rido91

Bericht door Rido91 »

KDD schreef: 24 jun 2025, 22:47
Job schreef: 24 jun 2025, 22:33
Het gaat meestal over mensen dus een beetje lastig om het niet mensmiddelpuntig te houden. Een blad over onderzeebooten zal ook onderzeebootmiddelpuntig zijn verwacht ik.
Ik wilde even kijken of je stelling klopt maar het onderzeebotenblad is helaas ook niet op digibron te vinden 😉
Job

Bericht door Job »

We hebben GerefGemeentelid nodig! Die zou kunnen uitzoeken welke bladen zich allemaal nog meer van Digibron aan het terugtrekken zijn, sinds hoelang dat speelt en welke problemen hier mogelijk aan ten grondslag zouden kunnen liggen.
DDD

Bericht door DDD »

Hoeveel verhalen in de bijbel gaan over mensen en hoeveel hoofdstukken gaan over onderwerpen?
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: 24 jun 2025, 23:32 Hoeveel verhalen in de bijbel gaan over mensen en hoeveel hoofdstukken gaan over onderwerpen?
De verhalen in de Bijbel zijn heilsgeschiedenis. Onvergelijkbaar.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

De gezindsdids zoals we die nu hebben heeft nooit op digibron gestaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Job schreef: 24 jun 2025, 23:34
DDD schreef: 24 jun 2025, 23:32 Hoeveel verhalen in de bijbel gaan over mensen en hoeveel hoofdstukken gaan over onderwerpen?
De verhalen in de Bijbel zijn heilsgeschiedenis. Onvergelijkbaar.
Daar ben ik het niet mee eens. De heilsgeschiedenis gaat door tot aan de wederkomst. En de manier waarop God werkt, is in hoofdlijnen hetzelfde. Altijd via mensen.
Plaats reactie