Beroepingswerk discussie [7]

Zeeuw

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 14 mei 2025, 09:37
Zeeuw schreef: 14 mei 2025, 09:30
merel schreef: 14 mei 2025, 08:11 Wat heeft deze zin 'liever tijd besteden aan eigen gezin en familie' te maken met 10 dagen werken?
'Gaan voor op deze activiteiten', omdat het dus erg druk is. Met minder werken hou je meer tijd over voor zowel eigen gezin en familie als bv zaken met kerk etc.
Jij gaat eraan voorbij dat onze ouders en andere oudere familieleden die wij ook opzoeken c.q. helpen niet naast de deur wonen. Zolang deze mensen nog leven en hulp nodig hebben besteed ik liever daar tijd en energie aan dan aan aan vrijwilligerswerk om de hoek
Het punt blijft hetzelfde.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

:offtopic
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

We gaan hier weer terug naar het onderwerp.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Herman schreef: 13 mei 2025, 08:07
J.C. Philpot schreef: 13 mei 2025, 07:20
Refojongere schreef: 12 mei 2025, 22:42Hoe kan het eigenlijk dat er vroeger ruim 2.000 mensen op de zendingsmiddag in Harskamp kwamen en nu nog maar 100? Ik had altijd het idee dat de richting rond het Gekrookte Riet redelijk stabiel was qua aantal?
Ik denk dat veel van de jonge generatie kerkleden hier niet meer heen gaat. De bezoekers van dergelijke bijeenkomsten vergrijzen.
En de manier is natuurlijk tamelijk gedateerd. Open Doors en zulke stichtingen (die niet door een kerkenraad worden aangestuurd) zijn veel meer gespitst op een afwisselend programma en die trekken dus wel veel meer mensen dan een stuk of 100.
Allemaal mooi en aardig. Maar de bezoekers waren altijd van het Gekrookte Riet en die hebben ook gedateerde kerkdiensten op hele noten en zwarte kledij uit eind 19e eeuw. Dus het gedateerde kan het niet zijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Refojongere schreef: 14 mei 2025, 22:14 Allemaal mooi en aardig. Maar de bezoekers waren altijd van het Gekrookte Riet en die hebben ook gedateerde kerkdiensten op hele noten en zwarte kledij uit eind 19e eeuw. Dus het gedateerde kan het niet zijn.
Het speelt natuurlijk zeker mee. Onderdeel van een nieuwe manier van werken is aandacht aan het geven van uitnodigingen. De aankondiging van de zendingsdag staat ergens tekstueel in het landelijke kerkblad en het enige moment dat je als betrokkene iets leest, is een verslag achteraf in de krant. I.t.t. tot dus Open Doors en zelf Mbuma die uitstekend in staat zijn hun achterban op voorhand te informeren.
BSH

Bericht door BSH »

Zegt het iets dat kandidaat Kroon wel op tweetal staat in Bodegraven en Kampen, maar De Jong niet? En in Middelburg-C precies andersom?
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb geen idee. Hij is wel beroepen in Zeist. Dat is ook een middengemeente.
Gerardus2

Bericht door Gerardus2 »

BSH schreef: 23 jun 2025, 21:24 Zegt het iets dat kandidaat Kroon wel op tweetal staat in Bodegraven en Kampen, maar De Jong niet? En in Middelburg-C precies andersom?
Een predikant moet ook bij een gemeente passen, dus niets mis mee.
MGG

Bericht door MGG »

BSH schreef: 23 jun 2025, 21:24 Zegt het iets dat kandidaat Kroon wel op tweetal staat in Bodegraven en Kampen, maar De Jong niet? En in Middelburg-C precies andersom?
Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
HHR

Bericht door HHR »

Beiden zijn niet links, en zelfs niet midden te noemen. Er wordt onderscheid gemaakt waar dat niet is.
MGG

Bericht door MGG »

HHR schreef: 23 jun 2025, 22:29
Beiden zijn niet links, en zelfs niet midden te noemen. Er wordt onderscheid gemaakt waar dat niet is.
Volgens de definitie waarin >80% van de GG rechts is, klopt dat ;).
pierre27

Bericht door pierre27 »

HHR schreef: 23 jun 2025, 22:29
Vanwaar deze kennis?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: 23 jun 2025, 21:49
Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.

Als dat wél tevoren zo bekokstoofd wordt, eet ik hier de hele schoenenkast leeg.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klopt hoor, zo werkt dat niet; althans in de meeste gemeenten niet. Misschien in MGG's vorige gemeente, maar niet gebruikelijk inderdaad.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 23 jun 2025, 22:55
MGG schreef: 23 jun 2025, 21:49
Zo werkt dat toch helemaal niet in een consistorie? Dat er een soort tactiek bedacht wordt: broeders, zorg dat K. niet op het lijstje komt? Want dan lopen we meer kans... Volgens mij wordt er gewoon gestemd en heeft de predikant meer stemmen gekregen. Daar kunnen zoveel redenen aan ten grondslag liggen.

Als dat wél tevoren zo bekokstoofd wordt, eet ik hier de hele schoenenkast leeg.
Klopt het gaat gewoon volgens anonieme stemming.
Plaats reactie