Eens om dat inderdaad goed uit te zoeken. Maar dat is mijns inziens wat anders dan voor mvr. Arib door het vuur gaan. Het onderzoek zou ook uit kunnen wijzen dat Mvr. Arib onheus haar taken heeft vervuld. Daarom: zoek de kwestie goed uit.Job schreef: ↑18 jun 2025, 11:28Omdat er teveel losse eindjes zijn in de kwestie en haar waardigheid in het geding is. Zelf noemt ze het een politieke afrekening. Goed om dat terdege uit te zoeken.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 10:39Waarom vind je dat zo terecht?Job schreef:Hoe je het verder ook duidt, maar het is minimaal merkwaardig dat de PVV zo door het vuur gaat (terecht!) voor mevr. Arib en dat de uitgesproken steun vanuit thuispartij PVDA maar heel minimaal is bij mijn weten.
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
- Maanenschijn
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeker, we moeten dan eerlijk kijken naar de uitslag.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 11:38Eens om dat inderdaad goed uit te zoeken. Maar dat is mijns inziens wat anders dan voor mvr. Arib door het vuur gaan. Het onderzoek zou ook uit kunnen wijzen dat Mvr. Arib onheus haar taken heeft vervuld. Daarom: zoek de kwestie goed uit.Job schreef: ↑18 jun 2025, 11:28Omdat er teveel losse eindjes zijn in de kwestie en haar waardigheid in het geding is. Zelf noemt ze het een politieke afrekening. Goed om dat terdege uit te zoeken.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 10:39Waarom vind je dat zo terecht?Job schreef:Hoe je het verder ook duidt, maar het is minimaal merkwaardig dat de PVV zo door het vuur gaat (terecht!) voor mevr. Arib en dat de uitgesproken steun vanuit thuispartij PVDA maar heel minimaal is bij mijn weten.
Ja, maar als het goed is zitten we nu in de fase van het instellen van een commissie die het onderzoek van de vorige commissie onderzoekt die het functioneren van een vorige bewindspersoon onderzoekt. Wat mij betreft wordt het gewoon een zaak die buiten het parlement door de rijksrecherche of marechaussee wordt onderzocht o.i.d. in plaats van door allerlei politiek belanghebbenden. Of we sluiten het dossier met een royale spijtbetuiging aan mevrouw Arib.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 11:38Eens om dat inderdaad goed uit te zoeken. Maar dat is mijns inziens wat anders dan voor mvr. Arib door het vuur gaan. Het onderzoek zou ook uit kunnen wijzen dat Mvr. Arib onheus haar taken heeft vervuld. Daarom: zoek de kwestie goed uit.Job schreef: ↑18 jun 2025, 11:28Omdat er teveel losse eindjes zijn in de kwestie en haar waardigheid in het geding is. Zelf noemt ze het een politieke afrekening. Goed om dat terdege uit te zoeken.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 10:39Waarom vind je dat zo terecht?Job schreef:Hoe je het verder ook duidt, maar het is minimaal merkwaardig dat de PVV zo door het vuur gaat (terecht!) voor mevr. Arib en dat de uitgesproken steun vanuit thuispartij PVDA maar heel minimaal is bij mijn weten.
- Maanenschijn
Voor zover ik heb begrepen is voor een extern onderzoek een uitspraak van de kamer nodig. Dus een debat.Herman schreef: ↑18 jun 2025, 11:59Ja, maar als het goed is zitten we nu in de fase van het instellen van een commissie die het onderzoek van de vorige commissie onderzoekt die het functioneren van een vorige bewindspersoon onderzoekt. Wat mij betreft wordt het gewoon een zaak die buiten het parlement door de rijksrecherche of marechaussee wordt onderzocht o.i.d. in plaats van door allerlei politiek belanghebbenden. Of we sluiten het dossier met een royale spijtbetuiging aan mevrouw Arib.Maanenschijn schreef: ↑18 jun 2025, 11:38Eens om dat inderdaad goed uit te zoeken. Maar dat is mijns inziens wat anders dan voor mvr. Arib door het vuur gaan. Het onderzoek zou ook uit kunnen wijzen dat Mvr. Arib onheus haar taken heeft vervuld. Daarom: zoek de kwestie goed uit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Timmermans riep waarschijnlijk huichelaar naar Boomsma. De tijd van fatsoen lijkt definitief voorbij. Wilders zijn stijl van keiharde oppositie wordt zelfs door een oude rot van een PvdA overgenomen. Het rare is dat hij waarschuwde voor populisten die goedkoop score, veel roepen en weinig leveren. Waarom waarschuwt hij tegen zichzelf?