Abortus

Job

Re: Abortus

Bericht door Job »

KDD schreef: 07 feb 2025, 21:56
Maar het is geen ongevoelige vraag. Het is net als aan een vrijgezel vragen of hij wil trouwen. Misschien wil hij dat wel, maar dat is niet zijn lot in het leven. Er is niets mis mee om dat toe te geven. Hetzelfde geldt als je alleen jongens hebt, er is niets mis mee om te zeggen dat het leuk zou zijn om een ​​meisje te hebben. Of andersom.
De grens ligt denk ik inderdaad bij "leuk lijken". Als je als pa een familiebedrijf runt en het je leuk lijkt als een eigen jongen het ooit eens voort zou kunnen zetten. Als je als moeder creatief bent en het je geweldig lijkt om samen met een dochter dingen in elkaar te zetten. Daar is niks mis mee. Maar als de keerzijde is dat je echt teleurgesteld bent (maar vooral blijft) wanneer blijkt dat er geen jongens cq. meiden komen, tsja, dan is dat een gegeven paard in de bek kijken, maar dan in een veel ernstiger vorm.

Abortus plegen omdat het geslacht je niet aanstaat, dat is natuurlijk helemaal verschrikkelijk. Het hangt volkomen samen met de maakbaarheidsgedachte natuurlijk: alles inplannen, ook de vorming van het gezin. Blijft ingewikkeld, gaat onze gezindte niet voorbij. Ds. Huijser zegt daar in de preek van zondagmorgen die Dia ons aanbeval heel goede dingen over. Het luisteren echt waard. Met een open oog voor draagkracht van moeders.
helma

Bericht door helma »

Ook vandaag werd er weer een waker opgepakt bij een kliniek vanwege 'ordeverstoring'
Het enige wat ze deed was een vrouw een folder aanbieden. En er staan met een gebed in haar hart.
Het was een eenmensdemonstratie. Daar is geen vergunning voor nodig.
Er kwamen 4 agenten om haar te arresteren en mee te nemen.

Terri

Bericht door Terri »

helma schreef: 12 jun 2025, 16:26 Ook vandaag werd er weer een waker opgepakt bij een kliniek vanwege 'ordeverstoring'
Het enige wat ze deed was een vrouw een folder aanbieden. En er staan met een gebed in haar hart.
:ouin
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Echt schandalig.
Tip: draag in het vervolg een Palestijnse of regenboogvlag. Dan wordt je geen strobreed in de weg gelegd.
J de Groot

Bericht door J de Groot »

helma schreef: 12 jun 2025, 16:26 Ook vandaag werd er weer een waker opgepakt bij een kliniek vanwege 'ordeverstoring'
Kun je zoiets eigenlijk niet met media aandacht en een advocaat oppakken en procederen bij de rechter tegen deze besluiten ?
En als er jurisprudentie over is, wat geeft dat dan eigenlijk aan over deze schandelijke zaken?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Als iemand martelaarschap zoekt en dat ook krijgt zou danken op z'n plaats zijn i.p.v. klagen.
helma

Bericht door helma »

Is dat het motief denk je?

Of oordeel je over haar hart...
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

helma schreef: 12 jun 2025, 20:04 Is dat het motief denk je?

Of oordeel je over haar hart...
Ik ken haar niet. Als er een ijver.is, dan in ieder geval niet met verstand.
Van degenen die dit plannen en faciliteren ( zo spontaan zijn die eenmansprotesten niet) geld dit nog meer, die zouden echt beter moeten weten.

Overigens wordt er gearresteerd als geweigerd wordt een opdracht van het bevoegd gezag op toevoegen. En dat is terecht.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: 12 jun 2025, 21:04 Overigens wordt er gearresteerd als geweigerd wordt een opdracht van het bevoegd gezag op toevoegen. En dat is terecht.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Is er door die waker inderdaad geen gehoor gegeven aan een bevel van de politie?
helma

Bericht door helma »

Je hebt een grondwettelijk recht om een eenmensdemonsteatie te doen zonder vergunning.
Als de politie dat recht betwist dan is dat niet terecht.

Door de eenmanswakes worden maandelijks meerdere kinderen gered van abortus.
Dus ik begrijp de ijver van betreffende wakers heel goed.

De politie heeft het recht niet om je weg te sturen. Het is geen ordeverstoring als je een flyer uitdeelt. Zo gauw de kliniek een klacht indient komt de politie erbij.
Deze waker heeft dan ook gezegd dat ze het recht heeft om te blijven staan.

En ja, je weet dan inderdaad dat je opgepakt kan worden.

Ik zou er zelf niet voor kiezen om een eenmensdemonstratie te doen. Ik denk niet dat ik daar dapper genoeg voor ben.

Maar om het te labelen als het zoeken van martelaarschap vind ik niet fair.
DDD

Bericht door DDD »

Eens met helma. Wat Wim Anker zegt, is niet onderbouwd. Waarom zou je daar niet mogen protesteren?
J de Groot

Ik moest hieraan denken:

https://www.ad.nl/binnenland/marco-kroo ... ~aa7445de/

Het is toch van de zotte.
Een persoon bij een abortuskliniek wordt opgepakt en Marco Kroon wordt mogelijk als verdachte aangemerkt.

De tegenstrijdigheid ten top...
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

J de Groot schreef: 14 jun 2025, 01:32 Ik moest hieraan denken:

Een persoon bij een abortuskliniek wordt opgepakt en Marco Kroon wordt mogelijk als verdachte aangemerkt.

Zoals Bourdon terecht aangaf: dat is het verschil van met een palestijnse of regenboogvlag protesteren, of tegen abortus protesteren.

In geval 1 wordt je gefaciliteerd en moet alles en iedereen wijken. In geval 2 ben je een crimineel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef: 14 jun 2025, 06:11

Zoals Bourdon terecht aangaf: dat is het verschil van met een palestijnse of regenboogvlag protesteren, of tegen abortus protesteren.

In geval 1 wordt je gefaciliteerd en moet alles en iedereen wijken. In geval 2 ben je een crimineel.
Ik weet het niet of het ons past om de slachtofferrol aan te meten.
We moeten onderscheiden tussen zaken waar we het toch al mee eens zijn (ongeacht wat er precies is gebeurd) en waar we het niet mee eens zijn (waar we gevoelig zijn voor elke benadeling). Het vertroebelt nog wel eens ons beeld van het hele verhaal. Ik ga vooralsnog niet mee in frame van onpartijdige rechters o.i.d. en prijs de rechtstaat waar we gelukkig nog in mogen wonen.
Dat gezegd hebbende zou ik het uitermate teleurstellend vinden als Kroon wordt veroordeeld voor deze daad hoor. Maar laat de rechtspraak haar werk maar doen.
J de Groot

ZWP schreef: 16 jun 2025, 08:30
J.C. Philpot schreef: 14 jun 2025, 06:11

Ik weet het niet of het ons past om de slachtofferrol aan te meten.
We moeten onderscheiden tussen zaken waar we het toch al mee eens zijn (ongeacht wat er precies is gebeurd) en waar we het niet mee eens zijn (waar we gevoelig zijn voor elke benadeling). Het vertroebelt nog wel eens ons beeld van het hele verhaal. Ik ga vooralsnog niet mee in frame van onpartijdige rechters o.i.d. en prijs de rechtstaat waar we gelukkig nog in mogen wonen.
Dat gezegd hebbende zou ik het uitermate teleurstellend vinden als Kroon wordt veroordeeld voor deze daad hoor. Maar laat de rechtspraak haar werk maar doen.
Wat een naïviteit. Je hebt maar een rechter van GroenLinks huize nodig en Kroon is veroordeeld.
Daar is niets rechtstatelijks aan
Plaats reactie