Zeeuw schreef: ↑02 jun 2025, 16:09
Job schreef: ↑02 jun 2025, 16:06
Zeeuw schreef: ↑02 jun 2025, 10:11
Job schreef: ↑31 mei 2025, 19:41
Mogelijk ben je ondernemer? Ik snap het verlangen naar efficiëntie. Maar ik zie ook het werk van goed geschoolde, bijna ambachtelijk opgeleide vormgevers in een paar jaar tijd overbodig worden bijvoorbeeld. Alles waar zij veel werk en tijd in staken in het verleden, gebeurt nu in een paar muisklikken. Ik begrijp dat het zo gaat, maar het gaat wel erg snel nu.
Ik ben deels ondernemer. En werk daarnaast in een sector waar personeel een groot probleem is. Ik hoop dat dit enig soelaas biedt.
Ik begrijp jouw gevoel. Die vormgevers zullen zich nu weer opnieuw moeten uitvinden. Maar dat komt ook wel goed.
Ik weet goed waarom ik geen ondernemer ben en hoogstwaarschijnlijk nooit zal worden. De zakelijkheid ontbeer ik ten enenmale.
Dat begrijp ik. Het gebruik van tools die sommige zaken eenvoudiger maken is niet aan ondernemers voorbehouden he. Jij werkt ook vast op een computer ipv papier en pen?
Klopt. Maar ik zou toch moeilijk de echte ambachtsliên hun werk kunnen of durven ontnemen om ingenomen te worden door hobbyende Canvaïsten. Kijk, als zoiets geleidelijk gaat dan kan ik ermee leven, zo doen we dat al decennia. Maar dit tempo?