Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Herman
Moderator

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Herman »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 08:52 De PVV fans hier zouden zich ook eens moeten verdiepen in wat een groot deel van de Kamerleden van de PVV presteren: helemaal niets.

Verspilling van belastinggeld.
Het vastlopen van de regering en het niet uitvoeren van effectief beleid is sowieso een trend van al een klein decennium.
ZWP

Bericht door ZWP »

Bourdon16 schreef: 05 jun 2025, 09:06 Ik heb wel op de PVV gestemd.
Heb je werkelijk gedacht dat dat een juiste keuze was? Op basis waarvan?
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 08:52 De PVV fans hier zouden zich ook eens moeten verdiepen in wat een groot deel van de Kamerleden van de PVV presteren: helemaal niets.

Ik ben het tegendeel van een PVV fan maar dit is kinderachtig gedrag van sommige journalisten en iemand als Lubach. Alle grote fractie hadden in het verleden bankvullers. Ze zaten 4 jaar zonder enige bijdrage in debatten. Dat was vroeger ook zo bij partijen uit het midden zoals PvdA, CDA, VVD toen die nog zo groot of groter waren dan de PVV nu.

Als PVV terecht uitgesloten wordt van regeringsdeelname voorzie ik een (in)formatie van record lengte. Het zal dan VVD, PvdA/GL en CDA moeten worden aangevuld met D66/CU.

Daar voorzie ik twee grote problemen. Het GL smaldeel zal de PvdA gijzelen tijdens de onderhandelingen. De VVD gaat de verkiezingen in met een zeer rechts profiel om zo veel mogelijk de PVV stemmers te verleiden. Die moeten dan een flink grote draai maken. Te groot vermoed ik.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 05 jun 2025, 09:01

Volgensmij zit hier geen enkel PVV stem, maar wel dapper dat je het frame blijft volhouden.

Niks doen is vaak goedkoop. Steeds meer regels invoeren kost veel geld. Helaas heeft ook het laatste kabinet weinig regels afgeschaft en is het aantal ambtenaren waarschijnlijk weer uitgebreid.
Wetgeving moet van goede kwaliteit zijn. Daar schort het aan.
Volgens mij is vooral de externe inhuur op ministeries fors uitgebreid terwijl dat niet de bedoeling was. Maar ja, dat komt ook doordat roepen wat 'het volk' wil horen niet hetzelfde is als goede wetgeving. Dus dan moet je je in allerlei bochten gaan wringen en nog maar eens een onderzoek doen, zoals op het stikstofdossier.
huisman

Bericht door huisman »

Overigens kan ik de bijdragen van Profesto best waarderen. Niet dat ik het altijd eens ben..
Ik vind het dapper en oprecht dat je er voor uitkomt. Begrip heb ik er niet voor. Daarvoor vind ik de PVV veel te ver afstaan van christelijke waarden. Waarden zoals barmhartigheid, zachtmoedigheid, liefde enz. (Galaten 5 : 22)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Het is natuurlijk wel waar dat het gevallen kabinet chaos geerfd heeft. Er wordt totaal niet aan werkbare oplossingen gewerkt, maar dingen als stikstof, woningnood, energietransitie, toeslagendoolhof hadden al veel eerder aangepakt moeten worden. Doordat het kabinet Schoof zo inefficient was en eigenlijk niets bereikte denk ik dat ze per dag minder blijvende schade aan hebben gericht dan Rutte in al zijn tijd heeft gedaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 05 jun 2025, 09:41
Overigens kan ik de bijdragen van Profesto best waarderen. Niet dat ik het altijd eens ben..
Ik vind het dapper en oprecht dat je er voor uitkomt. Begrip heb ik er niet voor. Daarvoor vind ik de PVV veel te ver afstaan van christelijke waarden. Waarden zoals barmhartigheid, zachtmoedigheid, liefde enz. (Galaten 5 : 22)
De SGP steunt de asielagenda van de PVV voluit. Wel SGP stemmen en de PVV afwijzen om deze waarden is niet consistent m.i.
Profesto

Bericht door Profesto »

Conclusie: de SGP heeft ook niet zoveel op met deze waarden.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 10:22 Conclusie: de SGP heeft ook niet zoveel op met deze waarden.
Jawel. Juist wel. En de PVV doet in haar voorstellen ook geen afbreuk aan deze waarden.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 10:22 Conclusie: de SGP heeft ook niet zoveel op met deze waarden.
Absoluut wel maar misschien wel te weinig. Nu zitten de AZC's vol met alleenstaande jonge mannen zonder uitzicht op een verblijfsvergunning. Als wij die bij de poort (van Europa) kunnen tegenhouden kwam er bij de bevolking meer empathie voor de echte vluchtelingen.

PVV maakt dat onderscheid nauwelijks en dat doet de SGP nadrukkelijk wel.

Nu stem ik SGP vanwege vooral de medisch ethische zaken, hun Israël standpunt, hun opkomen voor de agrarische sector enz.
En hun nog altijd duidelijk Bijbels geluid.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om je empathie voor vluchtelingen af te laten hangen van de populatie vluchtelingen.

Verder eens dat we naar een snelle, eerlijke procedure moeten.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 10:43 Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om je empathie voor vluchtelingen af te laten hangen van de populatie vluchtelingen.

Toch is dat niet zo heel vreemd. Het is nu eenmaal bekend dat met name jonge mannen uit Noord Afrika en Syrië voor heel veel problemen en overlast zorgen in de maatschappij. De burgemeester van Arnhem trok vorige week niet voor niets aan de bel. https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256810 ... ielzoekers
merel

Bericht door merel »

ZWP schreef: 05 jun 2025, 09:30
Ik heb zelf niet op PVV gestemd, maar begrijp de mensen die dit wel gedaan hebben wel. Afgelopen 20/30 jaar is vrij weinig gedaan aan bepaalde problematiek. Wilders benoemde deze problematiek. Hierdoor voelen zich velen door hem gehoord. Vlak niet uit hoeveel mensen nog steeds achter Wilders staan en opnieuw op hem zullen gaan stemmen.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 05 jun 2025, 10:43 Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om je empathie voor vluchtelingen af te laten hangen van de populatie vluchtelingen.

Het zijn geen vluchtelingen. Daarom worden ze ook afgewezen. De wijze waarop jij praat doet trouwens bijna niemand meer in het parlement. Ook PvdA/GL zien nu scherper de problemen.
Dus ik heb empathie voor vluchtelingen maar niet voor de groep veiligelanders die vaak ook de overlast in de nabijheid ban de AZCs veroorzaken.
Als je die overlast gaat bagataliseren geef je de PVV een duw in de rug. Dat heeft links veel te lang gedaan. De oprechte zorgen van mensen uit achterstandswijken vanuit de Amsterdamse grachtengordel te kleineren.
ZWP

Bericht door ZWP »

merel schreef: 05 jun 2025, 11:00
ZWP schreef: 05 jun 2025, 09:30
Ik heb zelf niet op PVV gestemd, maar begrijp de mensen die dit wel gedaan hebben wel. Afgelopen 20/30 jaar is vrij weinig gedaan aan bepaalde problematiek. Wilders benoemde deze problematiek. Hierdoor voelen zich velen door hem gehoord. Vlak niet uit hoeveel mensen nog steeds achter Wilders staan en opnieuw op hem zullen gaan stemmen.
Inmiddels benoemt ongeveer iedereen de problematiek, zelfs GL/PvdA (zoals huisman ook opmerkt).

Maar dan nog: het is en blijft een populistische 'partij': één lid bepaalt alles en gaat voor de simplistische oplossing zonder te kijken naar de complexiteit en het krachtenveld van tegengestelde belangen. En dat blijkt ook nu weer. In plaats van het harde werk van PVV ministers om wetten door het parlement en de senaat te loodsen komt er weer een A4'tje. Goedkoop en te makkelijk. Ik heb de hoop dat mensen hier inmiddels doorheen kijken.
Plaats reactie