Even offtopic: jouw interpunctie is echt per bericht anders. Opvallend, dat zie je niet vaak. Enkele weken geleden hier begonnen zonder hoofdletters en interpunctie. Aan dit bericht ontbreekt intussen van dat alles niets meer.J de Groot schreef: ↑04 jun 2025, 15:54Aha, ik begreep eerst niets van je opmerking. Nu wel.
Het punt is dat jij vindt dat Wilders haat uitstort over dit land. Dus je moet niet jouw mening als waarheid op dit forum ten toon spreiden.
Ik zie namelijk geen haat bij Wilders. Maar bijvoorbeeld wel bij Timmermans, die hatelijke praat uitstort over alle mensen die op ook maar enige manier Israël positief bejegenen.
Dat geldt ook voor Van Baarle.
Maar dat ik dat vind, betekent niet dat ik dat als feit en als waarheidsclaim ten toon moet spreiden.
Dus ik vind je opmerking niet zo sterk en ook feitelijk onjuist. Het is enkel een mening die als feit verkondigd wordt, zonder ook maar enig argument. Niets meer en niets minder.
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
-
Dat komt vanwege telefoon ,tablet of laptop
Inderdaad, Job, en er lijkt nu in ieder geval lijn in de bijdrage te zitten en dat zag ik de afgelopen dagen helemaal niet.
Als we het hebben over de feiten: van Wilders en Timmermans heeft maar een van de twee een veroordeling wegens groepsbelediging aan zijn broek.
Ik vond dat Timmermans het prima deed vandaag, voor zover ik zijn bijdragen heb gezien.
Wilders daarentegen geeft op geen enkele vraag een fatsoenlijk antwoord en geeft voor alles de schuld aan anderen en natuurlijk ook aan asielzoekers. Dat is gewoon hatelijk gedrag.
Als we het hebben over de feiten: van Wilders en Timmermans heeft maar een van de twee een veroordeling wegens groepsbelediging aan zijn broek.
Ik vond dat Timmermans het prima deed vandaag, voor zover ik zijn bijdragen heb gezien.
Wilders daarentegen geeft op geen enkele vraag een fatsoenlijk antwoord en geeft voor alles de schuld aan anderen en natuurlijk ook aan asielzoekers. Dat is gewoon hatelijk gedrag.
-
Nu presenteer je weer je eigen mening als voldongen feit
Ik heb daar wel enige moeite mee.
Jij vindt dat. Maar dat is niet hetzelfde als dat de mainstreem lezer van www.refoforum.nl dit ook vindt,
Ik zie ook hatelijke woorden van Timmermans richting iedereen die met Wilders in zee is gegaan en arrogantie tov alle kiezers die op Wilders gestemd hebben.
De opmerking van de VVDvoorvrouw zijn daarin wel tekenend
Ik heb daar wel enige moeite mee.
Jij vindt dat. Maar dat is niet hetzelfde als dat de mainstreem lezer van www.refoforum.nl dit ook vindt,
Ik zie ook hatelijke woorden van Timmermans richting iedereen die met Wilders in zee is gegaan en arrogantie tov alle kiezers die op Wilders gestemd hebben.
De opmerking van de VVDvoorvrouw zijn daarin wel tekenend
Ongeveer 75% van de kiezers heeft niet op Wilders gestemd, dat is een ruime meerderheid.
Daarnaast is democratie niet het recht van de sterkste en dat de meerderheid bepaalt. Onderdeel van democratie is ook de belangen van minderheden dienen.
En alinea beginnen met ik vind duidt inderdaad op een mening, dat heb je goed gezien.
Mijn constatering over de hatelijkheid van Wilders heb ik onderbouwd.
Daarnaast is democratie niet het recht van de sterkste en dat de meerderheid bepaalt. Onderdeel van democratie is ook de belangen van minderheden dienen.
En alinea beginnen met ik vind duidt inderdaad op een mening, dat heb je goed gezien.
-
Democratie is niet dat de meerderheid bepaalt? Je berichten blijven mij verbazen. Verder verbaast het mij dat je selectief reageert.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:31 Ongeveer 75% van de kiezers heeft niet op Wilders gestemd, dat is een ruime meerderheid.
Ik vermoed dat dat een rookgordijn was en J de Groot hier al onder andere namen is geweest.Job schreef: ↑04 jun 2025, 15:58Even offtopic: jouw interpunctie is echt per bericht anders. Opvallend, dat zie je niet vaak. Enkele weken geleden hier begonnen zonder hoofdletters en interpunctie. Aan dit bericht ontbreekt intussen van dat alles niets meer.J de Groot schreef: ↑04 jun 2025, 15:54Aha, ik begreep eerst niets van je opmerking. Nu wel.
Het punt is dat jij vindt dat Wilders haat uitstort over dit land. Dus je moet niet jouw mening als waarheid op dit forum ten toon spreiden.
Ik zie namelijk geen haat bij Wilders. Maar bijvoorbeeld wel bij Timmermans, die hatelijke praat uitstort over alle mensen die op ook maar enige manier Israël positief bejegenen.
Maar dat ik dat vind, betekent niet dat ik dat als feit en als waarheidsclaim ten toon moet spreiden.
Dus ik vind je opmerking niet zo sterk en ook feitelijk onjuist. Het is enkel een mening die als feit verkondigd wordt, zonder ook maar enig argument. Niets meer en niets minder.
Tja, ik heb geen tijd om op alle malligheden te reageren die hier langskomen.MGG schreef: ↑04 jun 2025, 16:37Democratie is niet dat de meerderheid bepaalt? Je berichten blijven mij verbazen. Verder verbaast het mij dat je selectief reageert.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:31 Ongeveer 75% van de kiezers heeft niet op Wilders gestemd, dat is een ruime meerderheid.
En als je niet begrijpt dat in een gezonde democratie niet de meerderheid bepaalt, dan moet je je maar even verdiepen in deze staatsvorm.
-
Ik had een slechtere smoes verwacht. In een dictatuur bepaalt niet de meerderheid. In elke gezonde democratie worden besluiten met meerderheid van stemmen genomen. Gelukkig is maatschappijleer een verplicht vak.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:50Tja, ik heb geen tijd om op alle malligheden te reageren die hier langskomen.MGG schreef: ↑04 jun 2025, 16:37Democratie is niet dat de meerderheid bepaalt? Je berichten blijven mij verbazen. Verder verbaast het mij dat je selectief reageert.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:31 Ongeveer 75% van de kiezers heeft niet op Wilders gestemd, dat is een ruime meerderheid.
En als je niet begrijpt dat in een gezonde democratie niet de meerderheid bepaalt, dan moet je je maar even verdiepen in deze staatsvorm.
Dit is verwarrend. Allereerst heb je soms meer nodig dan alleen een meerderheid (bijvoorbeeld bij wijziging grondwet, of besluiten die unaniem genomen moeten worden). Dit gaat niet tegen democratie in. Zelfs als besluiten genomen kunnen worden met 50% steun in Parlement en Senaat, dan vertegenwoordigt de regering nog steeds het hele land en is men in een rechtstaat ook gebonden aan wetten, eerder afgesproken verdragen en de grondwet. En er zijn procedures om mogelijk die wetten te wijzigen en verdragen op te zeggen.MGG schreef: ↑04 jun 2025, 16:58Ik had een slechtere smoes verwacht. In een dictatuur bepaalt niet de meerderheid. In elke gezonde democratie worden besluiten met meerderheid van stemmen genomen. Gelukkig is maatschappijleer een verplicht vak.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:50Tja, ik heb geen tijd om op alle malligheden te reageren die hier langskomen.MGG schreef: ↑04 jun 2025, 16:37Democratie is niet dat de meerderheid bepaalt? Je berichten blijven mij verbazen. Verder verbaast het mij dat je selectief reageert.Profesto schreef: ↑04 jun 2025, 16:31 Ongeveer 75% van de kiezers heeft niet op Wilders gestemd, dat is een ruime meerderheid.
PVV wilde op dit laatste punt wat bochten afsnijden en vooral NSC hechtte in het kabinet juist wel aan alles volgens de regels doen. Daarbij lijk Wilders ook nog te stellen "ik kreeg de meeste stemmen, dus daarom is het democratisch als mijn punten doorgevoerd worden" en dat is zeker niet hoe een democratie werkt, omdat hij daar "meeste stemmen" met "meerderheid" verwart.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik kreeg ook even sterk dat gevoel. De verschillen zijn net iets te groot.merel schreef: ↑04 jun 2025, 16:38Ik vermoed dat dat een rookgordijn was en J de Groot hier al onder andere namen is geweest.Job schreef: ↑04 jun 2025, 15:58Even offtopic: jouw interpunctie is echt per bericht anders. Opvallend, dat zie je niet vaak. Enkele weken geleden hier begonnen zonder hoofdletters en interpunctie. Aan dit bericht ontbreekt intussen van dat alles niets meer.J de Groot schreef: ↑04 jun 2025, 15:54Aha, ik begreep eerst niets van je opmerking. Nu wel.
Toch lijk je op iemand. Ik bekijk je berichten met argusogen.
-
- Maanenschijn
Begint in ieder geval met een J.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.