merel schreef: ↑04 jun 2025, 10:24
Het artikel ken ik niet. Wel kan je blijkbaar over schriftgezag van mening verschillen. Waar ik meer moeite mee heb is dat men zich niet houdt aan de gemaakte afspraken. Men heeft afspraken gemaakt over vrouwen in het ambt en homoseksuele praxis binnen de kerk. Ik vind dat een kerk zich daar dan aan moet houden en via de officiële weg bezwaar in moet dienen.
De Bijbel heeft het duidelijk steeds over een man en een vrouw als het over een huwelijk gaat.
Homoseksuele praxis/relaties worden afgewezen, die kunnen het koninkrijk van God niet beërven.
( kwam ik tegen dat hoogleraren Gordon Fee en Douglas Stuart, aangeven dat het: "bij mannen slapen" uit 1 Kor6 vers 10, letterlijk vertaald betekend: mannen die genitaal contact hebben met mannen. Dit in combinatie met de andere teksten,... zoals ik al eerder aangehaald heb)
Zo ook met de vrouw in het ambt, dit zijn geen onduidelijke zaken in de Bijbel,
maar men verdraait van alles om maar hun eigen visie in de Bijbel te krijgen, dus dan heeft niet Gods woord gezag, maar wat diegene vindt.
Merel je preekt alsmaar dat er ruimte moet gegeven worden, maar je wil die ruimte vooral voor de modernen, vooruitstrevende mensen, de mensen die verandering willen, onbijbels gefundeerde veranderingen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"