Men leze Zach. 2, Ps. 83 (onberijmd) en Ps. 60 en 108: 10 (onberijmd).Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
https://dit.eo.nl/kijk-en-luister/VPWON ... ratierecht
Terwijl de geluiden uit het leger en daarbuiten laten zien dat het Israëlische leger op alles schiet wat beweegt, Palestijnse burgers gebruikt als levend schild, meewerkt aan dan wel gedoogd dat Palestijnse burgers op de Westelijke Jordaanoever worden verdreven uit hun huizen en van hun land.
Situatie Midden-Oosten
-
Re: Situatie Midden-Oosten
Schokkend, dat oorlogsmisdaden goedgepraat worden met een paar Bijbelteksten.J de Groot schreef: ↑02 jun 2025, 10:08Men leze Zach. 2, Ps. 83 (onberijmd) en Ps. 60 en 108: 10 (onberijmd).Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Terwijl de geluiden uit het leger en daarbuiten laten zien dat het Israëlische leger op alles schiet wat beweegt, Palestijnse burgers gebruikt als levend schild, meewerkt aan dan wel gedoogd dat Palestijnse burgers op de Westelijke Jordaanoever worden verdreven uit hun huizen en van hun land.
-
NeeProfesto schreef: ↑02 jun 2025, 11:53Schokkend, dat oorlogsmisdaden goedgepraat worden met een paar Bijbelteksten.J de Groot schreef: ↑02 jun 2025, 10:08Men leze Zach. 2, Ps. 83 (onberijmd) en Ps. 60 en 108: 10 (onberijmd).Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Het is niet juist om zo eenzijdig te praten. Ik had net een andere reactie getypt ,maar die weer weggehaald.
Ik vind dat we schouder aan schouder moeten staan met Israël omdat dat het volk van de Joden is en iedereen die dat aanraakt God aanraakt. En het is duidelijk dat Hamas niet wil dat oorlog stopt anders waren ze wel akkoord gegaan met vredesonderhandelingen van vorige week ,maar ze gaan gewoon door over de eigen Palestijnse bevolking heen.
Als je als regering, wat Hamas in feite is,respect hebt voor je bevolking zou je direct alle wapens inleveren.
Waarom doen ze dat niet gewoon ??
Dan is oorlog vandaag klaar.
Ook dit weekend was er weer fake nieuws....
https://www.jpost.com/breaking-news/article-856186
Tegen de wil van Hamas opent Israël juist meerdere punten voor distributie.
Maar het helpt niet meer. We geloven elkaar niet meer.....
https://www.jpost.com/breaking-news/article-856186
Tegen de wil van Hamas opent Israël juist meerdere punten voor distributie.
Maar het helpt niet meer. We geloven elkaar niet meer.....

Als je de zin op durft te schrijven dat het Israëlische leger op alles schiet wat beweegt ben je wat mij betreft gediskwalificeerd om nog ooit over dit onderwerp te praten.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Deze beschuldiging is zover bezijden de waarheid dat het zelfs de Hamas propaganda overstijgt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Als Israël Gaza totaal zou willen vernietigen zouden ze tijd en mankracht kunnen besparen om alles plat te bombarderen.
Nu zijn sommige van deze punten ook wel beschuldigingen die uit serieuze bronnen komen (Palestijnse burgers als levend schild werd eerder in door @Helma geciteerd gedeelte aangehaald en de rol van IDF op Westerlijke Jordaanoever is dubieus). We hoeven niet met de genocide-roepers mee te gaan, maar vergoeilijken van wat mis gaat lijkt me ook niet op zijn plaats en blind achter Israel staan is dat ook niet. IDF moet echt heel duidelijk laten zien dat ze fouten echt aanpakken en dat bijvoorbeeld echt gekeken wordt naar wie verantwoordelijk is voor het beschieten van de hulpverleners enige tijd terug en wie voor de leugens die er op volgden. Het eerste kan een begrijpelijke oprechte fout geweest zijn, de doofpot-pogingen daarna zijn dat niet.Terri schreef: ↑02 jun 2025, 13:48Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Er zijn helemaal geen pogingen van een doofpotparsifal schreef: ↑02 jun 2025, 14:00Nu zijn sommige van deze punten ook wel beschuldigingen die uit serieuze bronnen komen (Palestijnse burgers als levend schild werd eerder in door @Helma geciteerd gedeelte aangehaald en de rol van IDF op Westerlijke Jordaanoever is dubieus). We hoeven niet met de genocide-roepers mee te gaan, maar vergoeilijken van wat mis gaat lijkt me ook niet op zijn plaats en blind achter Israel staan is dat ook niet. IDF moet echt heel duidelijk laten zien dat ze fouten echt aanpakken en dat bijvoorbeeld echt gekeken wordt naar wie verantwoordelijk is voor het beschieten van de hulpverleners enige tijd terug en wie voor de leugens die er op volgden. Het eerste kan een begrijpelijke oprechte fout geweest zijn, de doofpot-pogingen daarna zijn dat niet.Terri schreef: ↑02 jun 2025, 13:48Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Het is gewoon heel simpel : als Hamas vandaag zijn wapens neerlegt , is de oorlog klaar
Maar men gaat zelf door , over de rug der eigen bevolking
Als jij de reden weet dat ze dat - wapens neerleggen - niet doen , dan ben ik zeer benieuwd ...
Dat eerste is echt onzin. Zie bijvoorbeeld dit: https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... f-uit.html Er werd hier echt door IDF gelogen tot er beelden opdoken.J de Groot schreef: ↑02 jun 2025, 14:39Er zijn helemaal geen pogingen van een doofpotparsifal schreef: ↑02 jun 2025, 14:00Nu zijn sommige van deze punten ook wel beschuldigingen die uit serieuze bronnen komen (Palestijnse burgers als levend schild werd eerder in door @Helma geciteerd gedeelte aangehaald en de rol van IDF op Westerlijke Jordaanoever is dubieus). We hoeven niet met de genocide-roepers mee te gaan, maar vergoeilijken van wat mis gaat lijkt me ook niet op zijn plaats en blind achter Israel staan is dat ook niet. IDF moet echt heel duidelijk laten zien dat ze fouten echt aanpakken en dat bijvoorbeeld echt gekeken wordt naar wie verantwoordelijk is voor het beschieten van de hulpverleners enige tijd terug en wie voor de leugens die er op volgden. Het eerste kan een begrijpelijke oprechte fout geweest zijn, de doofpot-pogingen daarna zijn dat niet.Terri schreef: ↑02 jun 2025, 13:48Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03
Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.
Het is gewoon heel simpel : als Hamas vandaag zijn wapens neerlegt , is de oorlog klaar
Maar men gaat zelf door , over de rug der eigen bevolking
Als jij de reden weet dat ze dat - wapens neerleggen - niet doen , dan ben ik zeer benieuwd ...
Ook dit onderzoek van BBC https://www.bbc.com/news/articles/cgrn0nwn0eqo moet je niet negeren.
Dat Hamas de echt foute lui zijn in dit conflict en meer om de vernietiging van Israel dan om het behoud van de eigen bevolking geeft is zeker waar, maar dat rechtvaardigt niet elke actie van IDF. En zeker niet van de kolonisatie van de Westoever, waar Hamas niets te zeggen heeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Zie ook de openingspost van dit topic.
Ik baseer mijn opmerkingen dus niet op los zand.
Ik schrik van het gebrek aan (wil om) kennis (te vergaren) over de schaduwkanten van de handelswijze van het Israëlische leger en de staat Israël.
Het gebruik van Bijbelteksten om als een fangirl achter Israël (/het leger) aan te lopen vind ik eerlijk gezegd net zo bespottelijk als triest.
In mijn ogen gebeurt dat hier door sommigen aan de lopende band en ik vind dat daar wat tegengeluid tegenover moet staan.
Als je goed hebt opgelet zou je het dus wel laten om mij haat of afkeer richting Israël te verwijten. Ik heb daarentegen wel afkeer van dommigheid en van ongeïnformeerd babbelen.
Ik baseer mijn opmerkingen dus niet op los zand.
Ik vind dat je mij onterecht afkeer en haat richting Israël verwijt. Ik til daar zwaar aan.Terri schreef: ↑02 jun 2025, 13:48Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Ik schrik van het gebrek aan (wil om) kennis (te vergaren) over de schaduwkanten van de handelswijze van het Israëlische leger en de staat Israël.
Het gebruik van Bijbelteksten om als een fangirl achter Israël (/het leger) aan te lopen vind ik eerlijk gezegd net zo bespottelijk als triest.
In mijn ogen gebeurt dat hier door sommigen aan de lopende band en ik vind dat daar wat tegengeluid tegenover moet staan.
Als je goed hebt opgelet zou je het dus wel laten om mij haat of afkeer richting Israël te verwijten. Ik heb daarentegen wel afkeer van dommigheid en van ongeïnformeerd babbelen.
-
Zeg je nu dat ik dat doe?
Laten we het er dan maar op houden dat wij elk een verschillende nieuwsbron hebben.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 15:38 Zie ook de openingspost van dit topic.
Ik baseer mijn opmerkingen dus niet op los zand.Ik vind dat je mij onterecht afkeer en haat richting Israël verwijt. Ik til daar zwaar aan.Terri schreef: ↑02 jun 2025, 13:48Hiermee gaat je geloofwaardigheid helaas volkomen onderuit. Begrijp oprecht niet waar je ( in mijn beleving) afkeer en naar t lijkt haat vandaan komt.Profesto schreef: ↑02 jun 2025, 09:03Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Excuus als ik wat te pittig formuleerde. Ik schreef ook; 'mijn beleving'. Dus geen feit.
Maar je schrijft zelf ook met een behoorlijk giftige pen en maakt daarmee je opponent op z'n minst kriegelig. De nuances ontbreken ook bij jou menigmaal.
*Gebrek aan wil om kennis te vergaren
*Fangirl
*bespottelijk
*dommigheid en ongeïnformeerd babbelen
De basis om te praten gaat hiermee verloren denk ik. Israël doet zeker niet alles goed, heb ik hier al zo vaak gezegd. Maar als de waarheid geweld aangedaan wordt, krijgen we geen heldere discussie.
De basis om te praten gaat vooral verloren als er teveel eenzijdige informatie wordt gedeeld of geloofd, terwijl er genoeg materiaal voorhanden is om je goed, breed en onafhankelijk te informeren.
Dat vinden dus beide kanten. Daarom is er een patstelling.