Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- J.C. Philpot
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Messiasbelijdende Joden door de eeuwen heen
Dr. Pieter A. Siebesma
Dr. Pieter A. Siebesma
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De Arcada van Cissy van Marxveldt.
Onbekend boek (voor mij, Cissy niet) en ik vind de schrijfstijl zo 'enig' om in de sfeer te blijven. Haar humor is tijdloos. Dit boek is nog echt in een soort oud-Nederlands geschreven.
Het is een heel oud exemplaar en de bibliotheek heeft vriendelijk doch dringend verzocht dit antiquarische boek met zorg te behandelen.....
Onbekend boek (voor mij, Cissy niet) en ik vind de schrijfstijl zo 'enig' om in de sfeer te blijven. Haar humor is tijdloos. Dit boek is nog echt in een soort oud-Nederlands geschreven.
Het is een heel oud exemplaar en de bibliotheek heeft vriendelijk doch dringend verzocht dit antiquarische boek met zorg te behandelen.....

Tenzij dat iemand, over de wedergeboorte. Stephen Charnock
Haha, ik heb alle werken van Cissy van Marxveldt verzameld ooit. En nee, die kan ik toch echt niet weggooien. Soms als ik heel moe ben, pak ik 'n Zomerzotheid, want die vind ik toch wel het vermakelijkst. De Arcadia vond ik mwah, maar het kan wel twintig jaar geleden zijn dat ik die gelezen heb. Misschien een goeie traktatie voor als ik straks door de examencorrectie heen benTerri schreef: ↑22 mei 2025, 20:26 De Arcada van Cissy van Marxveldt.
Het is een heel oud exemplaar en de bibliotheek heeft vriendelijk doch dringend verzocht dit antiquarische boek met zorg te behandelen.....![]()

- J.C. Philpot
Wilhelm Busch - Jezus onze bestemming
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Maanenschijn
Ik lees hier altijd uit voor in het gezin tijdens onze vakanties. Mooi boek.J.C. Philpot schreef:Wilhelm Busch - Jezus onze bestemming
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- J.C. Philpot
Ik ben benieuw. Ds. Olav Latzel spreekt ook vol waardering over hem.Maanenschijn schreef: ↑29 mei 2025, 21:24Ik lees hier altijd uit voor in het gezin tijdens onze vakanties. Mooi boek.J.C. Philpot schreef:Wilhelm Busch - Jezus onze bestemming
George Whitefield
George Whitefield
2084 - artificial intelligence and the future of humanity- John C. Lennox
-
Van D-day tot Berlijn door Stephen E. Ambrose.
Interessant boek, ook ter voorbereiding op een vakantie naar de Ardennen, want hij gaat uitgebreid in op het Ardennenoffensief. Zelf vind ik het prettig lezen omdat historische feiten worden afgewisseld met persoonlijke verhalen van soldaten en ook kritische terugblikken. Wel nogal vanuit Amerikaans oogpunt geschreven, de rol van de Britten komt nauwelijks aan bod. Anderzijds heeft dit boek wel oog voor de Duitse kant, er zijn ook interviews met Duitse soldaten opgenomen.
Interessant boek, ook ter voorbereiding op een vakantie naar de Ardennen, want hij gaat uitgebreid in op het Ardennenoffensief. Zelf vind ik het prettig lezen omdat historische feiten worden afgewisseld met persoonlijke verhalen van soldaten en ook kritische terugblikken. Wel nogal vanuit Amerikaans oogpunt geschreven, de rol van de Britten komt nauwelijks aan bod. Anderzijds heeft dit boek wel oog voor de Duitse kant, er zijn ook interviews met Duitse soldaten opgenomen.
Zou ik ook dit boek erbij gaan lezen : https://www.bruna.nl/boeken/het-ardenne ... gKqKfD_BwEHenk J schreef: ↑30 mei 2025, 10:00 Van D-day tot Berlijn door Stephen E. Ambrose.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb de smaak weer een beetje te pakken. Ik heb 'De engelen van Elisabeth' afgelopen week gelezen en ben nu begonnen in het nieuwste boek van Isabel Allende.
- Heidebloem
Prachtig boek, mijn man is er groot 'fan' van.J.C. Philpot schreef: ↑29 mei 2025, 21:26Ik ben benieuw. Ds. Olav Latzel spreekt ook vol waardering over hem.Maanenschijn schreef: ↑29 mei 2025, 21:24Ik lees hier altijd uit voor in het gezin tijdens onze vakanties. Mooi boek.J.C. Philpot schreef:Wilhelm Busch - Jezus onze bestemming
Voor als ik door de examencorrectie heen ben, ligt 'En huis vol' van Bill Bryson klaar, als ontspannende lectuur. Allemaal niet-zo-zinvolle weetjes over allerlei dingen. Je hoeft geen lijn vast te houden en t is niet nodig dat je iets onthoudt, dus het zal relaxed lezen zijn. En dat ruim 500 pagina's lang. Eerder deze week las ik een paar hoofdstukken in zijn boek over het menselijk lichaam, en hij schrijft naar mijn idee zowel heel informatief als heel vermakelijk, en dat terwijl ik niet eens zo geïnteresseerd ben in biologie enz.
Voor de Engeland-liefhebber is De weg naar Little Dribling van Bryson ook zeer vermakelijk.Zita schreef: ↑30 mei 2025, 14:11 Voor als ik door de examencorrectie heen ben, ligt 'En huis vol' van Bill Bryson klaar, als ontspannende lectuur. Allemaal niet-zo-zinvolle weetjes over allerlei dingen. Je hoeft geen lijn vast te houden en t is niet nodig dat je iets onthoudt, dus het zal relaxed lezen zijn. En dat ruim 500 pagina's lang. Eerder deze week las ik een paar hoofdstukken in zijn boek over het menselijk lichaam, en hij schrijft naar mijn idee zowel heel informatief als heel vermakelijk, en dat terwijl ik niet eens zo geïnteresseerd ben in biologie enz.
~~Soli Deo Gloria~~