Situatie Midden-Oosten
Re: Situatie Midden-Oosten
Ik ook. Ik begrijp vooral niet dat het RD dit zomaar klakkeloos laat passeren in een artikel.
- Lilian1975
Dat snap ik ook niet. Is het afweging? 1) Zo'n groep dat escaleert snel dus... grijpen niet in? Om escalatie te voorkomen? Grijpen ze dus niet in bij deze walgelijke toestanden? 2)Of zijn ze het wel eens met de pro Palestijnse demonstratie? Ik denk zelf het eerste.helma schreef: ↑27 mei 2025, 13:45Te bizar voor woorden. En onbegrijpelijk ook.parsifal schreef:Daar moet gewoon ingegrepen worden. Als er door zulke demonstranten iets naar mij gegooid wordt of als ik ook maar aangeraakt wordt met politie in de buurt zou ik denk naar de grond gaan alsof ik een profvoetballer ben.elbert schreef: ↑27 mei 2025, 07:37 Het intimideren van bezoekers van Christenen voor Israel bijeenkomsten gaat gewoon door.
Hier en hier beelden van bezoekers die gedwongen worden om over een bebloede Israelische vlag te lopen en die besmeurde poppen in hun gezicht krijgen.
De politie staat erbij en kijkt er naar, want demonstratierecht.
Maar als christenen rustig bij een abortuskliniek met wat folders staan, dan worden ze verwijderd, want dat is pas intimidatie.
Meten met twee maten heet dat.
Toen de politie eens kwam bij onze demonstratie na een klacht uit de buurt klonk uit het studentenhuis tegenover ons keiharde muziek met liederlijke teksten. Zo hard dat wij naar elkaar moesten schreeuwen om verstaanbaar te kunnen zijn. Toen heb ik de politie gewezen op het feit dat dit een wanordelijkheid was waartegen zij ons dienden te beschermen omdat het onze demonstratie belemmerde. De politie gaf mij gelijk en heeft ervoor gezorgd dat de muziek uitging.
Ik kan niet begrijpen dat er bij deze wanordelijkheden niet wordt ingegrepen.
Tegelijkertijd waar komen de tegen demonstranten vandaan. Wat was hun doel? Om escalatie te forceren? Werkelijk begaan? Ook dat laatste betwijfel ik wel beetje.
Meer afstand sowieso. Maar houdt dat tegendemonstratie met misschien relbehoeftigen tegen?
En dat RD dit laat passeren? Ik denk om de relbehoeftigen niet nog meer voeding te geven?
Geen idee! Er stond wel iets vanmorgen op rd.nl. Maar niet dat mensen over bebloede vlag moesten lopen.
Even de politieagenten verdedigen. Zij zijn slechts de uitvoerders van het beleid. Dat beleid wordt bij zo'n demonstratie op maat gemaakt door de driehoek. Uit zeer goed ingelichte kring hoor ik dat bij pro palestijnen demonstraties er voor gekozen wordt om zo laat mogelijk in te grijpen. Dit omdat deze demonstraties baat hebben bij oproer en geweld.
Zou het mijn keuze zijn? Nee.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Lilian1975
Tegelijkertijd zie je dat nu het echte rellen kwam door de komst van de tegendemonstratie. Net als Katwijk. Het had ook anders kunnen gaan.huisman schreef: ↑27 mei 2025, 14:20 Even de politieagenten verdedigen. Zij zijn slechts de uitvoerders van het beleid. Dat beleid wordt bij zo'n demonstratie op maat gemaakt door de driehoek. Uit zeer goed ingelichte kring hoor ik dat bij pro palestijnen demonstraties er voor gekozen wordt om zo laat mogelijk in te grijpen. Dit omdat deze demonstraties baat hebben bij oproer en geweld.
Ik begrijp dat als de politie direct ingrijpt, dat het koren op de molen is van de eerste groep. Alles wat je wilt, is ze extra aandacht geven.
Agressie roept om agressie om dan weer reden te hebben agressief te zijn... die spiraal kan je alleen doorbreken door niet met agressie te reageren.
Wat mij betreft mag er geen enkele demonstratie bij dit soort bijeenkomsten. Blijkbaar kunnen er maar weinigen mee omgaan.
En wat de CVI bijeenkomsten betreft. Hoe komen de pro Palestijnse Demonstranten aan hun info?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 27 mei 2025, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mogelijk, maar als voor hun ogen iemand tegen de vloer geslagen/gegooid wordt, moeten ze wel ingrijpen. Dat degene die tegen de vloer gaat een soort "Arjen Robben-achtige" balans heeft kunnen ze niet zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik heb veel respect voor de agenten op straat. Ze moeten zo ongeveer met de handen op de rug gebonden hun werk doen.huisman schreef: ↑27 mei 2025, 14:20 Even de politieagenten verdedigen. Zij zijn slechts de uitvoerders van het beleid. Dat beleid wordt bij zo'n demonstratie op maat gemaakt door de driehoek. Uit zeer goed ingelichte kring hoor ik dat bij pro palestijnen demonstraties er voor gekozen wordt om zo laat mogelijk in te grijpen. Dit omdat deze demonstraties baat hebben bij oproer en geweld.
Ik vind het uberhaupt ongewenst dat mensen zo tussen zo'n stel blaaskaken door moeten wandelen. Ik zie ook nergens politiebegeleiding. Ik zou daar om vragen. Aan beide zijden een agent, graag. En anders een klacht.
Vandaag dit nieuws https://nos.nl/l/2568940 Dit is waar de Politie mee bezig wil zijn. Onze zoon is inmiddels inspecteur bij de politie dus ik preek wel een beetje voor eigen parochie.Bourdon16 schreef: ↑27 mei 2025, 15:40Ik heb veel respect voor de agenten op straat. Ze moeten zo ongeveer met de handen op de rug gebonden hun werk doen.huisman schreef: ↑27 mei 2025, 14:20 Even de politieagenten verdedigen. Zij zijn slechts de uitvoerders van het beleid. Dat beleid wordt bij zo'n demonstratie op maat gemaakt door de driehoek. Uit zeer goed ingelichte kring hoor ik dat bij pro palestijnen demonstraties er voor gekozen wordt om zo laat mogelijk in te grijpen. Dit omdat deze demonstraties baat hebben bij oproer en geweld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nee, de waardering en ondersteuning van de politie is vaak onvoldoende.huisman schreef: ↑27 mei 2025, 17:42
Vandaag dit nieuws https://nos.nl/l/2568940 Dit is waar de Politie mee bezig wil zijn. Onze zoon is inmiddels inspecteur bij de politie dus ik preek wel een beetje voor eigen parochie.
Een artikel over verzet in Gaza tegen Hamas in de Volkskrant.
Het artikel gaat over hoe steeds openlijker verzet wordt getoond tegen Hamas. Het gevolg is dat Hamas hard terugslaat en journalisten die verslag willen doen van de demonstraties tegen Hamas worden geïntimideerd en met geweld gedwongen hun werk te stoppen.
Het artikel gaat over hoe steeds openlijker verzet wordt getoond tegen Hamas. Het gevolg is dat Hamas hard terugslaat en journalisten die verslag willen doen van de demonstraties tegen Hamas worden geïntimideerd en met geweld gedwongen hun werk te stoppen.
Ook in de Volkskrant: een artikel over kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever.
Als Israël zo doorgaat, wordt daar op de langere termijn een tweede Hamas gekweekt.
Als Israël zo doorgaat, wordt daar op de langere termijn een tweede Hamas gekweekt.
Hamas ziet blijkbaar de situatie in Gaza niet als urgent. Ze gaan eerst nog nadenken of ze een wapenstilstand en hulpgoederen willen hebben. Voor mij opnieuw een bewijs dat de inwoners van Gaza meer te duchten hebben van Hamas dan van de IDF.
https://nos.nl/l/2568744#UPDATE-container-86457821
Maar dat wisten we eigenijk al wel.huisman schreef: ↑30 mei 2025, 10:34 Hamas ziet blijkbaar de situatie in Gaza niet als urgent. Ze gaan eerst nog nadenken of ze een wapenstilstand en hulpgoederen willen hebben. Voor mij opnieuw een bewijs dat de inwoners van Gaza meer te duchten hebben van Hamas dan van de IDF.
-
Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
https://dit.eo.nl/kijk-en-luister/VPWON ... ratierecht
Ik vind het dan weer schokkend dat Israël/ het Israëlische leger bij sommigen een heldenstatus heeft.Henk J schreef: ↑02 jun 2025, 08:42 Interessante aflevering van 'dit is Thijs' waar ds. O. Lohuis in discussie gaat met een demonstrant en Frans Timmermans over de gebeurtenissen in Barneveld en de situatie in Gaza. Vond het wel schokkend om te horen dat Frans Timmermans echt denkt dat Israël bewust vrouwen en kinderen bombardeert.
Terwijl de geluiden uit het leger en daarbuiten laten zien dat het Israëlische leger op alles schiet wat beweegt, Palestijnse burgers gebruikt als levend schild, meewerkt aan dan wel gedoogd dat Palestijnse burgers op de Westelijke Jordaanoever worden verdreven uit hun huizen en van hun land.