Dezelfde reden lijkt me dan dat mannen actief worden in de politiek.Job schreef: ↑09 mei 2025, 21:59Het was wel koekkoek Eenzang, of hoe zeg je dat? Ze waren het gevieren roerend met elkaar eens. Dat staat het ND vanzelf vrij maar ik vind het dan toch lastig om mijn mening goed te vormen.Martijn schreef: ↑09 mei 2025, 17:31Vanmorgen ook beluisterd. Duidelijke podcast.Ambtenaar schreef: ↑09 mei 2025, 13:18 https://open.spotify.com/episode/5YIFdO ... emMKrQQgyA
Dick en Daniel geloven het wel, met Henk Post en Esther Grisnich over vrouwen in de SGP.
Verder krijg ik wel helder dat er blijkbaar best wat vrouwen graag de actieve politiek in willen. Maar ik krijg niet per se helder waarom het ook zou moeten. Welke noodzaak is er? Zolang dat laatste niet voldoende wordt aangetoond, blijft het wat drammerig op me overkomen.
De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Klopt, maar die zitten er al en doen het prima. Ik heb het even niet over situaties als Vlissingen waar er geen enkele man bereid werd gevonden. Volgens mij zitten er overwegend nog tal van bekwame SGP -mannen in de wachtkamer. Dus ja, waarom is het dan nodig?Martijn schreef: ↑09 mei 2025, 22:06Dezelfde reden lijkt me dan dat mannen actief worden in de politiek.Job schreef: ↑09 mei 2025, 21:59Het was wel koekkoek Eenzang, of hoe zeg je dat? Ze waren het gevieren roerend met elkaar eens. Dat staat het ND vanzelf vrij maar ik vind het dan toch lastig om mijn mening goed te vormen.Martijn schreef: ↑09 mei 2025, 17:31Vanmorgen ook beluisterd. Duidelijke podcast.Ambtenaar schreef: ↑09 mei 2025, 13:18 https://open.spotify.com/episode/5YIFdO ... emMKrQQgyA
Dick en Daniel geloven het wel, met Henk Post en Esther Grisnich over vrouwen in de SGP.
Verder krijg ik wel helder dat er blijkbaar best wat vrouwen graag de actieve politiek in willen. Maar ik krijg niet per se helder waarom het ook zou moeten. Welke noodzaak is er? Zolang dat laatste niet voldoende wordt aangetoond, blijft het wat drammerig op me overkomen.

Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? En als het vrouwenstandpunt al veranderd, dan worden de lijsten denk ik echt nog niet overspoeld met vrouwen.Job schreef: ↑09 mei 2025, 22:30Klopt, maar die zitten er al en doen het prima. Ik heb het even niet over situaties als Vlissingen waar er geen enkele man bereid werd gevonden. Volgens mij zitten er overwegend nog tal van bekwame SGP -mannen in de wachtkamer. Dus ja, waarom is het dan nodig?Martijn schreef: ↑09 mei 2025, 22:06Dezelfde reden lijkt me dan dat mannen actief worden in de politiek.Job schreef: ↑09 mei 2025, 21:59Het was wel koekkoek Eenzang, of hoe zeg je dat? Ze waren het gevieren roerend met elkaar eens. Dat staat het ND vanzelf vrij maar ik vind het dan toch lastig om mijn mening goed te vormen.
Verder krijg ik wel helder dat er blijkbaar best wat vrouwen graag de actieve politiek in willen. Maar ik krijg niet per se helder waarom het ook zou moeten. Welke noodzaak is er? Zolang dat laatste niet voldoende wordt aangetoond, blijft het wat drammerig op me overkomen.![]()
Ik zou het een verademing vinden als er hier plaatselijk vrouwen op de lijst komen.
Mogelijk dat er dan eens een stevige frisse wind doorheen gaat...

Ik denk zomaar dat dat bij jou plaatselijk nog lang gaat duren.Martijn schreef: ↑12 mei 2025, 21:07Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? En als het vrouwenstandpunt al veranderd, dan worden de lijsten denk ik echt nog niet overspoeld met vrouwen.Job schreef: ↑09 mei 2025, 22:30Klopt, maar die zitten er al en doen het prima. Ik heb het even niet over situaties als Vlissingen waar er geen enkele man bereid werd gevonden. Volgens mij zitten er overwegend nog tal van bekwame SGP -mannen in de wachtkamer. Dus ja, waarom is het dan nodig?Martijn schreef: ↑09 mei 2025, 22:06Dezelfde reden lijkt me dan dat mannen actief worden in de politiek.Job schreef: ↑09 mei 2025, 21:59
Het was wel koekkoek Eenzang, of hoe zeg je dat? Ze waren het gevieren roerend met elkaar eens. Dat staat het ND vanzelf vrij maar ik vind het dan toch lastig om mijn mening goed te vormen.
Verder krijg ik wel helder dat er blijkbaar best wat vrouwen graag de actieve politiek in willen. Maar ik krijg niet per se helder waarom het ook zou moeten. Welke noodzaak is er? Zolang dat laatste niet voldoende wordt aangetoond, blijft het wat drammerig op me overkomen.![]()
Ik zou het een verademing vinden als er hier plaatselijk vrouwen op de lijst komen.
Mogelijk dat er dan eens een stevige frisse wind doorheen gaat...![]()
Nou dat denk ik ook... maar je weet het maar nooit...Zeeuw schreef: ↑12 mei 2025, 21:17Ik denk zomaar dat dat bij jou plaatselijk nog lang gaat duren.Martijn schreef: ↑12 mei 2025, 21:07Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? En als het vrouwenstandpunt al veranderd, dan worden de lijsten denk ik echt nog niet overspoeld met vrouwen.
Mogelijk dat er dan eens een stevige frisse wind doorheen gaat...![]()
In de NOS-app staat de SGP vandaag in de headlines. Wij moeten erg lachen om de erbij geplaatste foto.
Trots op onze partij, doen ze goed! - Jobke
Trots op onze partij, doen ze goed! - Jobke
-
Dit leidt misschien wel tot zetelverlies voor SGP.
-
Die kans is minimaal. Misschien leidt het wel tot een 4e zetel

- J.C. Philpot
De relatieve eenheid is gelukkig bewaard.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Is ook bekend welke KV’s voor hebben gestemd?
Ik blijf het wat hypocriet vinden. In de statuten staat dit, in de praktijk doen we dat. Wat mij betreft niet oké. Al blijf ik de SGP steunen. Veel waardering voor de mannen aan het front.
Helemaal eens. Ik denk dat de mannen aan het front ook wellicht wat anders denken dan de achterbankers die wat makkelijker praten hebben.
Tot mijn verbazing hoorde ik pas in de podcast van Dick en Daniel dat verreweg het grootste gedeelte van de partij voor participatie van vrouwen is. En dat er maar een heel klein gedeelte is dat de partij gijzelt