Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

helma

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door helma »

Wij dronken thuis ook altijd rauwe melk.
En ik vond het vreselijk als mijn moeder het kookte... het werd er echt niet lekkerder van.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Als (zoon van) een melkveehouder hebben we altijd de melk gekookt. Er kunnen best behoorlijke risico’s kleven aan ongekookte melk. Al weet ik dat de eisen van hygiene nu vele malen hoger zijn dan vroeger en daarmee het risico kleiner.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Die vergelijking over roken gaat niet op. Roken is altijd schadelijk voor het lichaam. Rauwe melk drinken is an sich niet schadelijk. Het kan bacteriën bevatten, maar dat doet het lang niet altijd. Ik ken deze risico's.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En wat die levenslang rokende opa betreft: realiseer je wel dat men vroeger niet zo veel kon roken vanwege arbeidsomstandigheden en dergelijke.
Mijn opa rookte ook zijn hele leven en is 89 jaar geworden. Maar feitelijk rookte hij alleen op zondag en op verjaardagen een paar sigaretten; op door de weekse dagen niet. En hij had zwaar lichamelijk werk, dus veel beweging.
Terwijl wij bij wijze van spreken elk moment van de dag en avond een sigaret kunnen opsteken.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ik wil eigenlijk vooral weten waar en hoe laat ik me zaterdagmorgen kan melden voor die wafels :)

Na een aantal heerlijke warme dagen (hoewel het 's nachts nog onder het vriespunt was, ook na ijsheiligen), slaat naar verwachting morgen het weer om, met een hoop regen en onweer.
Vanavond daarom nog maar even de houtskoolgrill aan.
merel

Bericht door merel »

Edelweiss schreef: Vandaag, 13:38 Ik wil eigenlijk vooral weten waar en hoe laat ik me zaterdagmorgen kan melden voor die wafels :)

Na een aantal heerlijke warme dagen (hoewel het 's nachts nog onder het vriespunt was, ook na ijsheiligen), slaat naar verwachting morgen het weer om, met een hoop regen en onweer.
Vanavond daarom nog maar even de houtskoolgrill aan.
Op zaterdagmorgen rond 8.00 uur. Dan zijn ze nog lekker warm en krokant. Op verjaardagen ook met slagroom en in de zomer met zomerfruit. Wafels met slagroom en zomerfruit zijn helemaal de ideale combinatie. Als je in Nederland bent, ben je welkom. Wij wonen op fietsafstand ;)
Plaats reactie