PKN
Aangenomen naar Wierden ds A C Borsje te Zwartebroek /Terschuur
Die bedankte voor Huizen en Putten
Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te Vriezenveen, ds. K. van Olst te Doornspijk.
Beroepen: te Vriezenveen, ds. K. van Olst te Doornspijk.
Een kerkenraad voert toch gezangen in, niet een predikant?Refojongere schreef: ↑11 apr 2025, 20:06Toch ook wel weer bemoedigend. Rotterdam heeft gezangen ingevoerd, maar andere gemeenten keuren dan niet meteen zo'n predikant af. Ik denk dat dit 30 jaar geleden anders had gelegen.
Als een predikant er niet achter staat en het niet wil 'toepassen' in de gemeente zou er toch een probleem zijn denk ikZWP schreef:Een kerkenraad voert toch gezangen in, niet een predikant?Refojongere schreef: ↑11 apr 2025, 20:06Toch ook wel weer bemoedigend. Rotterdam heeft gezangen ingevoerd, maar andere gemeenten keuren dan niet meteen zo'n predikant af. Ik denk dat dit 30 jaar geleden anders had gelegen.

'Gastpredikanten' zijn er trouwens wél 'vrij' in om géén gezangen te laten zingen en ook is er gewoon de vrijheid om de SV ipv de HSV te gebruiken.
Fijn dat ds v Binsbergen elke dienst zo mooi toepasselijke gezangen naast de mooie psalmen laat zingen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik dacht dat deze nog niet was vermeld:
Gereformeerde Gemeente
Beroepen te Oudemirdum ds. C.A. van Dieren te Uddel
Beslissingsdatum 24 mei 2025
Gereformeerde Gemeente
Beroepen te Oudemirdum ds. C.A. van Dieren te Uddel
Beslissingsdatum 24 mei 2025
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hier het gesprek over het aangenomen beroep van Paus Leo de 14e afgesplitst. Het is een goede gewoonte in deze topic zoveel mogelijk feitelijk te bljven.
-
Hersteld Hervormde kerk
Beroepen te: Harskamp
Ds. M. van Sligtenhorst te Nieuwleusen
Beroepen te: Harskamp
Ds. M. van Sligtenhorst te Nieuwleusen
CGK
Bedankt voor Urk (E.H.) ds. M.A. Kempeneers.
Bedankt voor Urk (E.H.) ds. M.A. Kempeneers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Kapelle-Biezelinge: ds. G.J. Baan te Rotterdam-Zuidwijk en ds. J. van Rijswijk te Oud-Beijerland. Stemming: dinsdag 13 mei.
Tweetal te Kapelle-Biezelinge: ds. G.J. Baan te Rotterdam-Zuidwijk en ds. J. van Rijswijk te Oud-Beijerland. Stemming: dinsdag 13 mei.