Habemus Papam (2025)
Habemus Papam (2025)
Vaticaan blijft vacant. https://rd.nl/artikel/1106452
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Re: Beroepingswerk [11]
Tenminste nog een echte orthodoxe kerk, alleen de mannen mogen stemmen.
ongehuwde mannen dus no outside pressure - dat moet dan heel zuiver zijn.Refojongere schreef: ↑07 mei 2025, 23:14Tenminste nog een echte orthodoxe kerk, alleen de mannen mogen stemmen.
Maar serieus, wat een Godonterende vertoning allemaal.
Het is een grote poppenkast om te zien, was me dat niet eerder zo bewust eerlijk gezegdKDD schreef:ongehuwde mannen dus no outside pressure - dat moet dan heel zuiver zijn.Refojongere schreef: ↑07 mei 2025, 23:14Tenminste nog een echte orthodoxe kerk, alleen de mannen mogen stemmen.
Maar serieus, wat een Godonterende vertoning allemaal.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Poppenkast is het zeker, maar godonterend heb ik niet gezien.
Habemus Papam
Oke. Kunnen we de vermenging Rome/RefoNL nu weer loslaten?
Er staan meer halve-pelagiaanse berichten in Beroepingswerk 

Dat vind ik ook. Deze man heeft nogal een "beroep" ontvangen. Een enorme verantwoordelijkheid.
Beroepingswerk in de context van dit forum gaat over reformatorische kerken. En als we nog enigszins besef hebben van de grondslag van dit forum en de historie van de reformatie ten opzichte van deze kerk die een valse kerk is geworden, helaas, dan zouden we de opmerking van Job niet zo tegenspreken.
In feite is de verkiezing van de Paus, hoe interessant ook voor de hele wereld, in dit topic echt 'off-topic'.
In feite is de verkiezing van de Paus, hoe interessant ook voor de hele wereld, in dit topic echt 'off-topic'.
Bedankt. Ik vind het heel bijzonder, en dat op een "refo"forum. De weg wordt stap voor stap geplaveid. Dat gebeurt ook door een ds. Huijgen met z'n Maria. Het gaat allemaal heel zachtjes maar gestaag. Voor we het weten horen we met elkaar bij de velen die vandaag de dag zeggen: we bidden uiteindelijk toch allemaal tot dezelfde God, het maakt niet uit.TSD schreef: ↑Gisteren, 21:34 Beroepingswerk in de context van dit forum gaat over reformatorische kerken. En als we nog enigszins besef hebben van de grondslag van dit forum en de historie van de reformatie ten opzichte van deze kerk die een valse kerk is geworden, helaas, dan zouden we de opmerking van Job niet zo tegenspreken.
Desniettegenstaande: met één uitspraak van Leo de 14e ben ik heel blij, en deze prachtige regel is zomaar te lezen op NOS: "De wereld heeft Christus nodig". https://nos.nl/l/2566489#UPDATE-container-85973030
We bidden toch ook tot dezelfde God als de Rooms Katholieken?
Maar waarom mag jij dan wel blij zijn met de laatste uitspraak, maar anderen die net iets anders ten opzichte van de ambtsleer staan dan jij wordt het recht ontzegt om daar dan iets positiefs over te vinden. Per slot van rekening moeten we namelijk bedenken dat wij weliswaar de paus afwijzen, maar dat sinds Vaticanum II (1962-1965) de RK de protestanten wel weer broeders noemen (en geen ketters meer).Job schreef: ↑Gisteren, 21:54Bedankt. Ik vind het heel bijzonder, en dat op een "refo"forum. De weg wordt stap voor stap geplaveid. Dat gebeurt ook door een ds. Huijgen met z'n Maria. Het gaat allemaal heel zachtjes maar gestaag. Voor we het weten horen we met elkaar bij de velen die vandaag de dag zeggen: we bidden uiteindelijk toch allemaal tot dezelfde God, het maakt niet uit.TSD schreef: ↑Gisteren, 21:34 Beroepingswerk in de context van dit forum gaat over reformatorische kerken. En als we nog enigszins besef hebben van de grondslag van dit forum en de historie van de reformatie ten opzichte van deze kerk die een valse kerk is geworden, helaas, dan zouden we de opmerking van Job niet zo tegenspreken.
Desniettegenstaande: met één uitspraak van Leo de 14e ben ik heel blij, en deze prachtige regel is zomaar te lezen op NOS: "De wereld heeft Christus nodig". https://nos.nl/l/2566489#UPDATE-container-85973030
Los van wat ik er allemaal bijbels van kan vinden, vind ik het gewoon erg interessant.
- J.C. Philpot
Orthodoxe Joden bidden ook tot dezelfde God. Jacobus zegt in zijn brief zelfs dat de duivel ook in dezelfde God gelooft. En (zo zegt hij erbij) hij siddert.
Overigens zal ik morgen eens lezen wie de nieuwe Paus is geworden. Ik ben benieuwd. Maar ik ga nu eerst slapen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield