Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Wellicht is een functie als docent op de TS iets? Voorheen gaf hij ook les. Aangename docent.
Er werd helemaal geen onzinnige discussie gevoerd. Er werden wel veel onzinnige dingen gezegd, vooral door mensen die vinden dat de ander er niets over kwijt mag.
Los daarvan ben ik ook al op zoek naar deze Terdege. Ik kon hem bij mijn ouders niet meer vinden. Maar het concept is heel leuk.
Als de Rijssense kerkbode alleen voor eigen leden was, zou 'ie daar niet voor iedereen ter inzage in de openbare bibliotheek liggen.
Als alleen abonnees mochten vragen naar de inhoud van de Terdege, zou het blad evenmin in de openbare bibliotheek liggen.
Als je iets publiceert, is het openbaar, niet alleen voor betalende lezers maar voor iedereen. Publiceren is publiek maken.
~~Soli Deo Gloria~~
In jouw geval (altijd enthousiast wordend bij negatief GG nieuws) vind ik het raarder (maar wel de bekende reflex). Het staat mij vrij om te informeren of dat nou een succes is, zo'n dominee als hoofdredacteur.
-
Zo raar was de vraag toch niet?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Inderdaad. Zo onderhand is een abbo op Netflix te prefereren boven de voyeur - en pr blaadjes in de refowereld.Delftenaar schreef: ↑30 apr 2025, 16:38 Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Dat voor wat betreft de lezers.
En voorts is klagen over het ds tekort in de GG ook maar krokodillen geween.
Dat voor de schrijvers en scribenten die de schoen passen maar niet aantrekken.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 apr 2025, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reflecteert hij dan ook op (seksualiteit in) relaties?Delftenaar schreef: ↑30 apr 2025, 16:38 Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Het lijkt me juist dringend nodig dat er een reformatorische variant van de Linda komt.
Ik begrijp werkelijk niet wat daar nu weer op tegen is. Bij Wim Anker is het niet goed of het deugt niet, zolang het hemzelf niet interesseert. Maar er zijn ook andere mensen, die graag zulke bladen lezen.
Dus de opmerking van Delftenaar verbaast me erg.
Ik begrijp werkelijk niet wat daar nu weer op tegen is. Bij Wim Anker is het niet goed of het deugt niet, zolang het hemzelf niet interesseert. Maar er zijn ook andere mensen, die graag zulke bladen lezen.
Wat zou een refo variant van de Linda ( nooit gelezen nog bekeken) toevoegen aan Terdege/Gezinsgids/RD Magazine? De eerste twee lees ik niet en de derde kijk ik snel door.DDD schreef: ↑30 apr 2025, 20:41 Het lijkt me juist dringend nodig dat er een reformatorische variant van de Linda komt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik vind dit echt een gekke vraag. Het lijkt er niet op.
Dat is net zo'n vraag als wat een struisvogel toevoegt aan pinguïns.
Maar er is de Eva natuurlijk, en Huis van Belle. Maar dat zijn beide voor een deel van de reformatorische achterban minder herkenbare bladen.
Dat is net zo'n vraag als wat een struisvogel toevoegt aan pinguïns.
Maar er is de Eva natuurlijk, en Huis van Belle. Maar dat zijn beide voor een deel van de reformatorische achterban minder herkenbare bladen.
-
Beetje overdreven reacties. Deze ds. heeft gewoon wat ideeën doorgezonden naar de redactie van Terdege, kan ik me zo voorstellen. Misschien nog eens een vergadering bijwonen en de eindversie doorbladeren, thats it. De redactie van Terdege gaat gewoon aan de slag en doet vervolgens alsnog al het werk.
Bij "wereldse bladen" zijn bepaalde BN'ers ook vaak hoofdredacteur en daarvan weet ik dat het vrij weinig inhoudt noch tijd kost. Een paar uurtjes en daar blijft het bij. Dat zal bij Terdege niet anders zijn.
Bij "wereldse bladen" zijn bepaalde BN'ers ook vaak hoofdredacteur en daarvan weet ik dat het vrij weinig inhoudt noch tijd kost. Een paar uurtjes en daar blijft het bij. Dat zal bij Terdege niet anders zijn.
Haha, je slaat door. Er is nauwelijks een predikantentekort in de GG.. Alleen in de kleine gemeenten wel. Ik denk dat de dominees wel zo hoogmoedig zijn dat ze graag een hoop mensen voor hun neus zien, al is er wel een enkele predikant die daar wel gevoel voor lijkt te hebben. Vandaag een ingezonden brief in het RD van een man uit onze buurgemeente. Nu we vacant zijn hebben we nauwelijks een zondag leesdienst terwijl in die gemeente heel veel leesdienst is. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden.Wim Anker schreef: ↑30 apr 2025, 20:19Inderdaad. Zo onderhand is een abbo op Netflix te prefereren boven de voyeur - en pr blaadjes in de refowereld.Delftenaar schreef: ↑30 apr 2025, 16:38 Misschien kan een predikant in een kerkgenootschap met een groot tekort aan predikanten zijn tijd beter besteden dan het uitgeven van een reformatorische variant van de Linda.
Dat voor wat betreft de lezers.
En voorts is klagen over het ds tekort in de GG ook maar krokodillen geween.
Dat voor de schrijvers en scribenten die de schoen passen maar niet aantrekken.
En de Gezinsgids en Terdege zijn vaak best aardig hoor.
-
Voor zover ik weet is er geen blad meer van Huis van Belle. Eva is inderdaad steeds minder herkenbaar. In Zeeland wordt vaak nog Zij en Zeeuws gelezen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com