Ontwikkelingen HHK

J.C. Philpot

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door J.C. Philpot »

MGG schreef: 22 apr 2025, 18:32Het is prima geregeld, maar de vraag blijft of het ook prima werkt. De regeling zou nog wat beter zijn als er ook geen ambtsdragers van de betreffende gemeente bij het onderzoek betrokken zijn. In de casus fam. J. maakte een ouderling van de gemeente waar de echtpaar lid was deel uit van de commissie.
Dit staat hierover in de huidige kerkorde:

4. Een belanghebbende kan - onder vermelding van relevante feiten en omstandigheden verzoeken een lid van een college voor het opzicht te wraken als belanghebbende meent dat door deelname van dat lid aan de behandeling en besluitvorming de onafhankelijkheid of onpartijdigheid van de desbetreffende college schade zou (kunnen) lijden.
5. Een verzoek tot wraking wordt behandeld door de wrakingskamer zoals bepaald in ordinantie 19-8-6 en -7.

De kerkorde is publiekelijk te lezen op de website van de HHK.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Refojongere schreef: 22 apr 2025, 23:16 Nieuwsgaring is van belang. Mijn punt is echter dat het hier vooral sensatiebelustheid is.
Zo spannend is het ook weer niet. In mijn omgeving heb ik er vrijwel niet over gehoord, behalve van de mensen die hem gewoon kunnen als H.
En ja, de gemeente heeft hulp van de rechter nodig omdat het ook volgens de wereldlijke rechter strafwaardig is. Dus al zouden ze geen hulp nodig hebben, dan nog hadden ze de rechter moeten afwachten.
Je kunt iemand ook per direct op non-actief zetten, in afwachting van een finaal oordeel.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ambtenaar schreef: 25 apr 2025, 15:47
Refojongere schreef: 22 apr 2025, 23:16 Nieuwsgaring is van belang. Mijn punt is echter dat het hier vooral sensatiebelustheid is.
Zo spannend is het ook weer niet. In mijn omgeving heb ik er vrijwel niet over gehoord, behalve van de mensen die hem gewoon kunnen als H.
En ja, de gemeente heeft hulp van de rechter nodig omdat het ook volgens de wereldlijke rechter strafwaardig is. Dus al zouden ze geen hulp nodig hebben, dan nog hadden ze de rechter moeten afwachten.
Je kunt iemand ook per direct op non-actief zetten, in afwachting van een finaal oordeel.
1. Het is niet spannend omdat jij er in je omgeving niet over hoort. Dat zal dan waarschijnlijk een PKN omgeving zijn. Die houden zich niet zo bezig met reformatorisch nieuws. Dus dat kan kloppen.

Het zullen waarschijnlijk HHK-ers zijn die de ND bladen hebben opgekocht. Daar doel ik op.

2. De HHK heeft J. ook op nonactief gezet in afwachting van een finaal oordeel. Dat was alweer 2 jaar terug. Wat is je punt?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Refojongere schreef: 25 apr 2025, 17:06
1. Het is niet spannend omdat jij er in je omgeving niet over hoort. Dat zal dan waarschijnlijk een PKN omgeving zijn. Die houden zich niet zo bezig met reformatorisch nieuws. Dus dat kan kloppen.
Ik ben een voormalig dorpsgenoot.
2. De HHK heeft J. ook op nonactief gezet in afwachting van een finaal oordeel. Dat was alweer 2 jaar terug. Wat is je punt?
Lees het interview met zijn zoon en je begrijpt wat ik bedoel.
Plaats reactie