Kerk in Duitsland

Mara

Re: Kerk in Duitsland

Bericht door Mara »

Heb je die daar ? Waarom dan ? :?:
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Heb je die daar ? Waarom dan ? :?:
Geen idee. Om het fietsen te bevoorderen ofzo. Maar wij zaten te balen dat we nu de kerkdienst moesten missen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere

Bericht door Jongere »

JolandaOudshoorn schreef:Wij zijn de eerste zondag naar de babtisten gemeente geweest (de andere konden we niet vinden) en werden daar verrast door een prachtige preek. Adres: Zum Sandborn 38a, gerolstein.
De tweede zondag konden we niet naar de kerk gaan wegens een autovrije zondag. :oO
Was dat net buiten het dorp wat hoger op de "berg"? In een soort klein rechthoekig gebouwtje?
Daar hebben wij vorig jaar nog staan kijken. Hebben uiteindelijk toch besloten naar de grote kerk van Gerolstein te gaan. Daar was helaas een wat teleurstellende preek.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Wij zijn de eerste zondag naar de babtisten gemeente geweest (de andere konden we niet vinden) en werden daar verrast door een prachtige preek. Adres: Zum Sandborn 38a, gerolstein.
De tweede zondag konden we niet naar de kerk gaan wegens een autovrije zondag. :oO
Was dat net buiten het dorp wat hoger op de "berg"? In een soort klein rechthoekig gebouwtje?
Daar hebben wij vorig jaar nog staan kijken. Hebben uiteindelijk toch besloten naar de grote kerk van Gerolstein te gaan. Daar was helaas een wat teleurstellende preek.
Klopt helemaal. Het ziet er van buiten niet zo geweldig uit (itt die andere kerk) maar het was echt een fijne dienst!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
herfst2014

Bericht door herfst2014 »

Hallo, in 2009 waren wij op vakantie in Schütz. We hebben daar een kerkdienst bezocht in Daun. Het leek wat op de gereformeerd/hervormd PKN. Zij waren heel gastvrij, drongen er op aan om koffie te blijven drinken. Er waren heel weinig jongeren en daar waren ze bezorgd over. Wij vinden het fijn om eens over de grenzen te kijken en een Duitse kerk te bezoeken en onze broeders en zusters zo te bemoedigen. Wel zijn wij er al een poosje achter dat we in Nederland rijk gezegend zijn met de Bijbelse boodschap!Ik weet helaas het adres niet meer maar er is maar één protestante kerk in Daun. Een mooi wit gebouwtje op een heuvel met een tekst op de muur: psalm 11:2.
herfst2014

Bericht door herfst2014 »

herstel...psalm 111:2
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Om mijn Duits wat op te halen, luister ik af en toe in de auto een Duitse preek (Arche Gemeinde, Olaf Latzel, Wolfgang Nestvogel).

Heeft iemand tips voor schriftuurlijke Duitse predikers die de moeite waard zijn?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Dit misschien?

https://reformiert.at/rankweil/

https://m.youtube.com/@solagratiagu/videos

Maar mijn Duits is niet fantastisch. Dus je mag zelf bepalen of je dit onder de moeite waard en Schriftuurlijk vindt vallen..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
helma

Bericht door helma »

In de Sermonaudio app kan je kiezen op taal.
Daar staan ook veel Duitstalige preken bij.
DDD

Bericht door DDD »

Plaats reactie