Presidentsverkiezingen USA 2024

ZWP

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door ZWP »

parsifal schreef: 07 apr 2025, 17:12
ZWP schreef: 07 apr 2025, 16:44 Antivaxer Kennedy draait in mazelenuitbraak: 'Vaccin voorkomt verspreiding' - https://nos.nl/l/2562711

Blijkbaar nooit te laat om te leren. :)
Nu was Kennedy geen hardcore tegenstander van vaccinaties.
“Kennedy was jarenlang een van de luidste tegenstanders van vaccins, die hij ondanks overweldigend bewijs van hun werkzaamheid als onveilig en schadelijk bestempelde.”

Dat klopt niet volgens jou?
parsifal

Bericht door parsifal »

ZWP schreef: 07 apr 2025, 18:58
parsifal schreef: 07 apr 2025, 17:12
ZWP schreef: 07 apr 2025, 16:44 Antivaxer Kennedy draait in mazelenuitbraak: 'Vaccin voorkomt verspreiding' - https://nos.nl/l/2562711

Blijkbaar nooit te laat om te leren. :)
Nu was Kennedy geen hardcore tegenstander van vaccinaties.
“Kennedy was jarenlang een van de luidste tegenstanders van vaccins, die hij ondanks overweldigend bewijs van hun werkzaamheid als onveilig en schadelijk bestempelde.”

Dat klopt niet volgens jou?
Hij had het meeste bereik, maar bij de klassieke vaccins hield hij het veel bij twijfel. Volgens mij claimt hij ook zijn kinderen te hebben laten vaccineren en heeft daar geen spijt van. Hij komt wel met Wakefield enz aan, maar hoort niet bij de echte harde kern van tegenstanders. Nog steeds kan het veel beter, maar ik zou ook niet gelukkig worden van iemand die claimt dat vaccins 100% veilig zijn (dat doet geen recht aan de zeldzame gevallen van serieuze bijwerkingen van bijv BMR vaccin).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

MGG schreef: 04 apr 2025, 19:08
ZWP schreef: 04 apr 2025, 18:31
MGG schreef: 04 apr 2025, 17:02
ZWP schreef: 04 apr 2025, 16:31 Het FD bericht dat er haarscheurtjes zichtbaar zijn:

- De hoge ‘wederkerige’ importheffingen die Trump woensdag ontvouwde, leken ook voor Republikeinse congresleden een verrassing.
- Zij voelen de hete adem van kiezers die zich zorgen maken over het negatieve effect van de heffingen op de Amerikaanse economie.
- Senatoren lijken in toenemende mate geneigd Trumps macht in te perken.

Laten we hopen dat er snel wat meer tegenstand komt. Er is ook een (groot) deel van het Amerikaanse volk wat deze gekkigheid (nu weer deze heffingen) niet wil.
Ik neem aan dat (radicaal) links blij is. Door een handelsoorlog is de CO2 reductie gigantisch. Trumps keuzes zouden zomaar eens een stuk duurzamer kunnen zijn dan die van Biden.
Je doet alsof een potentiële co2 reductie alle evidente nadelen compenseerd.

Trump heeft geen beleid, dat ziet ook Israël. In het RD vandaag: “Toch stellen steeds meer Israëliërs de vraag of Israël na Oekraïne het volgende land is dat Trump laat vallen als hem dat beter uitkomt.“
Dat doe ik niet. Het grote nadeel van een wereldwijde handelsoorlog is het verlies aan welvaart in arme landen.

Is een niet onderbouwde bewering in het RD de onderbouwing van de stelling dat ook Israël ziet dat Trump geen beleid heeft? De kwalificatie steeds meer wekt de indruk dat het een losse flodder is. Het kan zomaar een stijging van 14% naar 15% zijn. Ik acht de kans groter dat het enkel een onderbuikgevoel. Wat natuurlijk niet betekent dat het onjuist is.
De gemene Trump heeft importtarieven opgelegd. Nu biedt de EU ineens een wederkerige 0 importtarief. Had de EU dan eerder wel tarieven op producten uit de VS?
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 09 apr 2025, 08:59

De gemene Trump heeft importtarieven opgelegd. Nu biedt de EU ineens een wederkerige 0 importtarief. Had de EU dan eerder wel tarieven op producten uit de VS?
Google is je vriend. Antwoord is ja, maar van andere orde van grootte. Ook goed om te beseffen dat heffingen niet perse slecht zijn. Bijvoorbeeld als wettelijke vereisten in productieproces verschillen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

parsifal schreef: 09 apr 2025, 11:38
Wim Anker schreef: 09 apr 2025, 08:59

Google is je vriend. Antwoord is ja, maar van andere orde van grootte. Ook goed om te beseffen dat heffingen niet perse slecht zijn. Bijvoorbeeld als wettelijke vereisten in productieproces verschillen.
Heffingen zijn niet per definitie economisch slecht. Maar hele hoge heffingen en landen die er steeds weer een schepje bovenop doen (en dus een handelsoorlog) is wél slecht voor de economie. Oók voor degenen die de heffingen (niet tarieven) oplegt. Dus vandaar dat het voorstel van de EU (niet weer een schepje er bovenop doen tot in het oneindige) wel een goed voorstel was.

Er is tegenwoordig nog maar één zogenaamde 'adviseur' nodig die Trump gunstig gezind is om dit soort enorme economische ontwikkelingen te ontketenen. Triest.
Trump geniet ervan als landen hem smeken om de onderhandelingen aan te gaan. Ook triest.
ZWP

Bericht door ZWP »

En wie heeft ervoor gezorgd dat de aandelenbeurzen zo dalen? Diversiteitsbeleid, transpersonen of toch iemand anders?

En ja, ook de dalende aandelenbeurzen raken je als je geen beleggingen hebt maar wel deelneemt aan een pensioenfonds oid.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

ZWP schreef: 09 apr 2025, 12:01 En wie heeft ervoor gezorgd dat de aandelenbeurzen zo dalen? Diversiteitsbeleid, transpersonen of toch iemand anders?
Wie beweert hier dat "transpersonen" de aandelenbeurzen zo laten dalen?

(misschien heb ik wat gemist)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef: 09 apr 2025, 12:05
ZWP schreef: 09 apr 2025, 12:01 En wie heeft ervoor gezorgd dat de aandelenbeurzen zo dalen? Diversiteitsbeleid, transpersonen of toch iemand anders?

Niemand uiteraard. Zij krijgen echter overal en nergens de schuld van en worden onder Trump(ianen) steeds meer onder druk gezet. Maar wat je verder ook van hen vindt, de grootste herrieschopper zit in het Witte Huis.
refo

Bericht door refo »

ZWP schreef: 09 apr 2025, 12:12
J.C. Philpot schreef: 09 apr 2025, 12:05

Niemand uiteraard. Zij krijgen echter overal en nergens de schuld van en worden onder Trump(ianen) steeds meer onder druk gezet. Maar wat je verder ook van hen vindt, de grootste herrieschopper zit in het Witte Huis.
En nu krijgt Trump overal de schuld van.
Deze daling van de beurzen zat er al lang aan te komen. Als er een andere president gekozen zou zijn, zou die nu ook plaatsgevonden hebben.
Er zit een zekere wetmatigheid in.

Interessante analyse van de nul voor nul. Excuus voor de AI-vertaling.
De leider van de Europese Unie, Ursula von der Leyen, heeft een nul-voor-nultarief overeenkomst met de Verenigde Staten voorgesteld nadat de EU werd getroffen door een tarief van 25% op staal en aluminium, gevolgd door nog een heffing van 20%. Het blok van 27 landen zal het niet eens kunnen worden over dit voorstel, vooral omdat Donald Trump heeft verklaard dat een nul-voor-nul-deal niet voldoende is.

"We staan klaar om met de Verenigde Staten te onderhandelen. We hebben inderdaad nul-voor-nultarieven aangeboden voor industriële goederen, zoals we met succes hebben gedaan met veel andere handelspartners, omdat Europa altijd klaar is voor een goede deal", zei Von der Leyen maandag. De Nederlandse minister van Handel Reinette Klever was het met Von der Leyen eens en zei dat de beste manier om te reageren is om kalm te blijven en de situatie te de-escaleren.

Anderen, Frankrijk, zijn het daar natuurlijk niet mee eens en willen vergeldingsmaatregelen nemen. "We kunnen geen enkele optie op goederen of diensten uitsluiten en, hoe we het ook benaderen, open de doos voor het Europese instrument, dat zeer uitgebreid is en dat extreem agressief kan zijn", zei de Franse minister van Handel Laurent Saint-Martin. De Franse president Macron, een oude persoonlijke vijand van Donald Trump, dringt erop aan dat de EU alle investeringen in de VS moet stopzetten, niet wetende dat een dergelijke stap de regio zou schaden. Macron zal een handelsovereenkomst waarschijnlijk als een persoonlijke nederlaag beschouwen.

Trump is bereid om te onderhandelen, maar zei dat een nul-voor-nul handelsovereenkomst onvoldoende is. "We hebben een tekort met de Europese Unie van $ 350 miljard en het zal snel verdwijnen", verklaarde Trump. "Een van de manieren waarop dat gemakkelijk en snel kan verdwijnen, is dat ze onze energie van ons moeten kopen ... Ze kunnen het kopen, we kunnen in één week $ 350 miljard afkloppen. Ze moeten een vergelijkbare hoeveelheid energie kopen en zich ertoe verbinden deze te kopen." Von der Leyden was enigszins ontvankelijk en zei dat het blok zou overwegen om Amerikaans vloeibaar aardgas aan te schaffen.

De Europese Unie heeft dringend behoefte aan een nieuwe energie-exporteur nadat de resterende oliestroom uit Rusland werd afgesneden door de Oekraïense president Zelensky. Het blok zal vandaag stemmen over zijn volgende stap, maar zoals we onlangs hoorden van de nieuwe Duitse bondskanselier Friedrich Merz, is de EU bereid om alle resterende fragmenten van de democratie op te geven om ervoor te zorgen dat Brussel het laatste woord heeft.

Elk probleem waarmee de Europese Unie wordt geconfronteerd, herinnert ons eraan dat een gecentraliseerde, één-Europese regering niet kan functioneren. Het was vanaf het begin gedoemd te mislukken. Elke natie heeft zijn onafhankelijke behoeften, en Brussel negeert die behoeften volledig als het niet aan zijn agenda voldoet.

Bepaalde Oost-Europese landen waren veel afhankelijker van Russische energie, en toch koos Brussel de kant van Oekraïne om te voorkomen dat ze toegang kregen tot die cruciale hulpbron. Ik denk dat het in de loop van de tijd duidelijker zal worden dat individuele naties geen stem hebben in de Europese Unie, maar ze zullen zich niet realiseren welk gezag ze hebben opgegeven totdat hun individuele economieën achteruitgaan en Brussel zijn ware minachting voor de lidstaten toont.
ZWP

Bericht door ZWP »

refo schreef: 09 apr 2025, 12:25
En nu krijgt Trump overal de schuld van.
Deze daling van de beurzen zat er al lang aan te komen. Als er een andere president gekozen zou zijn, zou die nu ook plaatsgevonden hebben.
Er zit een zekere wetmatigheid in.
Als jij die wetmatigheid kent, kun je heel rijk worden. :)

En ja, misschien stonden de beurzen al wat hoog. Maar je ontkent toch niet dat er een causaal verband bestaat tussen de door Trump ontketende handelsoorlog en de dalende koersen de afgelopen dagen?
DDD

Bericht door DDD »

Het nepnieuws kent geen grenzen. Ik blijf mij verbazen.
J.C. Philpot

ZWP schreef: 09 apr 2025, 12:12Niemand uiteraard. Zij krijgen echter overal en nergens de schuld van en worden onder Trump(ianen) steeds meer onder druk gezet. Maar wat je verder ook van hen vindt, de grootste herrieschopper zit in het Witte Huis.
En waar krijgen "transmensen" dan precies de schuld van?

Aangezien ze "overal en nergens" de schuld van krijgen, zal er vast een ruime voorraad van voorbeelden zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef: 09 apr 2025, 13:09
ZWP schreef: 09 apr 2025, 12:12Niemand uiteraard. Zij krijgen echter overal en nergens de schuld van en worden onder Trump(ianen) steeds meer onder druk gezet. Maar wat je verder ook van hen vindt, de grootste herrieschopper zit in het Witte Huis.
En waar krijgen "transmensen" dan precies de schuld van?

Aangezien ze "overal en nergens" de schuld van krijgen, zal er vast een ruime voorraad van voorbeelden zijn.
Er is wel wat mis natuurlijk. De trans-discussie wordt vaak naar voren gehaald, nu ook weer het nieuws dat een transpersoon is gearresteerd voor het gebruikmaken van het verkeerde toilet en dat daar zelfs gevangenisstraffen op kunnen staan.
Ik vraag me daarbij af of per ongeluk het verkeerde toilet in lopen ook een gevangenisstraf kan opleveren (ik heb dat wel eens gedaan toen ik uit Zweden, waar heel veel uniseks toiletten zijn, ook in restaurants en ik in Nederland een wc instapte waarbij de deur openstond en ik het teken op deur niet zag. Gelukkig werd ik toen niet gearresteerd).

Woke heeft enge trekjes en is denk ik gevaarlijk, maar het wordt nu ook overdreven, waarbij transpersonen daadwerkelijk in soms onmogelijke situaties komen te zitten.

Een ander punt: het is opvallend hoeveel rotzooi Amy Comey Barrett nu op sociale media over zich heen krijgt na een onwelgevallige keuze voor Trump (zonder gevolgen). Ook het aantal mensen dat serieus lijkt te vinden dat Supreme Court rechters de regering moeten volgen. Zeker degenen die door Trump zijn aangesteld. Als dit breed gedragen is, dan is de rechtstaat al dood.
J.C. Philpot

parsifal schreef: 09 apr 2025, 13:24Er is wel wat mis natuurlijk. De trans-discussie wordt vaak naar voren gehaald, nu ook weer het nieuws dat een transpersoon is gearresteerd voor het gebruikmaken van het verkeerde toilet en dat daar zelfs gevangenisstraffen op kunnen staan.
Die arrestatie lijkt me niets mis mee. We hebben in het RD meerdere artikelen over seksueel misbruik kunnen lezen. Daarnaast hebben we niet voor niets een #metoo periode achter de rug.

Als mannen (hoe ze zich identificeren om het even) structureel en bewust damestoiletten bezoeken (en dan heb ik het niet over een oeps-momentje), dan moet daar wat mij betreft hard tegen opgetreden worden. Vrouwen horen van het toilet gebruik te kunnen maken, zonder zich zorgen te hoeven maken over mannen die daar (met of zonder voorwendsel) aanwezig zijn.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

https://nos.nl/collectie/13986/artikel/ ... n-veren-op

En dan weer teruggedraaid... :bobo

Of het is een goede maatregel en dan draai je 'm niet terug. Of het was alleen maar een stuk rood vlees in de arena om chaos te creëren. Dat laatste is in ieder geval gelukt. En de kans dat de VS gezien worden als een betrouwbare investeringspartner is fors gedaald. Chapeau!
Plaats reactie