@ DIA, We snappen u. U bedoelt de aanhangers van de oude waarheid komen straks buiten te staan. Dus DIA komt ook straks buiten te staan. Ik vraag u: wie is er begonnen met strijden en vechten?-DIA- schreef: ↑03 apr 2025, 20:21 Nu wordt het me wel duidelijk.
De Bijbel, het Woord van God wordt hier het grote struikelblok. Hier zien we de kerk, althans die dat menen te zijn, strijdend en vechtend ten onder gaan.
Ik zie het heel donker in, en de vraag is wel of ik hier nog eens wat kan posten want dit zoek en begeer ik beslist niet! Deze sfeer is bedwelmend. En op deze manier komt één groep erbuiten te staan.
Ik zou bijna in staat zijn om een aantal staaltjes van de meest vreselijke kritiek op bv. de HSV hier op te schrijven. Terwille van de privacy doe ik het niet. Ik heb die kritiek uit brieven van een kerkenraad, verstuurd aan gemeenteleden. Ik kom er steeds meer achter dat ik inwendig nogal eens moeite heb met de oude waarheid. Waarom? Wel, dan moet ik, dan moet DIA van de troon en dan krijgt de Heere het door Zijn Woord en Zijn Geest voor het zeggen in ons leven. En dan zijn wij NIKS meer. Dat valt niet mee.
Laten we, DIA, positief eindigen. Met iets geestelijks. Ooit las ik een levensbeschrijving van een predikant waar ik van 1963 tot 1966 catechisatie volgde in de gemeente waar ik ben opgevoed. Deze predikant vertelde dat hij het Woord van God zo lief had dat hij in de nacht niet op bed kon blijven en naar beneden ging om Gods Woord te lezen met innerlijk geestelijk vermaak.