Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Profesto

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Profesto »

Onder haar collega's zijn in ieder geval een aantal personen die Wiersma niet zo competent vinden.
Ik weet niet waar sommigen hier hun informatie vandaan halen (heb het misschien op feesboek gestaan ofzo?) maar er is toch wel wijdverbreide consensus dat Faber en Wiersma niet goed functioneren en nog niet in de buurt komen van het verwezenlijken van de planen van dit kabinet. Ook in de coalitiepartijen, behalve dan misschien de PVV.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 03 apr 2025, 10:16
parsifal schreef: 03 apr 2025, 09:42 Maar ik blijf het argument van Faber waarom ze geen lintje wil geven echt zorgwekkend vinden.
Om hierover te oordelen moeten de dossiers openbaar komen. Wat zijn de verdiensten geweest? Ik geloof namelijk niet dat dit enkel gaat over een vrijwilliger die taalles gaf aan statushouders. Dat is het linkse frame.
Tijd voor en goede data analyse op alle "lintjes". Laten we maar eens kijken hoe verdelingen zich verhouden tot sectoren, aantal medewerkers, politiek belang, etc. etc.
Het ging wel zo ver dat de hele route was doorlopen en dat vanuit de rest van het kabinet het graag werd ondertekend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Vanwege waardering misschien?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 03 apr 2025, 10:22
parsifal schreef: 03 apr 2025, 09:42 Maar ik blijf het argument van Faber waarom ze geen lintje wil geven echt zorgwekkend vinden.
Om hierover te oordelen moeten de dossiers openbaar komen. Wat zijn de verdiensten geweest? Ik geloof namelijk niet dat dit enkel gaat over een vrijwilliger die taalles gaf aan statushouders. Dat is het linkse frame.
Tijd voor en goede data analyse op alle "lintjes". Laten we maar eens kijken hoe verdelingen zich verhouden tot sectoren, aantal medewerkers, politiek belang, etc. etc.
Het ging wel zo ver dat de hele route was doorlopen en dat vanuit de rest van het kabinet het graag werd ondertekend.
Klopt. En dat is ook wel precies mijn bezwaar. Niemand wil hier z'n vingers aan branden, hoe "activistischer" de "verdiensten" hoe groter de "herrie" die uitbreekt bij een weigeren.
mw. Faber verdient inderdaad een lintje om dit aan te kaarten (nog los van het feit dat het niet fijn is dat dit niet intern gehouden kan/kon worden).
En ze heeft gelijk dat dit een onderdeel is van een "mindset" die moet veranderen. Strategisch denken kan haar niet worden ontzegd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Bertiel schreef: 03 apr 2025, 10:23 Vanwege waardering misschien?
Je snapt het echt niet he? Het is wel de bedoeling dat de aanvraag wordt gedaan, geïnitieerd, door degenen die baat hadden bij het gedane vrijwilligerswerk. Niet door iemand in de omgeving die kadootjes wil uitdelen aan een ander maar het mag niks kosten dus gaan we wat formulieren invullen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Waar haal je dit allemaal vandaan? Ik vraag me echt af of je in een parallel universum leeft waarin Faber een redelijk persoon is. Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is en als je haar acties en uitspraken volgt sinds ze minister is, weet je toch dat dit iemand is die niets voor elkaar gaat krijgen?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 03 apr 2025, 10:32 Waar haal je dit allemaal vandaan? Ik vraag me echt af of je in een parallel universum leeft waarin Faber een redelijk persoon is. Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is en als je haar acties en uitspraken volgt sinds ze minister is, weet je toch dat dit iemand is die niets voor elkaar gaat krijgen?
Ik kan niet zoveel met de redenering "iedereen behalve ikke" leeft in een parallel universum.
En ze krijgt, in mijn ogen, heel veel voor elkaar. Kreeg ze niets voor elkaar dan had links niet zo'n herrie gemaakt gisteren..........
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 03 apr 2025, 10:22 Onder haar collega's zijn in ieder geval een aantal personen die Wiersma niet zo competent vinden.
Ik weet niet waar sommigen hier hun informatie vandaan halen (heb het misschien op feesboek gestaan ofzo?) maar er is toch wel wijdverbreide consensus dat Faber en Wiersma niet goed functioneren en nog niet in de buurt komen van het verwezenlijken van de planen van dit kabinet. Ook in de coalitiepartijen, behalve dan misschien de PVV.
Onzin bericht. Wiersma en Rummenie hebben nu een medestander in Europa. https://www.boerderij.nl/frisse-wind-me ... p-landbouw
Het werd tijd dat er weer vakmensen op Landbouw zitten i.p.v. politici die zonder gevoel voor de sector ‘beleid’ uitvoeren.

Faber is inderdaad een prutser dus daar zijn we het wel over eens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ejvl

Bericht door ejvl »

huisman schreef: 01 apr 2025, 17:21
merel schreef: 01 apr 2025, 15:05 De enige die onverstoord zijn eigen gang gaat is tot op heden Schoof.
De NSC/VVD en zelfs de BBB bewindslieden doen hun werk prima. Je hoeft het niet eens te zijn met hun beleid maar hun werk is dik voldoende. Maar bij de PVV lopen een paar nietsnutten waarvan Faber toch wel de ergste is. Als het kabinet voor de zomer valt heeft ze 0,0 voor elkaar gekregen.
Van mij mag dit kabinet z.s.m. vallen.
Coenradie schijnt het toch ook wel aardig te doen?
ejvl

Bericht door ejvl »

We kennen de dossiers inderdaad niet, maar stel in het hypothetische geval dat er een SGP-bewindspersoon in het kabinet zou zitten en zou moeten tekenen voor een lintje van iemand die veel vrijwilligerswerk gedaan heeft om abortus te promoten of de lhbt-nogwat-community op de kaart te zetten, dan zou zo'n SGP-bewindspersoon toch principieel niet hoeven te tekenen lijkt mij?

Ik weet niet waarom Faber niet heeft getekent maar wellicht is het ook een principieel iets maar dat mag ze dan niet vertellen.
Terri

Bericht door Terri »

Profesto schreef: 03 apr 2025, 10:32 Waar haal je dit allemaal vandaan? Ik vraag me echt af of je in een parallel universum leeft waarin Faber een redelijk persoon is. Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is en als je haar acties en uitspraken volgt sinds ze minister is, weet je toch dat dit iemand is die niets voor elkaar gaat krijgen?
Wat speel je op de man zeg. "Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is".
Dit gaat inmiddels niet meer over inhoud.
De onverdraagzaamheid en intolerantie van het linkse gedachtengoed is benauwend, ik ben er inmiddels zo klaar mee met deze venijnigheid en hatelijkheid.
Hier en daar duiken nog wel columns op die de belachelijkheid van wat er gespeeld heeft aankaarten en dan denk je; toch nog een paar mensen die niet bedwelmd zijn.

En iemand schreef pas nog hier op dit forum; "het is een hartelijke en vriendelijke dame".
Ze zal je type niet zijn, oke, maar dat is bv de hr. Timmermans voor mij ook niet, maar dan hem beschimpen om zijn figuur, gezicht of weet ik wat vind ik kinderachtig.
Profesto

Bericht door Profesto »

Terri schreef: 03 apr 2025, 10:48
Wat speel je op de man zeg. "Iedereen die twee minuten naar haar kijkt ziet toch dat zij een onaardige akela is".
Dit gaat inmiddels niet meer over inhoud.
De onverdraagzaamheid en intolerantie van het linkse gedachtengoed is benauwend, ik ben er inmiddels zo klaar mee met deze venijnigheid en hatelijkheid.
Hier en daar duiken nog wel columns op die de belachelijkheid van wat er gespeeld heeft aankaarten en dan denk je; toch nog een paar mensen die niet bedwelmd zijn.

En iemand schreef pas nog hier op dit forum; "het is een hartelijke en vriendelijke dame".
Ze zal je type niet zijn, oke, maar dat is bv de hr. Timmermans voor mij ook niet, maar dan hem beschimpen om zijn figuur, gezicht of weet ik wat vind ik kinderachtig.
Het gaat wel over de inhoud, want ik denk dat dat de reden is dat zij geweigerd heeft te tekenen. En waarom zij er niet in slaagt om normaal te communiceren met de Kamers en de instanties die haar beleid (wat dus al niet tot stand komt) moeten uitvoeren. En dus is ze ongeschikt.
parsifal

Bericht door parsifal »

ejvl schreef: 03 apr 2025, 10:44
We kennen de dossiers inderdaad niet, maar stel in het hypothetische geval dat er een SGP-bewindspersoon in het kabinet zou zitten en zou moeten tekenen voor een lintje van iemand die veel vrijwilligerswerk gedaan heeft om abortus te promoten of de lhbt-nogwat-community op de kaart te zetten, dan zou zo'n SGP-bewindspersoon toch principieel niet hoeven te tekenen lijkt mij?

Ik weet niet waarom Faber niet heeft getekent maar wellicht is het ook een principieel iets maar dat mag ze dan niet vertellen.
Nee, ze zei dat het tegen haar beleid inging. Ze kan ook zeggen "ik heb principiële bezwaren, en nu er toch getekend is, moeten jullie tot eind april wachten om hier meer over te horen".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 03 apr 2025, 11:00
ejvl schreef: 03 apr 2025, 10:44

Nee, ze zei dat het tegen haar beleid inging. Ze kan ook zeggen "ik heb principiële bezwaren, en nu er toch getekend is, moeten jullie tot eind april wachten om hier meer over te horen".
Is dat zo? Dat dit eind april openbaar komt? Niemand weet welke 5 het zijn. En hoeveel aanvragen de minister (Faber in dit geval) wel heeft ondertekend. Is trouwens bekend - vanuit die adviescommissie - welke minister voor welk lintje heeft getekend? En wordt dit openbaar gemaakt?
Profesto

Bericht door Profesto »

De lintjesgate als afleiding gebruiken om het disfunctioneren van een aantal bewindslieden te verdoezelen is in ieder geval geslaagd.
Plaats reactie