Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Zeeuw

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef: 31 mar 2025, 11:28
Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:59
parsifal schreef: 31 mar 2025, 10:55
Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:50 Vrijwilligers zijn geen personeel. Personeel, dat betaalt wordt, verdiend m.i. nooit een lintje. Dat vind ik echt voorbehouden aan vrijwilligers. Ik vind het standaard lintje na 12 jaar politiek bv ook vreemd.
Niet mee eens, als het gaat om bijvoorbeeld militairen, maar ook sommige diplomaten, artiesten, auteurs of wetenschappers (en vast meer). Soms doen mensen hun werk zo goed dat daar wel extra waardering tegenover mag staan.
Zeker, in de vorm van een waardering vanuit hun werkgever wat mij betreft. Of wanneer ze zich belangeloos naast hun werk inzetten. Niet wanneer mensen gewoon doen wat er van hen mag worden verwacht voor de arbeidsvoorwaarden die er tegenover staan.
Maar in het geval van militairen en diplomaten is de werkgever het land. En om wat mensen van buiten het land te noemen (ook mensen die ik niet altijd als geheel waardeer), maar denk aan een Raoul Wallenberg uit Zweden, denk aan een Bruce Springsteen die gewoon zijn werk als entertainer deed, maar wel Oost-Berlijn bereikte, denk aan Arvo Pärt, die veel gedaan heeft voor Estse identiteit, denk aan J.K. Rowling die een generatie in Engeland weer aan het lezen kreeg, denk aan sommige van de mensen bij RIVM die in begin Covid-pandemie 70urige werkweken maakten. Natuurlijk staat daar ook een salaris tegenover en iemand als Rowling is zelfs miljardair geworden met Harry Potter, maar het kan goed zijn om de waardering ook breder te laten zien.
Dat kan. Alleen valt het bv nooit vuilnismannen die veel overuren hebben gemaakt, of sneeuwploegen in de winter die dat ook doen ten deel. Om maar iets te noemen. Ik vind de uitgifte van lintjes momenteel het doel regelmatig voorbij schieten en zou het graag weer in de sfeer van 'vrijwilliger te tijd ten dienste van je medemens/maatschappij' etc besteden. Zoals dus de COA-vrijwilligers doen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 11:36
Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:59
parsifal schreef: 31 mar 2025, 10:55

Niet mee eens, als het gaat om bijvoorbeeld militairen, maar ook sommige diplomaten, artiesten, auteurs of wetenschappers (en vast meer). Soms doen mensen hun werk zo goed dat daar wel extra waardering tegenover mag staan.
Zeker, in de vorm van een waardering vanuit hun werkgever wat mij betreft. Of wanneer ze zich belangeloos naast hun werk inzetten. Niet wanneer mensen gewoon doen wat er van hen mag worden verwacht voor de arbeidsvoorwaarden die er tegenover staan.
Maar in het geval van militairen en diplomaten is de werkgever het land. En om wat mensen van buiten het land te noemen (ook mensen die ik niet altijd als geheel waardeer), maar denk aan een Raoul Wallenberg uit Zweden, denk aan een Bruce Springsteen die gewoon zijn werk als entertainer deed, maar wel Oost-Berlijn bereikte, denk aan Arvo Pärt, die veel gedaan heeft voor Estse identiteit, denk aan J.K. Rowling die een generatie in Engeland weer aan het lezen kreeg, denk aan sommige van de mensen bij RIVM die in begin Covid-pandemie 70urige werkweken maakten. Natuurlijk staat daar ook een salaris tegenover en iemand als Rowling is zelfs miljardair geworden met Harry Potter, maar het kan goed zijn om de waardering ook breder te laten zien.
Dat kan. Alleen valt het bv nooit vuilnismannen die veel overuren hebben gemaakt, of sneeuwploegen in de winter die dat ook doen ten deel. Om maar iets te noemen. Ik vind de uitgifte van lintjes momenteel het doel regelmatig voorbij schieten en zou het graag weer in de sfeer van 'vrijwilliger te tijd ten dienste van je medemens/maatschappij' etc besteden. Zoals dus de COA-vrijwilligers doen.
Als vuilnismannen veel overuren maken, dan moet je dat eigenlijk niet waarderen met lintjes maar met veranderde regels en liefst meer mensen aannemen. Hetzelfde met zorg waar overwerk iets regelmatigs is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef: 31 mar 2025, 11:49
Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 11:36
Zeeuw schreef: 31 mar 2025, 10:59 Zeker, in de vorm van een waardering vanuit hun werkgever wat mij betreft. Of wanneer ze zich belangeloos naast hun werk inzetten. Niet wanneer mensen gewoon doen wat er van hen mag worden verwacht voor de arbeidsvoorwaarden die er tegenover staan.
Als vuilnismannen veel overuren maken, dan moet je dat eigenlijk niet waarderen met lintjes maar met veranderde regels en liefst meer mensen aannemen. Hetzelfde met zorg waar overwerk iets regelmatigs is.
Exact. En dat geldt wat mij betreft ook voor veel andere beroepen.
DDD

Bericht door DDD »

Maar het gaat hier over vrijwilligers.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 31 mar 2025, 12:06 Maar het gaat hier over vrijwilligers.
Juist.
Profesto

Bericht door Profesto »

Precies, en dat maakt het hele verhaal nog erger.
Job

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 31 mar 2025, 09:22
Wim Anker schreef: 31 mar 2025, 08:17 Als persoon zeg ik: Dank daarvoor. Een lintje waard. (Al denkt Job dat een lintje vooral als lontje is bedoeld).
En tegelijk onnoemelijk triest.
Ik vind het een domme en vervelende opmerking van Job. Je reageert er erg fideel op, netjes.
Wat vind je precies onnoemelijk triest? Die begrijp ik niet helemaal.
Aardig dat je het voor je broer opneemt. Maar waarom zie ik je zijn bijdragen nooit betitelen als dom of vervelend? Het kan natuurlijk dat je dat niet vindt, maar hij kan nogal zwaaien met de botte bijl hier.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Misschien een lintje in ruil voor het paspoort. Dan is iedereen weer blij.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Job schreef: 31 mar 2025, 15:09 Aardig dat je het voor je broer opneemt. Maar waarom zie ik je zijn bijdragen nooit betitelen als dom of vervelend? Het kan natuurlijk dat je dat niet vindt, maar hij kan nogal zwaaien met de botte bijl hier.
Dom zijn ze zelden. Vervelend wellicht wel. Dat is ook wat subjectief. ;)
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik begrijp eigenlijk niet dat er hier mensen zijn die begrip hebben voor Faber. De vrijwilligers doen iets voor hun naasten in nood. Zonder vergoeding in hun vrije tijd.
Als dat al niet past in een joods-christelijke samenleving, dan weten we meteen wat de waarde van die kreet is voor deze minister. En een deel van de refo's blijft maar achter dit soort bewindslieden aanhobbelen. Ongelooflijk. Hoe vaak moet Faber nog aantonen dat ze niks voor elkaar krijgt voor de pvv-fans wakker worden?
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 31 mar 2025, 22:34 Ik begrijp eigenlijk niet dat er hier mensen zijn die begrip hebben voor Faber. De vrijwilligers doen iets voor hun naasten in nood. Zonder vergoeding in hun vrije tijd.
Als dat al niet past in een joods-christelijke samenleving, dan weten we meteen wat de waarde van die kreet is voor deze minister. En een deel van de refo's blijft maar achter dit soort bewindslieden aanhobbelen. Ongelooflijk. Hoe vaak moet Faber nog aantonen dat ze niks voor elkaar krijgt voor de pvv-fans wakker worden?
Ben het een keer eens met jou. Faber is by far de slechtste minister ooit. Ik vind trouwens de hele lintjesregen niks maar dat is een ander onderwerp. Als je 40 jaar Noord-Hollands breien hebt gedaan of 50 jaar Drentse schapen hebt geschoren kom je blijkbaar in aanmerking voor een lintje. Zegt wat over de grootsheid van ons land. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Minister Faber komt erg onsympathiek en klungelig over. Maar waar ik het meest benieuwd naar ben, is of het haar lukt de massamigratie terug te dringen, aangezien dit haar speerpunt is.

Volgens wat er op scholen geleerd wordt, is de definitie van effectiviteit: de mate waarin de beoogde doelen daadwerkelijk worden behaald. Als ze dit doel weet te behalen, dan is ze in ieder geval zeer effectief geweest.

Tegelijkertijd kun je effectief zijn op een moreel onjuiste manier. Ik hoop dat de minister daadkrachtig optreedt, maar daarbij wel hoge normen hanteert in hoe wij met mensen omgaan, zelfs al is het doel het beperken van massamigratie. Ik ben daar niet helemaal gerust op. Faber lijkt geen mensenmens te zijn, en komt kil en zakelijk over.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Voorlopig dreigt de CGK.te scheuren en het kabinet nog niet te vallen.
Voorlopig beoefend het kabinet - misschien onbewust- beter de eenheid dan de CGK.

Al doen veel christenen hier hun uiterste best om anderen te laten zondigen.
refo

Bericht door refo »

J.C. Philpot schreef: 01 apr 2025, 07:18 Minister Faber komt erg onsympathiek en klungelig over. Maar waar ik het meest benieuwd naar ben, is of het haar lukt de massamigratie terug te dringen, aangezien dit haar speerpunt is.

Volgens wat er op scholen geleerd wordt, is de definitie van effectiviteit: de mate waarin de beoogde doelen daadwerkelijk worden behaald. Als ze dit doel weet te behalen, dan is ze in ieder geval zeer effectief geweest.

Tegelijkertijd kun je effectief zijn op een moreel onjuiste manier. Ik hoop dat de minister daadkrachtig optreedt, maar daarbij wel hoge normen hanteert in hoe wij met mensen omgaan, zelfs al is het doel het beperken van massamigratie. Ik ben daar niet helemaal gerust op. Faber lijkt geen mensenmens te zijn, en komt kil en zakelijk over.
Ze moet iets uitvoeren wat de meeste Nederlanders wel willen, maar wat door de linkse clubs in wetten geblokkeerd is. Dat is lastig. Als iemand klungelig, onsympathiek, kil, zakelijk overkomt, komt dat niet omdat jij ze kent. Dat komt door de berichtgeving.

Misschien krijgt ze de komende tijd steeds meer medewerking van de Nederlanders.
Zouden al die asielzoekers, die gevlucht zijn om aan dienstplicht te ontkomen, nu in dienst gaan ten behoeve van de zogenaamde veiligheid van Europa en Nederland? Lijkt me niet.
Dan wordt de tweedeling pas goed zichtbaar.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mevrouw Faber komt op mij een beetje autistisch over. Ze zal best kwaliteiten hebben, maar communicatief is ze niet heel sterk. Dat kun je aan haar hele optreden en uitstraling zien, ook al ken ik haar niet persoonlijk. Misschien is ze in de huiskamer heel gezellig, of met Geert Wilders. Dat zou kunnen. ;)
Plaats reactie