De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Mooi artikel. Ze zegt louter verstandige dingen. En het is fijn als in de Kamer ook mensen zitten met een praktische opleiding.
Ik zie geen bezwaren tegen zo'n toevoeging, hoewel ik begrijp dat sommige mensen een hoogopgeleide dame beter vinden passen.
Ik zie geen bezwaren tegen zo'n toevoeging, hoewel ik begrijp dat sommige mensen een hoogopgeleide dame beter vinden passen.
- J.C. Philpot
Een vertegenwoordiger van de SGP op de landelijke lijst, moet een breed draagvlak hebben in de achterban. Een mevrouw in een spijkerbroek (volgens het ND artikel) heeft dat duidelijk niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Onbegrijpelijk dat ze zichzelf zo binnen denkt te kunnen dringen. Het komt steeds onsympathieker op me over. Drammerig.J.C. Philpot schreef: ↑27 mar 2025, 17:26 Een vertegenwoordiger van de SGP op de landelijke lijst, moet een breed draagvlak hebben in de achterban. Een mevrouw in een spijkerbroek (volgens het ND artikel) heeft dat duidelijk niet.
-
Ik begrijp het prima. Zij heeft de ambitie en zonder zichzelf actief te melden is de kans minimaal dat zij ooit gevraagd wordt.Job schreef: ↑27 mar 2025, 17:40Onbegrijpelijk dat ze zichzelf zo binnen denkt te kunnen dringen. Het komt steeds onsympathieker op me over. Drammerig.J.C. Philpot schreef: ↑27 mar 2025, 17:26 Een vertegenwoordiger van de SGP op de landelijke lijst, moet een breed draagvlak hebben in de achterban. Een mevrouw in een spijkerbroek (volgens het ND artikel) heeft dat duidelijk niet.
Ik denk ook niet dat de kans groot is. Een beetje rebels is het wel. Maar gezapigheid is niet altijd beter.
Ik zou zoiets zelf niet doen, maar verder vond ik het een prima artikel.
Ik zou zoiets zelf niet doen, maar verder vond ik het een prima artikel.
Het is gewoon genant om te lezen.
(Ken je dat? Dat je soms gewoon wegkijkt als iemand zichzelf ongeloofelijk te kijk zet?)
Man en vrouw moeten gelijkwaardig worden behandeld maar ik moet op de lijst want ik ben vrouw. (al heb ik daarnaast (buiten mijn vrouw zijn) echt helemaal niets toe te voegen).
(Ken je dat? Dat je soms gewoon wegkijkt als iemand zichzelf ongeloofelijk te kijk zet?)
Man en vrouw moeten gelijkwaardig worden behandeld maar ik moet op de lijst want ik ben vrouw. (al heb ik daarnaast (buiten mijn vrouw zijn) echt helemaal niets toe te voegen).
Echt gênant, ja! Waarom wordt ze geen lid van de BBB, daar past ze precies!!
Ze fungeert toch prima als lid van de gemeenteraad? Twee van de huidige kamerleden van de SGP hebben ook ervaring in de gemeentepolitiek.
-
Sluit wel weer aan bij de SGP-traditie. Er is nog nooit een SGP-kamerlid geweest die geen broek aan had.J.C. Philpot schreef: ↑27 mar 2025, 17:26 Een vertegenwoordiger van de SGP op de landelijke lijst, moet een breed draagvlak hebben in de achterban. Een mevrouw in een spijkerbroek (volgens het ND artikel) heeft dat duidelijk niet.
Maar serieus: ik vraag me stellig af of deze mevrouw wel de juiste antennes heeft. Als je volksvertegenwoordiger wil zijn, zul je toch een beetje representatief moeten zijn voor je achterban.
Daar is iets voor te zeggen. Maar ik zou liever inhoudelijk commentaar horen op haar functioneren in de gemeenteraad. Als dat prima verloopt, snap ik de kandidatuur heel goed.
Ik niet. Ongeschikt. Duidelijk geen feeling met de achterban. Wil te graag. Niet representatief. Met Mavo/Meao heb je absoluut niet het niveau om Kamerlid te zijn (zeker niet van een kleine partij). Dat blijkt ook wel uit het ND artikel. Idd plaatsvervangende schaamte.
Laatst gewijzigd door Charles op 28 mar 2025, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vlissingen gooit gewoon de knuppel in het hoenderhok. Inderdaad is er momenteel een zwijgende meerderheid die zich enerzijds niet voor vrouwen in de politiek durft uit te spreken maar er anderzijds niet echt bezwaren tegen heeft. Denk ik wel goed als dat eens gebeurt, schept ook duidelijkheid voor iedereen.
Het is natuurlijk niet realistisch onder het huidige gesternte. Maar als je de toegang tot de vrouw in de politiek moet openbreken, dan is het wel handig als er ook een vrouw dat openlijk zegt. Mevrouw Janse doet dat. Daarmee vervuld ze een soort van 'Grabijn'-rol. Zelf heeft ze niets te verliezen, maar de generatie na haar, zou er wel eens van kunnen profiteren.
Wel jammer voor mijn uniforme wereldbeeld waarin vrouwen en mannen netjes een eigen rol vervullen. Dat kan ik zo langzaamaan wel opgeven.
Wel jammer voor mijn uniforme wereldbeeld waarin vrouwen en mannen netjes een eigen rol vervullen. Dat kan ik zo langzaamaan wel opgeven.
Er is een kloof tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden. Maar niet iedereen met een lage opleiding heeft ook een slechte algemene ontwikkeling.Charles schreef: ↑28 mar 2025, 10:18 Ik niet. Ongeschikt. Duidelijk geen feeling met de achterban. Wil te graag. Niet representatief. Met Mavo/Meao heb je absoluut niet het niveau om Kamerlid te zijn (zeker niet van een kleine partij). Dat blijkt ook wel uit het ND artikel. Idd plaatsvervangende schaamte.
Ik vind dat er ook ruimte moet zijn voor praktisch opgeleiden in de kamer. Ik vond dr. Bisschop populistisch, al was hij dan hoogopgeleid. Dus dat zegt helemaal niet alles.
Maar goed. Mevrouw Grabijn- van Putten (soms lees ik nog wat over haar in de kerkbode) had een voornamere uitstraling, als dat je bezwaar is.
Eenvoud is echter een christelijke deugd, dus ik vind dat niet perse vanzelfsprekend een belangrijk criterium.