Helaas!
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Volgens mij moeten ze er wel uit hoor. Kan zijn dat er een bepaalde gedoogtijd is maar ze moeten er Volgens mij echt mee ophouden.Mistig schreef: ↑27 mar 2025, 10:54Ze moeten er niet uit. Het is wel gebruikelijk dat ze dan binnen afzienbare tijd eruit gaan. De Generale Synode benoemt waarschijnlijk hun opvolgers. Die vergadert in september as. weer DV.
Wie zijn de secundi? Best bijzonder dat het curatorium binnen enkele jaren waarschijnlijk grotendeels gewijzigd zal zijn.
-
Dat is wat mij betreft alleen maar goed. Ook het feit dat oudere predikanten dit gremium bemannen vind ik positief.
Wel zou het een betere afspiegeling van het kerkverband mogen zijn.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.Mistig schreef: ↑27 mar 2025, 13:24Dat is wat mij betreft alleen maar goed. Ook het feit dat oudere predikanten dit gremium bemannen vind ik positief.
Arrest?Job schreef: ↑27 mar 2025, 14:14Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.Mistig schreef: ↑27 mar 2025, 13:24Dat is wat mij betreft alleen maar goed. Ook het feit dat oudere predikanten dit gremium bemannen vind ik positief.

Zoiets?refo schreef: ↑27 mar 2025, 14:56Arrest?Job schreef: ↑27 mar 2025, 14:14Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.![]()

Arrestdagen zijn één van de zwaarste sancties die aan militairen kunnen worden gegeven, al moeten militairen niet fysiek meer een dag in arrest.
Terri schreef: ↑27 mar 2025, 15:20Zoiets?refo schreef: ↑27 mar 2025, 14:56Arrest?Job schreef: ↑27 mar 2025, 14:14Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.![]()
![]()
Arrestdagen zijn één van de zwaarste sancties die aan militairen kunnen worden gegeven, al moeten militairen niet fysiek meer een dag in arrest.

Maar weet iemand nu wie de secundi van het curatorium zijn?
-
Hoe oud denk je dat deze ouderling-curatoren zijn dan? Of bedoel je wat anders?Job schreef: ↑27 mar 2025, 14:14Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.Mistig schreef: ↑27 mar 2025, 13:24Dat is wat mij betreft alleen maar goed. Ook het feit dat oudere predikanten dit gremium bemannen vind ik positief.
Nee, dat bedoel ik. Bregman is zo rond de zestig. Meneer De Heer weet ik niet, maar oogt geen 35 meer.Tiberius schreef: ↑28 mar 2025, 11:11Hoe oud denk je dat deze ouderling-curatoren zijn dan? Of bedoel je wat anders?Job schreef: ↑27 mar 2025, 14:14Ik vind het ook goed dat het regelmatig wisselt. Alleen zoveel wijzigingen in enkele jaren is misschien ook weer wat teveel van het goede. Ik verwacht dat Bregman en De Heer toch ook op een bepaald moment zullen stoppen. Ds. Schreuder is ook op leeftijd. Het curatoriumwerk is niet alleen de arrestdagen verzorgen, maar ook de begeleiding van de school. Voor dat laatste is ervaring toch wel fijn.