Heb jij het boek gelezen?Hendrikus schreef:Nee, gemist. Dank dat je 'm nog even onder de aandacht brengt!refo schreef:RD 15 februari 2006
Is niemand deze recensie opgevallen?
Een uitstekende boekbespreking! Wie schreef deze recensie?
"Geen schijn van kans" bij de refo-uitgevers
"Het lezen ervan kan een goed uitgangspunt van een gesprek en van overdenking vormen. Ik hoop niet dat de auteur door haar manier van schrijven en publiceren dit doel zal missen[/I.]"Eva schreef:Kun je dat even onderbouwen?Afgewezen schreef:Willy Wouters-Maljaars.Hendrikus schreef:Nee, gemist. Dank dat je 'm nog even onder de aandacht brengt!refo schreef:RD 15 februari 2006
Is niemand deze recensie opgevallen?
Ik vind 'm overigens nogal arrogant, en gekruid met het nodige RD-cynisme.Daar houden we hier op refo-forum doorgaans wel van. :mrgreen:
Zoiets bijvoorbeeld...
Afgewezen schreef:"Het lezen ervan kan een goed uitgangspunt van een gesprek en van overdenking vormen. Ik hoop niet dat de auteur door haar manier van schrijven en publiceren dit doel zal missen[/I.]"Eva schreef:Kun je dat even onderbouwen?Afgewezen schreef:Willy Wouters-Maljaars.Hendrikus schreef: Nee, gemist. Dank dat je 'm nog even onder de aandacht brengt!
Ik vind 'm overigens nogal arrogant, en gekruid met het nodige RD-cynisme.Daar houden we hier op refo-forum doorgaans wel van. :mrgreen:
Zoiets bijvoorbeeld...
Mee eens, de toon is dan gezet, namelijk mensen kunnen zich er makkelijk van af maken en hoeven zich de boodschap van het boek niet meer aan te trekken (want de manier van schrijven en de publicatie is stijlloos). De auteur heeft nu wellicht zo'n VdZ-gevoel....?!
Hoewel het meerendeel van de bespreking natuurlijk wel over de inhoud gaat! Wat dat betreft een prima artikel.
Ik zie niet in wat daar arrogant of cynisch aan is. De recensie geeft een indruk van de inhoud, genoeg om de potentiële lezer nieuwsgierig te maken naar de rest van het verhaal.Afgewezen schreef:"Het lezen ervan kan een goed uitgangspunt van een gesprek en van overdenking vormen. Ik hoop niet dat de auteur door haar manier van schrijven en publiceren dit doel zal missen"
Zoiets bijvoorbeeld...
Dat daarnaast onvolkomenheden worden gesignaleerd, is gewoon de taak van de recensent. De aangehaalde voorbeelden tonen onomstotelijk aan dat coaching van een redacteur hier geen overbodige luxe zou zijn geweest.
Ten slotte: ik schreef op 1 februari hier al:
De recensente bedoelt volgens mij hetzelfde.Hendrikus schreef:Als het zich maar niet tegen de schrijfster keert wanneer zij in de toekomst weer een boek wil publiceren dat wél in aanmerking komt om via de normale kanalen te verschijnen.
- jakobmarin
Groen geeft geen romans uit.jakobmarin schreef:Misschien had Groen het wel gedaan?Eppie schreef:De meeste onvolkomenheden die de recentie kon vinden hadden kunnen voorkomen worden door een proffesionele uitgever. Conclusie: de uitgevers laten een steekje vallen.
Die geeft vdZ en Blauwendraad ook gewoon uit.
Alleen die van Arie Maasland destijds, maar dat was ook geen echte roman eigenlijk.
Overigens is dat gezeur over die redacteur alleen maar spijkers op laag water zoeken. Kijk maar 'ns naar een recensie van deze zelfde mevrouw over Els Florijn, twee jaar geleden. Bij Els Florijn signaleerde ze ook onvolkomenheden, terwijl Els Florijn wél een redacteur had (een hele hoge nog wel). Ik bedoel maar...
Gebrekkig Nederlands signaleren = spijkers op laag water zoeken? Lijkt me toch niet.Afgewezen schreef:Overigens is dat gezeur over die redacteur alleen maar spijkers op laag water zoeken.
En met de constatering dat zoiets met de coaching van een goede redacteur voorkomen had kunnen worden, is niks mis.
Van oude koeien heb ik geen verstand.
Als je zegt "Het is de toon die de muziek maakt", heb je kennelijk een ander muzikaal referentiekader dan ik. Dat kan. Ik vond dit nog lang geen Stravinsky - en ook Stravinsky vind ik muziek, ondanks al z'n dissonantenAfgewezen schreef:Kwestie van smaak misschien?Hendrikus schreef:Kennelijk hoor jij dissonanten die ik niet hoor. Of zijn mijn oren wat meer vertrouwd met dissonantenAfgewezen schreef:'t Gaat me om de manier waarop. Het is de toon die de muziek maakt...
- Miscanthus