Ik vind jouw laatste zin best lastig om te duiden. Wat bedoel met met twijfelachtige gevoelens?Bobber schreef:Ik vind het toch maar gevaarlijk. Als predikanten van de HHK voor geloofstoerusting spreken dan ga je er min of meer van uit dat de intentie van het platform reformatorisch is. Jongeren kunnen dat ook denken.
Gezien de sprekers betwijfel ik dat. Is het raar dat ik dan bij die hhk predikanten wat twijfelachtigegevoelens krijg?
Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
- Maanenschijn
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
misschien niet lees dit maar eens: Hersteld Hervormde Kerk bezint zich op herdoop.Bobber schreef: ↑17 mar 2025, 10:34Jongeren gaan niet eerst kijken wat de achtergrond of het doel van zo’n site is.DDD schreef: ↑17 mar 2025, 10:04Waarom?Bobber schreef: ↑15 mar 2025, 23:09 Ik vind het toch maar gevaarlijk. Als predikanten van de HHK voor geloofstoerusting spreken dan ga je er min of meer van uit dat de intentie van het platform reformatorisch is. Jongeren kunnen dat ook denken.
Gezien de sprekers betwijfel ik dat. Is het raar dat ik dan bij die hhk predikanten wat twijfelachtigegevoelens krijg?
Als reformatorische predikanten voor de EO spreken, dan ga je er toch ook niet vanuit dat de intentie van de EO reformatorisch is?
Ik vind het dus wel raar dat je daar zulke gevoelens bij krijgt. Dat zegt vooral veel over jouw eigen manier van kijken naar de wereld.
Ze zien geloofstoerusting en dan HHK predikanten en denken dat het betrouwbaar is.
Het trekt zo de jongeren weg naar de baptisten en allerlei groepen.
https://www.rd.nl/artikel/1099754-herst ... op-herdoop
Ik bedoel: zijn deze predikanten (en ik zie ook een evangelist van de GG staan) er zich van bewust dat jongeren via deze weg weggezogen kunnen worden van hun kerkverband?Maanenschijn schreef: ↑17 mar 2025, 11:07Ik vind jouw laatste zin best lastig om te duiden. Wat bedoel met met twijfelachtige gevoelens?Bobber schreef:Ik vind het toch maar gevaarlijk. Als predikanten van de HHK voor geloofstoerusting spreken dan ga je er min of meer van uit dat de intentie van het platform reformatorisch is. Jongeren kunnen dat ook denken.
Ik betwijfel dan of ze wel in de HHK passen.
Wat er allemaal verteld wordt is echt niet des HHK’s. Er wordt toch vaak gekeken wie ergens aan meewerken en dan krijgt zo’n site een betrouwbaarder imago.
De stap van de video van de GG-evangelist naar de baptist is op die site zo gemaakt. Er zit toch geen verschil in?Herman schreef: ↑17 mar 2025, 10:52Klinkt aardig dit, maar dit is niet doordacht. Als je HHK predikanten beluisterd is er een grote kans dat je HHK wordt, niet dat je baptist wordt. Dat is helemaal de kerk- en doopvisie van de HHK niet.
Mensen worden baptist, omdat ze a) het daar leerstellig meer eens mee zijn b) geloofsdoop gaan toepassen c) meer aansluiten bij die manier geloofsbeleving.
wat is de samenvatting?Michaels schreef: ↑17 mar 2025, 11:24misschien niet lees dit maar eens: Hersteld Hervormde Kerk bezint zich op herdoop.Bobber schreef: ↑17 mar 2025, 10:34Jongeren gaan niet eerst kijken wat de achtergrond of het doel van zo’n site is.DDD schreef: ↑17 mar 2025, 10:04Waarom?Bobber schreef: ↑15 mar 2025, 23:09 Ik vind het toch maar gevaarlijk. Als predikanten van de HHK voor geloofstoerusting spreken dan ga je er min of meer van uit dat de intentie van het platform reformatorisch is. Jongeren kunnen dat ook denken.
Als reformatorische predikanten voor de EO spreken, dan ga je er toch ook niet vanuit dat de intentie van de EO reformatorisch is?
Ik vind het dus wel raar dat je daar zulke gevoelens bij krijgt. Dat zegt vooral veel over jouw eigen manier van kijken naar de wereld.
Ze zien geloofstoerusting en dan HHK predikanten en denken dat het betrouwbaar is.
https://www.hersteldhervormdekerk.nl/hh ... -juni-2021Bobber schreef: ↑17 mar 2025, 11:29wat is de samenvatting?Michaels schreef: ↑17 mar 2025, 11:24misschien niet lees dit maar eens: Hersteld Hervormde Kerk bezint zich op herdoop.Bobber schreef: ↑17 mar 2025, 10:34Jongeren gaan niet eerst kijken wat de achtergrond of het doel van zo’n site is.DDD schreef: ↑17 mar 2025, 10:04
Waarom?
Een handreiking:
De handreiking is een aanvulling op een rapport over de kinderdoop uit 2017 en gaat in op de vraag „op welke wijze kerkenraden pastoraal en kerkordelijk kunnen handelen richting gemeenteleden die zich laten overdopen”. De synode doet onderzoek naar de mogelijkheid van een brochure over dit thema.
Nog even en dan is de HHK ook een baptistengemeente.
-
wat een onzin
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dat slaat natuurlijk nergens op. De GGiN en de (strict) baptists zitten dicht bij elkaar. De HHK staat veel verder af van baptisten.Michaels schreef: ↑17 mar 2025, 12:01Een handreiking:
De handreiking is een aanvulling op een rapport over de kinderdoop uit 2017 en gaat in op de vraag „op welke wijze kerkenraden pastoraal en kerkordelijk kunnen handelen richting gemeenteleden die zich laten overdopen”. De synode doet onderzoek naar de mogelijkheid van een brochure over dit thema.
Toch blijf ik het ontluisterend noemen als een kerkverband besluiten neemt die tegen Gods Woord ingaan. Zoals nu in de NGK waar op gebied van homoseksueel samenleven alle Bijbelse bezwaren zijn weggeredeneerd. Dan vind ik zo’n kerkverband in verval.merel schreef: ↑17 mar 2025, 09:33Denk dat wij dichter bij elkaar staan dan jij denkt. Alleen raak je mij een beetje kwijt als de stromingen ter linkerzijde van de BhP worden wegzet met woorden als 'ontluisterend', 'verval' en 'niet het ware (reformatorische) gedachtegoed'. Zoals eerder aangegeven is Gods wereldwijde kerk veel breder dan hetgeen wij geloven.
Toen ik daarna een ND podcast beluisterde waar de NGK predikante (Almatine Leene) betoogde dat ze wel geloofd in de hel maar ook geloofd dat de hel leeg zal blijven is mijn mening zeer versterkt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Héél bijzonder! Totaal niet wat wij gewend zijn maar niet te negeren enthousiasme.
Echt de moeite waard om even te luisteren/kijken.
https://youtu.be/bbT4MguxC_o?feature=shared
Echt de moeite waard om even te luisteren/kijken.
https://youtu.be/bbT4MguxC_o?feature=shared
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dit is dus geen juiste samenvatting? Hoe wordt er kerkrechtelijk gehandeld met gemeenteleden die zich laten overdopen?Michaels schreef: ↑17 mar 2025, 12:01Een handreiking:
-
https://www.nd.nl/podcast/dick-en-danie ... te-zoeken-
Boeiende podcast met de juiste diepgang.
Tot zondagmorgen optreden en middags in de GG Nunspeet zitten. Niet voor zijn vriendin, maar echt voor de dienst. Zulke punten geven genoeg stof tot nadenken op deze mooie vrijdagmiddag.
Tot zondagmorgen optreden en middags in de GG Nunspeet zitten. Niet voor zijn vriendin, maar echt voor de dienst. Zulke punten geven genoeg stof tot nadenken op deze mooie vrijdagmiddag.
Ik vind het moeilijk. Deze werelden zijn absoluut niet verenigbaar. Net nog gehoord van mensen die veel van deze evenementen bezoeken. En iets christelijks is niet zichtbaar in zijn optredens.Tegelijk hoor je Sefa allemaal dingen in dit interview zeggen waar je steil van achterover slaat en waar menig kerklid nog geen kaas van gegeten heeft.MGG schreef: ↑21 mar 2025, 13:19 https://www.nd.nl/podcast/dick-en-danie ... te-zoeken-
Er zijn heel veel andere beroepen waar ook niets christelijks in te zien is. Ik snap niet op grond waarvan je oordeelt dat zulke dingen niet verenigbaar zijn, maar ik kan mij daar in ieder geval niet in vinden.