Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Dierenpark Amersfoort
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Omadag in Gouda.
Escher museum
- Dodo
Kringloopronde in Apeldoorn.
Badkamerzaken doorsloffen. Ik moet een nieuwe badkamer en zou het uitkiezen wel willen uitbesteden. Ik vind badkamers niet interessant en ook niet zo belangrijk, maar omdat het wel over serieus geld gaat, moet het toch wel naar mijn zin zijn. En dan het onderhandelen nog. Mensen, doe gewoon een vaste prijs. Het is toch raar dat dat in de Albert Heijn wel kan, terwijl het in een badkamer- en keukenzaak normaal is om te onderhandelen.
Maar goed, de badkamermensen hadden er net zoveel zin in als ik, want in drie van de vier zaken vonden ze hun telefoon belangrijker dan mij.
Toen mijn moeder een nieuwe keuken moest, werd ik ingezet als assistent bij het kiezen. De keukenman zat zich een beetje in zijn handen te wrijven, twee van die dametjes die vast niets van de prijs af zouden praten. En toen we klaar waren met kiezen, stuurden we mijn broer voor de onderhandeling. Bijna 60% eraf. Bizar.
Maar goed, de badkamermensen hadden er net zoveel zin in als ik, want in drie van de vier zaken vonden ze hun telefoon belangrijker dan mij.
Toen mijn moeder een nieuwe keuken moest, werd ik ingezet als assistent bij het kiezen. De keukenman zat zich een beetje in zijn handen te wrijven, twee van die dametjes die vast niets van de prijs af zouden praten. En toen we klaar waren met kiezen, stuurden we mijn broer voor de onderhandeling. Bijna 60% eraf. Bizar.
Keukenverkopers zijn boeven. Bij ons eindigden we op -70%. Helaas lukt dat op dit moment met de badkamer niet. Badkamers zijn serieus aan de prijs.Zita schreef: ↑25 feb 2025, 17:08 Badkamerzaken doorsloffen. Ik moet een nieuwe badkamer en zou het uitkiezen wel willen uitbesteden. Ik vind badkamers niet interessant en ook niet zo belangrijk, maar omdat het wel over serieus geld gaat, moet het toch wel naar mijn zin zijn. En dan het onderhandelen nog. Mensen, doe gewoon een vaste prijs. Het is toch raar dat dat in de Albert Heijn wel kan, terwijl het in een badkamer- en keukenzaak normaal is om te onderhandelen.
- JohannaMaria
Badkamerwinkels zijn ook echte boeven. Iemand die ik ken heeft daar gewerkt. Ze kopen een toilet in voor zegge, 50 euro. De verkoopprijs is dan 400 euro. Ik vroeg dan altijd of het toilet van goud was.
Maar vergis je niet. Als de badkamer gekocht is, moet deze ook vaak nog gemonteerd worden. De monteurs vragen rustig 10.000 euro montagekosten. Het alternatief is de badkamer zelf plaatsen, maar gezien de hoeveelheid mensen die het uitbesteden, is dat op zijn minst erg lastig.
Maar vergis je niet. Als de badkamer gekocht is, moet deze ook vaak nog gemonteerd worden. De monteurs vragen rustig 10.000 euro montagekosten. Het alternatief is de badkamer zelf plaatsen, maar gezien de hoeveelheid mensen die het uitbesteden, is dat op zijn minst erg lastig.
- Dodo
- Dodo
Die dingen komen daar mooi samen, inderdaad. Ik vind zijn werk prachtig, en ik vind het ook fascinerend om te zien hoe anderen doorborduren op zijn ideeën.
Maar het gebouw is zeker ook de moeite. Wij zijn er een paar keer geweest. Koffie gedronken in de kelder. Je stelt je zo voor hoe daar heel hard gewerkt werd door de bedienden. En boven de luxe...
(ik heb dat ook als ik wat van Dowton Abbey kijk, wat is dat voor wereld waar een leger aan bedienden slooft en slaaft om een rijke familie te voorzien van alle mogelijke luxe).
Maar het gebouw is zeker ook de moeite. Wij zijn er een paar keer geweest. Koffie gedronken in de kelder. Je stelt je zo voor hoe daar heel hard gewerkt werd door de bedienden. En boven de luxe...
(ik heb dat ook als ik wat van Dowton Abbey kijk, wat is dat voor wereld waar een leger aan bedienden slooft en slaaft om een rijke familie te voorzien van alle mogelijke luxe).
Tja, wij lazen gisteren Esther 1. Een feest van 180 dagen, een maaltijd van 7 dagen... Hoeven jullie niet te werken, heren?Dodo schreef: ↑25 feb 2025, 23:20 Die dingen komen daar mooi samen, inderdaad. Ik vind zijn werk prachtig, en ik vind het ook fascinerend om te zien hoe anderen doorborduren op zijn ideeën.
~~Soli Deo Gloria~~
Toch hebben badkamerwinkels gemiddeld genomen een brutowinst% van 40. (Verkoop 100 inkoop 60). Dus je eerste voorbeeld is een incident geweest. Mogelijk is die 50 excl btw en die 400 incl btw.JohannaMaria schreef: ↑25 feb 2025, 18:32 Badkamerwinkels zijn ook echte boeven. Iemand die ik ken heeft daar gewerkt. Ze kopen een toilet in voor zegge, 50 euro. De verkoopprijs is dan 400 euro. Ik vroeg dan altijd of het toilet van goud was.
Een badkamer zelf plaatsen is op zich wel te doen, maar je zit dan soms erg lang zonder douche etc. Daarom laten mensen het liever doen. En ga eens na hoe lang het monteren van een badkamer duurt, zeker als mensen geen zin of geen moed hebben om de oude te slopen.
Tegenwoordig zijn via internet zoveel prijzen inzichtelijk, dat het me onlogisch lijkt dat zulke partijen nog een marge kunnen scoren van 250%.
Op een partijtje toiletten zou dat wel kunnen. Als je zeker weet dat je die in de loop van de tijd wel kunt verkopen. Maar alles is tegenwoordig zo aan mode onderhevig dat je als badkamerzaak maar beter geen voorraden kunt aanleggen, als ze daar al ruimte voor zouden hebben.
Sluit ik me helemaal bij aan. In virtual reality worden er overigens ook hele interessante dingen mee gedaan.
Ik vond het gebouw tegenvallen - maar ik ben denk ik verwend door de vele bezoeken aan (National Trust) estates in Engeland. Het is wel echt heel interessant om de (geschiedenis van de) verschillende rollen in dergelijke huishoudens te zien. Zeker zo'n estate als weergegeven in Downton Abbey is een economie op zich.Dodo schreef: ↑25 feb 2025, 23:20Maar het gebouw is zeker ook de moeite. Wij zijn er een paar keer geweest. Koffie gedronken in de kelder. Je stelt je zo voor hoe daar heel hard gewerkt werd door de bedienden. En boven de luxe...
Ik ga vandaag gedag zeggen tegen de verhuisdozen. Wat een heerlijkheid dat dat hele proces achter de rug is, temeer omdat de verhuizing zelf plaatsvond in zware sneeuwval terwijl er al meer dan 30cm sneeuw lag. De verhuizers vonden het allemaal wel prima, maar ik dacht er stiekem toch iets anders over. Gelukkig is iedereen en alles heel gebleven.