Kringloopwinkels
Kringloopwinkels
Ik hoop binnenkort in de buurtvan Rijssen te zijn en heb dan ook tijd om een kringloop te bezoeken. Hebben jullie nog tips?
Re: Kringloopwinkels
Zijn hier nog meer fans van kringloopwinkels? En laat ook eens horen als je wat leuks gescoord hebt! Ik ben vooral op boekenjacht, maar ook geïnteresseerd in kleding, prullaria, spellen, puzzels en serviesgoed.
- Johann Gottfried Walther
Cd's en boeken vooral.
Maar ook enkele schilderijtjes en spelletjes.
En een enkel koraalboek.
Maar ook enkele schilderijtjes en spelletjes.
En een enkel koraalboek.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
3 kringloopwinkels in Rijssen. Ze zijn niet allemaal elke dag geopend. Op een dinsdag/donderdag/zaterdag kun je langs alle 3. Een algemene, een voor ZGG en een van Dorcas.Hendrien schreef:Ik hoop binnenkort in de buurtvan Rijssen te zijn en heb dan ook tijd om een kringloop te bezoeken. Hebben jullie nog tips?
Ik heb niets met kringloopwinkels. Ik kom er regelmatig met mijn dochter, maar heb zelf nog nooit wat aangeschaft. Mijn dochter ziet overal pareltjes en ik zie rommel.
Ik vind het leuk om naar kringloopwinkels te gaan. Ik zelf snuffel voornamelijk tussen de boeken, de vrouw is breder geïnteresseerd. Ik vind zelf Marktplaats leuker omdat je dan gericht naar iets zoekt.
Als we alle tweedehands spullen uit ons huis moeten halen, raakt ons huis aardig leeg denk ik..
-
Ik ben persoonlijk niet zo van de kringloopwinkel. Maar ik denk dat als je bij mijn buurvrouw kringloop zegt haar huis uit elkaar valt
Die heeft zoveel "zooi" staan, ik zou haar huis niet willen schoonmaken.
Als ik naar de kringloop ga is het die van Woord en Daad hier in de buurt. Ik haal er bijv. een nieuwe voorraad donald duckkies voor de tantezeggers. En voor de rest snuffel ik wat rond maar koop niet perse veel.

Als ik naar de kringloop ga is het die van Woord en Daad hier in de buurt. Ik haal er bijv. een nieuwe voorraad donald duckkies voor de tantezeggers. En voor de rest snuffel ik wat rond maar koop niet perse veel.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
- Dodo
Ik ben een regelmatige kringloper. Maar eigenlijk heb ik niks nodig, dus vaak is het alleen een boek en een kinderboek dat ik meeneem. Ook soms wat mooi servies, pas nog een heel mooie kop en schotel van Wedgwood.
Ook wel dingen die we nodig hebben, een kruik waar een van de kinderen om vroeg, of een verjaardagskadootje voor iemand die bepaalde dingen spaart.
Ik werk ook in een kringloopwinkel. Mijn taak is de inkomende boeken sorteren en in de kast zetten. Dat wil zeggen, zo'n 90% gaat naar het oud papier, en 10 in de kast. Verder doe ik de muziek: cd's sorteren en de bruikbare in de kast zetten. Ook hier gaat het leeuwendeel naar de vuilnisbak.
Naar aanleiding van het topic over consuminderen heb ik wel bedacht dat consuminderen ook kan betekenen dat je minder tweedehands koopt. Daar kun je evengoed los gaan op overbodige spullen.
Niet iedereen is zover (gelukkig voor onze winkel). Er komt waanzinnig veel binnen en er wordt heel veel verkocht. Opbrengst voor de zending!
Ook wel dingen die we nodig hebben, een kruik waar een van de kinderen om vroeg, of een verjaardagskadootje voor iemand die bepaalde dingen spaart.
Ik werk ook in een kringloopwinkel. Mijn taak is de inkomende boeken sorteren en in de kast zetten. Dat wil zeggen, zo'n 90% gaat naar het oud papier, en 10 in de kast. Verder doe ik de muziek: cd's sorteren en de bruikbare in de kast zetten. Ook hier gaat het leeuwendeel naar de vuilnisbak.
Naar aanleiding van het topic over consuminderen heb ik wel bedacht dat consuminderen ook kan betekenen dat je minder tweedehands koopt. Daar kun je evengoed los gaan op overbodige spullen.
Niet iedereen is zover (gelukkig voor onze winkel). Er komt waanzinnig veel binnen en er wordt heel veel verkocht. Opbrengst voor de zending!
Gaat er zoveel in de container omdat het qua identiteit niet strookt? Of heb je het over categoriën die gewoon niet verkopen? Ik kon laatst wel lachen om deze Speld: https://speld.nl/2025/02/09/betrokken-v ... r-dummies/Dodo schreef: ↑24 feb 2025, 22:38 (...)
(...)
- Dodo
Er komt soms rommel binnen. Oude lesmethodes bijvoorbeeld, van de politie-opleiding. Soms ook dingen die ik niet in de winkel wil vanwege de identiteit: genezen met edelstenen bijvoorbeeld. Of iets over boeddhisme.
Romans: titels met satanisme en zo gaan weg, veel andere spannende boeken zet ik wel neer.
Oude literatuur: we hebben er geen plek voor, maar het verkoopt ook niet. Herman de Man, Hella Haasse, Maarten 't Hart.
Mooie platenboeken, van die mooie lekturamaseries, de mooiste gaan op de plank maar doorgaans verkoopt het niet.
Zo ook oude kinderboekjes, mensen pakken ze wel uit nostalgie even vast maar ze verkopen uiteindelijk bijna niet.
Sommige dingen schuiven we door naar een andere kringloop, in een grotere plaats in de buurt. Die hebben meer publiek, en wie weet verkopen zij bepaalde dingen wel.
Romans: titels met satanisme en zo gaan weg, veel andere spannende boeken zet ik wel neer.
Oude literatuur: we hebben er geen plek voor, maar het verkoopt ook niet. Herman de Man, Hella Haasse, Maarten 't Hart.
Mooie platenboeken, van die mooie lekturamaseries, de mooiste gaan op de plank maar doorgaans verkoopt het niet.
Zo ook oude kinderboekjes, mensen pakken ze wel uit nostalgie even vast maar ze verkopen uiteindelijk bijna niet.
Sommige dingen schuiven we door naar een andere kringloop, in een grotere plaats in de buurt. Die hebben meer publiek, en wie weet verkopen zij bepaalde dingen wel.
Interessant inkijkje!Dodo schreef: ↑24 feb 2025, 23:39 Er komt soms rommel binnen. Oude lesmethodes bijvoorbeeld, van de politie-opleiding. Soms ook dingen die ik niet in de winkel wil vanwege de identiteit: genezen met edelstenen bijvoorbeeld. Of iets over boeddhisme.
Ik kocht wat oudere lego setjes bij 'Mazzeltje' in Veenendaal. Een zak lego voor €7.50
Er zaten 3 complete setjes in; 6695, 6504, 6881. Van de laatste miste alleen een soort 'kijker' van de astronaut.
Vanmorgen met mijn kleinzoon alles opgebouwd. Er blijft nog van alles over, wat een leuke aanvulling is in de legobak.
Echt een 'mazzeltje'.
Het is een nieuwe kringloop in Veenendaal; inmiddels 3 dagen per week open. Woensdag donderdag en vrijdag.
https://nachamu.org/29-november-opening ... eenendaal/
Echt een leuke winkel.
Er zaten 3 complete setjes in; 6695, 6504, 6881. Van de laatste miste alleen een soort 'kijker' van de astronaut.
Vanmorgen met mijn kleinzoon alles opgebouwd. Er blijft nog van alles over, wat een leuke aanvulling is in de legobak.
Echt een 'mazzeltje'.
Het is een nieuwe kringloop in Veenendaal; inmiddels 3 dagen per week open. Woensdag donderdag en vrijdag.
Echt een leuke winkel.
- J.C. Philpot
Veenendaal is volgens mij de hoofdstap der kringloopwinkels inmiddels. Restore, W&D, Dorcas, Mazzeltje...helma schreef: ↑25 feb 2025, 11:11Het is een nieuwe kringloop in Veenendaal; inmiddels 3 dagen per week open. Woensdag donderdag en vrijdag.
Echt een leuke winkel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Dodo
Kringlopen zijn booming bussiness. Mijn dorp is echt niet zo groot, 18.000 inwoners of zo, en heeft drie bloeiende kringloopwinkels plus een flinke brocantewinkel.
De Ger Gem heeft ook een leuke kringloop hier. En een tweedehands kledingwinkel van Leger des Heils is ook leuk om te bezoeken. Je kan er op vrijdag echt een dagje uit van maken.J.C. Philpot schreef:Veenendaal is volgens mij de hoofdstap der kringloopwinkels inmiddels. Restore, W&D, Dorcas, Mazzeltje...helma schreef: ↑25 feb 2025, 11:11Het is een nieuwe kringloop in Veenendaal; inmiddels 3 dagen per week open. Woensdag donderdag en vrijdag.
Echt een leuke winkel.
Ik zoek momenteel puzzels. Van Falcon of Gibsons. Als ik ze gemaakt heb verkoop ik ze weer door.