heeft met gestaalde principes te maken

Jij snapt het
Heeft heeft zeven officiële titels en één informele: https://nl.frwiki.wiki/wiki/Titre_ponti ... e_vignette
Maak dan een nieuwe discussie aan: Jorge Mario is ziek.J.C. Philpot schreef: ↑20 feb 2025, 08:46 Zijn officiële titel is: Zijne Heiligheid Paus. Die ga ik echter niet gebruiken, want ik sta niet achter die term en functie. Verder: een ieder voele zich vrij om hem Franciscus te noemen. Laten we elkaar wederzijds wat vrijheid gunnen. Ik stop nu graag met de metacommunicatie.Jij snapt het![]()
Ik zal altijd minstens de achternaam van iemand gebruiken. Daarnaast kan deze ziekte zijn terugtreden tot gevolg hebben.
Als je zo'n moeite hebt met de positie van deze man, waarom begin je er dan over? Er is eigenlijk niet eens nieuws. Hij was ziek en knapt weer op.J.C. Philpot schreef: ↑20 feb 2025, 07:39 Jorge Mario Bergoglio is opgenomen met een longontsteking. Hij is overigens al wel aardig op leeftijd (88 jaar). Dan kan een longontsteking grote gevolgen hebben.
https://www.nytimes.com/2025/02/19/worl ... ealth.html
Omdat het een invloedrijk en bekend man betreft, en ik niets tegen de persoon zelf heb. Ik wens hem alle goeds, een goede gezondheid, en bovenal het ene nodige toe.
Nee, maar het is opvallend dat je mensen nogal eigenzinnig benoemt. Je maakt van priesters dominees, en van pausen gewone mensen, al naar gelang je eigen voorkeuren.J.C. Philpot schreef: ↑20 feb 2025, 12:11 Het valt me wel op dat iedereen reageert op hoe ik mijn bericht heb verwoord, waarom ik dit bericht plaats, enzovoorts. En dat niemand reageert op de inhoud, namelijk de gezondheid van de persoon in kwestie.
Ik ben eerlijk gezegd zelfs verbaasd. Ben ik dan de enige die met de gezondheid van deze man meeleef?
Dat zal ik niet ontkennen
Ik pik deze zin even apart. Of ik iemand ds. noem, heeft niet iets te maken met of ik iemands staat overneem. Als iemands daden met zijn belijdenis overeenstemmen, hebben wij het oordeel der liefde toe te passen.
Nee, ik ook. En ik vond je posting op zich wel een teken van een soort gulden middenweg: het principieel oneens zijn met bepaalde dingen en tegelijk bewust zijn van het bovengemiddelde belang van deze meneer z'n positieJ.C. Philpot schreef: ↑20 feb 2025, 12:11 Het valt me wel op dat iedereen reageert op hoe ik mijn bericht heb verwoord, waarom ik dit bericht plaats, enzovoorts. En dat niemand reageert op de inhoud, namelijk de gezondheid van de persoon in kwestie.
Ik ben eerlijk gezegd zelfs verbaasd. Ben ik dan de enige die met de gezondheid van deze man meeleef?
Gelukkig, iemand die mij begrijptFloppy schreef: ↑20 feb 2025, 13:23Nee, ik ook. En ik vond je posting op zich wel een teken van een soort gulden middenweg: het principieel oneens zijn met bepaalde dingen en tegelijk bewust zijn van het bovengemiddelde belang van deze meneer z'n positie(en het feit uiteraard dat het een mens is zoals wij)
Ongetwijfeld ook
Paus Franciscus verkeert voor de tweede dag op rij in kritieke toestand, zegt het Vaticaan. Volgens een woordvoerder hebben artsen na bloedonderzoek een beginnend stadium van nierfalen bij de paus geconstateerd.