Presidentsverkiezingen USA 2024

J.C. Philpot

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door J.C. Philpot »

Profesto schreef: 17 feb 2025, 07:54 Ernstige overstromingen in de VS.

Komt natuurlijk door het diversiteitsbeleid bij de Amerikaanse weerdiensten.
Voor zover mij bekend voorspellen weerdiensten slechts. Dus tenzij de weerdiensten deze weersomstandigheden niet goed hebben voorspeld, staan ze hier los van.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
refo

Bericht door refo »

Diversiteitsbeleid houdt in dat je mogelijk niet de juiste mensen op de juiste plaats hebt, omdat je niet-relevante criteria de voorrang geeft.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ongetwijfeld is de regionale noodcentrale sinds januari wegbezuinigd. Net zoals in Valencia.
Profesto

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: 17 feb 2025, 08:24
Profesto schreef: 17 feb 2025, 07:54 Ernstige overstromingen in de VS.

Komt natuurlijk door het diversiteitsbeleid bij de Amerikaanse weerdiensten.
Voor zover mij bekend voorspellen weerdiensten slechts. Dus tenzij de weerdiensten deze weersomstandigheden niet goed hebben voorspeld, staan ze hier los van.
Als het niet aan het diversiteitsbeleid bij de weerdiensten ligt, dan ligt het aan links. :OO3

En ja, natuurlijk meen ik dit niet serieus.
Profesto

Bericht door Profesto »

refo schreef: 17 feb 2025, 08:36 Diversiteitsbeleid houdt in dat je mogelijk niet de juiste mensen op de juiste plaats hebt, omdat je niet-relevante criteria de voorrang geeft.
Volgens mij is dit niet de definitie van diversiteitsbeleid. Diversiteitsbeleid houdt volgens mij vooral in dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven wordt aan kandidaten die voldoen aan bepaalde criteria.
De geschiktheid blijft dus voorop staan.
J.C. Philpot

Profesto schreef: 17 feb 2025, 10:29Volgens mij is dit niet de definitie van diversiteitsbeleid. Diversiteitsbeleid houdt volgens mij vooral in dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven wordt aan kandidaten die voldoen aan bepaalde criteria.
Zou het kunnen dat de frase "bij gelijke geschiktheid" weleens uit het oog verloren wordt, omdat anders de quota's anders niet gehaald worden, met alle gevolgen van dien?

Dat is namelijk mijns inziens het nadeel of zo je wilt risico bij het stellen van quota's.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 17 feb 2025, 10:29
refo schreef: 17 feb 2025, 08:36 Diversiteitsbeleid houdt in dat je mogelijk niet de juiste mensen op de juiste plaats hebt, omdat je niet-relevante criteria de voorrang geeft.
Volgens mij is dit niet de definitie van diversiteitsbeleid. Diversiteitsbeleid houdt volgens mij vooral in dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven wordt aan kandidaten die voldoen aan bepaalde criteria.
Wat nogal lastig is. Hoevaak ben jij twee precies even geschikte kandidaten tegengekomen? Nog los van dat het belachelijk is om groepen voor te trekken. In het hypothetische geval dat twee mensen exact even geschikt zijn en gelijk scoren op een test, dan is loten eerlijker.
Profesto

Bericht door Profesto »

Misschien kunnen jullie je het niet voorstellen, maar er zijn genoeg mensen in deze wereld die om hoe ze eruit zien ongelijk behandeld worden ten opzichte van anderen. Diversiteitsbeleid is er om die ongelijkheid weg te nemen.

Het geschreeuw van bijvoorbeeld Trump over diversiteitsbeleid naar aanleiding van twee recente incidenten ook. Trump gebruikt dit alleen maar om te stoken en om zijn positie te versterken.

Hoe Trump denkt en waaruit hij handelt is goed weer te geven aan de hand van een kleine anekdote: Na de aanslagen van 9/11 vond hij het belangrijk om in een gesprek met de media te benadrukken dat zijn gebouw na het instorten van de twin towers het hoogste was van New York.
J.C. Philpot

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

In technische functies worden vaak betere mannen gepasseerd om vrouwen te benoemen op basis van een quota. Dan ben je niet goed bezig. Dat is ook het probleem in dit debat.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 17 feb 2025, 10:51 Misschien kunnen jullie je het niet voorstellen, maar er zijn genoeg mensen in deze wereld die om hoe ze eruit zien ongelijk behandeld worden ten opzichte van anderen. Diversiteitsbeleid is er om die ongelijkheid weg te nemen.

Het geschreeuw van bijvoorbeeld Trump over diversiteitsbeleid naar aanleiding van twee recente incidenten ook. Trump gebruikt dit alleen maar om te stoken en om zijn positie te versterken.

Hoe Trump denkt en waaruit hij handelt is goed weer te geven aan de hand van een kleine anekdote: Na de aanslagen van 9/11 vond hij het belangrijk om in een gesprek met de media te benadrukken dat zijn gebouw na het instorten van de twin towers het hoogste was van New York.
Dat is geen antwoord op de vraag. Discriminatie is ongeacht vanaf welke kant het komt niet wenselijk.

Als blanke ben ik in Afrika regelmatig gediscrimineerd.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik vind dat soort tegenwerpingen nogal vaak veel hear say bevatten. En soms misschien rancune omdat mensen zich gepasseerd voelen?
parsifal

Bericht door parsifal »

Herman schreef: 17 feb 2025, 11:06 In technische functies worden vaak betere mannen gepasseerd om vrouwen te benoemen op basis van een quota. Dan ben je niet goed bezig. Dat is ook het probleem in dit debat.
Hangt er vanaf. Soms kan het voor een groep als geheel beter zijn als er wat vrouwen (of juist mannen) zijn. In het onderwijs en onderzoek is dat echt wel duidelijk. Een paar meesters op de lagere school is goed voor rolmodellen en zo ook wat vrouwen bij wiskunde en natuurkunde op de universiteit. En in het laatste geval is het vaak sowieso al wat willekeurig hoe je mensen rangschikt. In de meeste gevallen heb je gewoon tientallen geschikte kandidaten voor een paar posities (zal alleen maar meer worden als straks grote groepen wetenschappers uit VS worden weggejaagd) en je legt vooraf wat criteria aan om een rangschikking te maken, maar iets andere manier van verschillende factoren wegen zou de rangschikking vaak anders zijn.

En diversiteitsbeleid is ook dat je de ingang van je gebouw toegankelijk maakt voor een rolstoelgebruiker. Dat Stephen Hawking zijn werk kon doen in Cambridge, dat een kleurenblinde man het niet slecht doet bij een sollicitatietest omdat een grafiek met rode en groene lijnen werkt. Dat een sollicitant niet afvalt omdat zij bepaalde Nederlandse woorden (die verder niet belangrijk zijn in het werk) niet kent. Of af en toe grammaticale fouten maakt.

Als diversiteitsbeleid leidt tot incapabele mensen aannemen dan is dat een probleem. Maar dat gebeurt echt niet veel en vaak zat gaat het om irrelevante obstakels uit de weg ruimen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

Profesto schreef: 17 feb 2025, 10:51 Misschien kunnen jullie je het niet voorstellen, maar er zijn genoeg mensen in deze wereld die om hoe ze eruit zien ongelijk behandeld worden ten opzichte van anderen. Diversiteitsbeleid is er om die ongelijkheid weg te nemen.
Precies, we zitten hier als een behoorlijk bevoorrechte groep blanke, middelbare, hoogopgeleide mannen te praten over de onzin van diversiteitsbeleid. Dat wringt wel een beetje.
Maanenschijn

Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb misschien wat gemist, maar die quota, waar kan ik die nalezen? Is daar wetgeving voor?

Of is dat individueel beleid van organisaties en bedrijven?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie