Presidentsverkiezingen USA 2024
- J.C. Philpot
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Trump heeft een order uitgevaardig om een lijst te krijgen van de (rond de 6000) FBI medewerkers die meegewerkt hebben aan het onderzoek naar de bestorming van het Capitool.
Ik vermoed dat er nu wat mensen bang zijn om hun baan te verliezen.
The acting deputy attorney general, Emil Bove, also told the acting leadership of the F.B.I. to compile a list of all agents and F.B.I. staff “assigned at any time to investigations and/or prosecutions” relating to the events at the Capitol on Jan. 6, 2021 — the day a mob of Trump supporters stormed through the halls of Congress.
https://www.nytimes.com/2025/01/31/us/p ... roid-share
The acting deputy attorney general, Emil Bove, also told the acting leadership of the F.B.I. to compile a list of all agents and F.B.I. staff “assigned at any time to investigations and/or prosecutions” relating to the events at the Capitol on Jan. 6, 2021 — the day a mob of Trump supporters stormed through the halls of Congress.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Prima om het daar inhoudelijk over te hebben. @ZWP klaagt enkel over de manier waarop.parsifal schreef: ↑01 feb 2025, 10:57Er zijn veel redenen om op te reden tegen Xi en Poetin. Het afstappen van de dollar is een van de minder goede redenen.Wim Anker schreef: ↑01 feb 2025, 09:41Begrijp ik nu het goed dat om Trump te bashen het opnemen voor Poetin en Xi een prima, gelegitimeerde, methode is?ZWP schreef: ↑31 jan 2025, 13:46 "De Amerikaanse president Trump heeft opnieuw gedreigd een invoerheffing van 100 procent voor de BRICS-landen te hanteren als zij overgaan tot het gebruik van een eigen munt als vervanging van de Amerikaanse dollar in de internationale handel. Eerder deed hij dat een paar weken na zijn verkiezing, in november."
We kunnen dit topic vol krijgen met alle onzin die deze man uitkraamt. Dit is geen regeren meer. Dit is chaos creëren. Dit is maar wat roepen en hopen dat er wat blijft hangen. Dit is misschien grappig als het een klein obscuur land betreft, maar wordt gevaarlijk als het de VS betreft als land met de grootste militaire macht ter wereld.
Trump bashers zijn de echte Poetin Lovers zo blijkt maar weer.
Wat vind jij van dit soort onderzoeken?J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:22 Trump heeft een order uitgevaardig om een lijst te krijgen van de (rond de 6000) FBI medewerkers die meegewerkt hebben aan het onderzoek naar de bestorming van het Capitool.
- J.C. Philpot
De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
Had je verwacht dat ik een andere mening zou hebben?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dat is een beetje als zeggen dat afkeer van operatie Barbarossa wijst op waardering voor Stalin. Of afkeer van Japan's handelen in WOII op een voorkeur voor kolonialisme.Wim Anker schreef: ↑01 feb 2025, 11:35Prima om het daar inhoudelijk over te hebben. @ZWP klaagt enkel over de manier waarop.parsifal schreef: ↑01 feb 2025, 10:57Er zijn veel redenen om op te reden tegen Xi en Poetin. Het afstappen van de dollar is een van de minder goede redenen.Wim Anker schreef: ↑01 feb 2025, 09:41Begrijp ik nu het goed dat om Trump te bashen het opnemen voor Poetin en Xi een prima, gelegitimeerde, methode is?ZWP schreef: ↑31 jan 2025, 13:46 "De Amerikaanse president Trump heeft opnieuw gedreigd een invoerheffing van 100 procent voor de BRICS-landen te hanteren als zij overgaan tot het gebruik van een eigen munt als vervanging van de Amerikaanse dollar in de internationale handel. Eerder deed hij dat een paar weken na zijn verkiezing, in november."
We kunnen dit topic vol krijgen met alle onzin die deze man uitkraamt. Dit is geen regeren meer. Dit is chaos creëren. Dit is maar wat roepen en hopen dat er wat blijft hangen. Dit is misschien grappig als het een klein obscuur land betreft, maar wordt gevaarlijk als het de VS betreft als land met de grootste militaire macht ter wereld.
Het is gewoon logische flauwekul dat afkeuren van bepaalde handelingen tegen Brics landen waardering voor Poetin of Xi betekent.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het zou logische flauwekul zijn als men inhoudelijke argumenten zou gebruiken tegen dit voornemen van Trump.parsifal schreef: ↑01 feb 2025, 11:41Dat is een beetje als zeggen dat afkeer van operatie Barbarossa wijst op waardering voor Stalin. Of afkeer van Japan's handelen in WOII op een voorkeur voor kolonialisme.Wim Anker schreef: ↑01 feb 2025, 11:35Prima om het daar inhoudelijk over te hebben. @ZWP klaagt enkel over de manier waarop.
Het is gewoon logische flauwekul dat afkeuren van bepaalde handelingen tegen Brics landen waardering voor Poetin of Xi betekent.
Als het, zoals hier, slechts enkel om de presentatie gaat is het echter een logisch bewijs dat de afkeer zo groot is dat zelfdestructie acceptabel is als Trump maar beschadigd wordt.
Ik eerlijk gezegd wel.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:41De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
- J.C. Philpot
Als Trump goede beslissingen neem, wil ik dat erkennen. En als hij naar mijn overtuiging slechte beslissingen neemt, ga ik ze ook niet goedpraten.merel schreef: ↑01 feb 2025, 11:56Ik eerlijk gezegd wel.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:41De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
Te veel mensen keuren alles van Trump af, of keuren alles van Trump goed. Zo zit de wereld echter niet in elkaar.
Je zult mij dus soms positief en soms negatief de daden van Trump horen beoordelen.
George Whitefield
George Whitefield
Hier ben ik het roerend mee eens.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:59Als Trump goede beslissingen neem, wil ik dat erkennen. En als hij naar mijn overtuiging slechte beslissingen neemt, ga ik ze ook niet goedpraten.merel schreef: ↑01 feb 2025, 11:56Ik eerlijk gezegd wel.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:41De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
Te veel mensen keuren alles van Trump af, of keuren alles van Trump goed. Zo zit de wereld echter niet in elkaar.
Je zult mij dus soms positief en soms negatief de daden van Trump horen beoordelen.
Soms lijkt de media een heksenjacht begonnen v.w.b. Trump. Werkelijk alles komt onder het vergrootglas.
Waar ik me vooral aan stoor is dat ook over zijn privé leven regelmatig geroddeld wordt. Hij zou al wel 4 keer gescheiden zijn b.v.
-
Helemaal mee eens. Het lijkt soms wel alsof een politicus die mensen niet waarderen in hun ogen per definitie alles fout doen. Bij Kaag en Rutte zagen we ook veel van zulke reacties.
-
Dank voor je post, ik voel me hierin wel aangesproken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel lastig vind om positieve dingen te bedenken maar ik ga proberen er meer objectief naar te gaan kijken. Misschien heeft het ermee te maken dat ik per definitie uitga van zijn verkeerde intenties. Zelf bij zijn pro-life standpunt denk ik altijd dat hij dit doet voor z'n electoraat (bijv. de evangelicale christenen die dan iig op hem stemmen). Maar daar zit ik wellicht naast.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:59Als Trump goede beslissingen neem, wil ik dat erkennen. En als hij naar mijn overtuiging slechte beslissingen neemt, ga ik ze ook niet goedpraten.merel schreef: ↑01 feb 2025, 11:56Ik eerlijk gezegd wel.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:41De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
Misschien ook niet en is zijn pro life enkel voor het electoraat. Maar wat doet het ertoe? Niet de intenties, niet de woorden, maar de daden tellen toch?Amstelodamense schreef: ↑01 feb 2025, 14:26Dank voor je post, ik voel me hierin wel aangesproken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel lastig vind om positieve dingen te bedenken maar ik ga proberen er meer objectief naar te gaan kijken. Misschien heeft het ermee te maken dat ik per definitie uitga van zijn verkeerde intenties. Zelf bij zijn pro-life standpunt denk ik altijd dat hij dit doet voor z'n electoraat (bijv. de evangelicale christenen die dan iig op hem stemmen). Maar daar zit ik wellicht naast.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:59Als Trump goede beslissingen neem, wil ik dat erkennen. En als hij naar mijn overtuiging slechte beslissingen neemt, ga ik ze ook niet goedpraten.merel schreef: ↑01 feb 2025, 11:56Ik eerlijk gezegd wel.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:41
De bestorming van het Capitool was gewoon fout. Ik vindt het onjuist dat gratie is verleend aan de daders, en dat deze FBI medewerkers mogelijk consequenties zullen ervaren, terwijl ze gewoon hun werk deden.
- J.C. Philpot
Jij ook bedankt voor je eerlijke post. Het zou mij niet verbazen als Trump's abortus-standpunt pragmatisch is, en niet principieel. Tegelijkertijd probeer ik mijzelf voor te houden dat ik alleen maar kan gissen naar intenties van anderen, en dat ik daar snel mee de mist in kan gaan. Wat waarschijnlijk ook regelmatig gebeurt. Ik ken mijn eigen intenties zelfs maar slechts ten dele, laat staan die van anderen.Amstelodamense schreef: ↑01 feb 2025, 14:26Dank voor je post, ik voel me hierin wel aangesproken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel lastig vind om positieve dingen te bedenken maar ik ga proberen er meer objectief naar te gaan kijken. Misschien heeft het ermee te maken dat ik per definitie uitga van zijn verkeerde intenties. Zelf bij zijn pro-life standpunt denk ik altijd dat hij dit doet voor z'n electoraat (bijv. de evangelicale christenen die dan iig op hem stemmen). Maar daar zit ik wellicht naast.
Als ik me dat bedenk, helpt het me om wat "uit te zoomen", en vooral de daden te beoordelen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 feb 2025, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
George Whitefield
George Whitefield
-
Dit is dan weer heel eigentijds gesproken. Kijk alleen naar de daden. Dan kan het beoordelen beperkt blijven tot de vraag of de beslissing voordelig kan uitwerken of nadelig kan uitwerken. De spiegel of de beslissing valt in het kwade of het goede blijft achterwege. Elk motief en elke overtuiging blijft ongewogen. De kwalijke scheiding tussen de mens en zijn innerlijk.J.C. Philpot schreef: ↑01 feb 2025, 11:59 Als Trump goede beslissingen neem, wil ik dat erkennen. En als hij naar mijn overtuiging slechte beslissingen neemt, ga ik ze ook niet goedpraten.
Een overheid en in het bijzonder de leider van die overheid moet het algemeen belang van de samenleving voor ogen hebben. De overheid regeert ten dienste van een samenleving.
Het weefsel dat een samenleving bij elkaar houdt bestaat uit een aantal waarden en normen die binnen die samenleving worden gedeeld en haar grondslag vormen, zodat volk en natie zich ontwikkelen en groeien.
Vanuit dit perspectief kan er geen andere conclusie zijn dan dat Trump het weefsel dat de samenleving bij elkaar houdt, scheurt. De effecten van zijn handelen blijven niet beperkt tot het hier en nu. De effecten van zijn handelen blijven niet beperkt tot zijn soeverein domein. Dat maakt hem gevaarlijk (net als een aantal andere hedendaagse “wereldleiders”). Het ontbreken van een daadwerkelijke fundamentele overtuiging ten dienste van de samenleving maakt hem verwerpelijk, ook in zaken die we positief zouden kunnen duiden.
En die daden? Ach het doel heiligt de middelen toch? Maar een waar christen denkt zo niet!
- J.C. Philpot
Je laatste zinnen: je stelt iets onder kritiek wat ik niet beoog te zeggen, of niet zeg. Ik ben dat dus met je eens.advocaat schreef: ↑01 feb 2025, 14:42Vanuit dit perspectief kan er geen andere conclusie zijn dan dat Trump het weefsel dat de samenleving bij elkaar houdt, scheurt. De effecten van zijn handelen blijven niet beperkt tot het hier en nu. De effecten van zijn handelen blijven niet beperkt tot zijn soeverein domein. Dat maakt hem gevaarlijk (net als een aantal andere hedendaagse “wereldleiders”). Het ontbreken van een daadwerkelijke fundamentele overtuiging ten dienste van de samenleving maakt hem verwerpelijk, ook in zaken die we positief zouden kunnen duiden.
En die daden? Ach het doel heiligt de middelen toch? Maar een waar christen denkt zo niet!
Daarnaast ben ik het ook opzich ook niet met je oneens wat je beoordeling over het zijn van Trump betreft. Maar wel dat die beoordeling zich eenzeidig op Trump richt. Dezelfde kwalificaties richten zich op al onze politici, ook de politici waar we meer mee op hebben. Er zijn geen goede politici met goede intenties. Allen tezamen afgeweken. Al is er mogelijk een verschil in de mate van uitleving, maar dat is dankzij Gods weerhouding.
Behalve degenen die werkelijk handelen door een door God geschonken geloof, zijn er geen goede politici of daden in de diepste betekenis des woords. Want al wat niet uit het geloof is, is zonde. En we zijn allen (ook alle politici) van nature geneigd onszelf lief te hebben boven alles, en God en onze naaste te haten.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 feb 2025, 15:07, 7 keer totaal gewijzigd.
George Whitefield
George Whitefield