Presidentsverkiezingen USA 2024

gallio

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door gallio »

MGG schreef: 29 jan 2025, 17:18
gallio schreef: 29 jan 2025, 17:11
MGG schreef: 29 jan 2025, 17:00 Dat je de keus hoe geld besteed wordt dubieus vind, begrijp ik. Dat neemt niet weg dat de VS niet verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld problemen met aids in Afrika. Het is aardig als zij helpen, maar hun mogen de keus zelf maken.
Dat de VS niet verantwoordelijk is voor veel ellende in andere landen is nog maar de vraag. Door hun eigen landbouw producten enorm te subsidieren maken ze bijvoorbeeld de agrarische economie in andere landen kapot. Met alle gevolgen van dien.

Verder heb ik echt een probleem met mensen die zich uitgeven als christen maar in de praktijk het tegenovergestelde laten zien. Met een opmerking van "dat is niet mijn verantwoordelijkheid" zijn we er niet. Zoals uit de eerder gequote tekst en ook uit Mattheüs 25 toch wel duidelijk moet zijn.
Het is dus jouw verantwoordelijkheid. Hoe kan je dan bijvoorbeeld op vakantie gaan? Met hetzelfde geld kan je levens redden. Als je zonder context leest dan is de verantwoordelijkheid voor een broer gelijk aan die van iemand die je kent. Ik zie verantwoordelijkheid in perspectief. Voor je gezin ben je meer verantwoordelijkheid dan voor je buurman. Voor je buurman meer dan voor een willekeurig iemand uit de stad en ga zo maar door.

Ik heb er een probleem mee als mensen andere landen en personen de les lezen, maar in de praktijk zichzelf ook belangrijker vinden dan iemand anders.
Leuk dat je je op die manier er uit probeert te praten. Ik verwijs je gewoon naar de bijbel.

Trouwens, de barmhartige Samaritaan, hij vroeg niet hoe ver staat die gewonde man van mij af, kan ik me er mee af maken door het even door te geven bij de herberg dat daar verder op iemand ligt te sterven, nee, hij betaalde ook nog de onkosten en beloofde later de rekening nog te betalen als dat nodig was.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 29 jan 2025, 17:22 Als alle Amerikaanse belastingbetalers het zouden willen, dan is de rekening die Trump niet meer wil betalen prima te betalen.
Nee, dat is niet prima. Een president mag best de waarheid uit dragen, ook als dat ongemakkelijk ligt bij de achterban.

Trouwens, je vergeet, of negeert, het feit dat de helft van de Amerikaanse belastingbetalers zich op laten hitsen door Trump. Zoals blijkt uit de aversie tegen vluchtelingen. Ik las pas een artikel dat in staten waar immigratie geen probleem is, het toch genoemd wordt als een van de grootste problemen. Het ging over Montana, waar er precies een vluchteling gearriveerd was in de laatste 8 maanden. Maar als de pers er naar vroeg kreeg je de indruk dat de hele staat wemelde van Mexicanen. En mensen uit Haiti. Het probleem van de loslopende honden en katten was blijkbaar 'verholpen'.
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 29 jan 2025, 17:24
MGG schreef: 29 jan 2025, 17:18
gallio schreef: 29 jan 2025, 17:11
MGG schreef: 29 jan 2025, 17:00 Dat je de keus hoe geld besteed wordt dubieus vind, begrijp ik. Dat neemt niet weg dat de VS niet verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld problemen met aids in Afrika. Het is aardig als zij helpen, maar hun mogen de keus zelf maken.
Dat de VS niet verantwoordelijk is voor veel ellende in andere landen is nog maar de vraag. Door hun eigen landbouw producten enorm te subsidieren maken ze bijvoorbeeld de agrarische economie in andere landen kapot. Met alle gevolgen van dien.

Verder heb ik echt een probleem met mensen die zich uitgeven als christen maar in de praktijk het tegenovergestelde laten zien. Met een opmerking van "dat is niet mijn verantwoordelijkheid" zijn we er niet. Zoals uit de eerder gequote tekst en ook uit Mattheüs 25 toch wel duidelijk moet zijn.
Het is dus jouw verantwoordelijkheid. Hoe kan je dan bijvoorbeeld op vakantie gaan? Met hetzelfde geld kan je levens redden. Als je zonder context leest dan is de verantwoordelijkheid voor een broer gelijk aan die van iemand die je kent. Ik zie verantwoordelijkheid in perspectief. Voor je gezin ben je meer verantwoordelijkheid dan voor je buurman. Voor je buurman meer dan voor een willekeurig iemand uit de stad en ga zo maar door.

Ik heb er een probleem mee als mensen andere landen en personen de les lezen, maar in de praktijk zichzelf ook belangrijker vinden dan iemand anders.
Leuk dat je je op die manier er uit probeert te praten. Ik verwijs je gewoon naar de bijbel.

Trouwens, de barmhartige Samaritaan, hij vroeg niet hoe ver staat die gewonde man van mij af, kan ik me er mee af maken door het even door te geven bij de herberg dat daar verder op iemand ligt te sterven, nee, hij betaalde ook nog de onkosten en beloofde later de rekening nog te betalen als dat nodig was.
Zonder de context van bijvoorbeeld Kain die net zijn broer gedood had.

Zie je taak. Als je zo moreel juist handelt dan ontzeg je jezelf alles wat niet strikt noodzakelijk is en geef je dat aan mensen die het nodig hebben om on leven te blijven. Leg het dan niet meer bij een overheid van een ander land.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

gallio schreef: 29 jan 2025, 17:24Trouwens, de barmhartige Samaritaan, hij vroeg niet hoe ver staat die gewonde man van mij af, kan ik me er mee af maken door het even door te geven bij de herberg dat daar verder op iemand ligt te sterven, nee, hij betaalde ook nog de onkosten en beloofde later de rekening nog te betalen als dat nodig was.
De barmhartige samaritaan wordt ons allen persoonlijk tot voorbeeld gesteld. In dat opzicht: eens.

Of je dat echter kunt toepassen op de regering van de USA, zodat die de ellende van de hele wereld op zich moet nemen, betwijfel ik. De regering van de US moet vooral doen wat haar taak is: de US goed en rechtvaardig besturen.

En de voorwaarden scheppen dat barmhartige samaritanen hun taak uit kunnen oefenen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 29 jan 2025, 17:31
MGG schreef: 29 jan 2025, 17:22 Als alle Amerikaanse belastingbetalers het zouden willen, dan is de rekening die Trump niet meer wil betalen prima te betalen.
Nee, dat is niet prima. Een president mag best de waarheid uit dragen, ook als dat ongemakkelijk ligt bij de achterban.

Trouwens, je vergeet, of negeert, het feit dat de helft van de Amerikaanse belastingbetalers zich op laten hitsen door Trump. Zoals blijkt uit de aversie tegen vluchtelingen. Ik las pas een artikel dat in staten waar immigratie geen probleem is, het toch genoemd wordt als een van de grootste problemen. Het ging over Montana, waar er precies een vluchteling gearriveerd was in de laatste 8 maanden. Maar als de pers er naar vroeg kreeg je de indruk dat de hele staat wemelde van Mexicanen. En mensen uit Haiti. Het probleem van de loslopende honden en katten was blijkbaar 'verholpen'.
Ik zie de belastingbetaler niet als passief slachtoffer van een leugenaar. Stemmers hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Zowel republikeinen als democraten. Persoonlijk vind ik het belachelijk bij welke kandidaten de partijen uitkwamen. In een democratie worden soms onbegrijpelijke keuzes gemaakt.
MGG

Bericht door MGG »

J.C. Philpot schreef: 29 jan 2025, 17:33
gallio schreef: 29 jan 2025, 17:24Trouwens, de barmhartige Samaritaan, hij vroeg niet hoe ver staat die gewonde man van mij af, kan ik me er mee af maken door het even door te geven bij de herberg dat daar verder op iemand ligt te sterven, nee, hij betaalde ook nog de onkosten en beloofde later de rekening nog te betalen als dat nodig was.
De barmhartige samaritaan wordt ons allen persoonlijk tot voorbeeld gesteld. In dat opzicht: eens.

Of je dat echter kunt toepassen op de regering van de USA, zodat die de ellende van de hele wereld op zich moet nemen, betwijfel ik. De regering van de US moet vooral doen wat haar taak is: de US goed en rechtvaardig besturen.

En de voorwaarden scheppen dat barmhartige samaritanen hun taak uit kunnen oefenen.
Je verwoord het een stuk beter, maar dit is ook hoe ik het zie. De overheid moet bij haar kerntaken blijven en burgers horen royaal te geven aan goede doelen. De tiende in het oude testamenten waren zo gek nog niet.
gallio

Bericht door gallio »

J.C. Philpot schreef: 29 jan 2025, 17:33 Of je dat echter kunt toepassen op de regering van de USA, zodat die de ellende van de hele wereld op zich moet nemen, betwijfel ik. De regering van de US moet vooral doen wat haar taak is: de US goed en rechtvaardig besturen.
Zoals ik al postte, de VS waren van de rijkste landen, een van de laagste in ontwikkelingshulp per inwoner. Dus de ambitie om de ellende van de hele wereld op zich te nemen was er toch al niet.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

MGG schreef: 29 jan 2025, 17:22
Lilian1975 schreef: 29 jan 2025, 17:15
MGG schreef: 29 jan 2025, 17:07
Lilian1975 schreef: 29 jan 2025, 16:56

In de tijd dat we het overlieten aan liefdadigheid en kerken is de epidemie buiten proporties gegroeid. Voorlichting ontbrak. Want bij huwelijkse trouw stopt het vanzelf.... tja.
( klopt, maar de cultuur daar als je in leger zit is overal een vrouwtje en je eigen vrouw zorgt voor jouw kinderen, en je bent dan misschien ergens christelijk, moslim of niets. Maar huwelijkse trouw is geen norm daar.)
Gevolg vrouw werd ook besmet. En kindje ook. Vrouw kon werken en inkomsten vergeten. Want zij had aids.... ( tja dat manlief de veroorzaker is wordt in die cultuur geen rekening mee gehouden.) Groot deel van de kinderen worden door de vrouw besmet bij zwangerschap geboorte en borstvoeding. Die borstvoeding is wel erg handig als je geen geld voor eten hebt.
Oh ja manlief komt nadat zijn ziekte zich openbaart in ern hulpopvangkamp voor soldaten met bewezen diensten. En krijgt via overheid (zo currupt als wat) medicatie. Zie het als een soort pensioen .
Vrouw? Die mag het zelf uitzoeken. Gaat naar grote stad in hoop op toekomst/inkomen. Hoe het verder gaat kan je raden... en hoe de epidemie verder groeit ook. (
En dan de farmaceutische industrie. Er is Hiv medicatie. Maar met heel veel patent erop. Vreselijk duur. Voor die landen niet te betalen. En voor een kerk ook niet. Wel voor het rijke deel van de wereld. Waaronder Amerika. Die deze financiële geldklopperij zelf in stand houdt! Dus geef je als arme overheid hiv medicatie wat erop lijkt. Minder goed. Epidemie woekert voort.
Dat wij in ons land de HIV medicatie aan ons kind konden geven was te danken aan de verzekering. Wij (rijke westerlingen) hadden dat voor 1 kind niet op kunnen brengen! Laat staan als je als kerk miljoenen mensen moet voorzien!.
Dankzij dit soort hulp is het mogelijk ook daar de juiste werkende medicijnen te verstrekken. En is de epidemie ook daar niet verder gegroeid. Konden wij moeder in contact brengen met organisatie die haar ging voorlichten. En zijn de volgende kinderen niet besmet! Dat wordt nu met 1 pennestreep ongedaan gemaakt!
Door situaties zoals hierboven beschreven konden moeders niet meer zelf voor hun kinderen zorgen. (Te vaak ziek om een dagloontje bijeen te scharrelen. Of stierven) . Besmet door familie met de nek aangekeken. Kinderen aan hun lot over gelaten of ten einde raad naar een kindertehuis ( waar ongeveer 2 kinderen per week stierven, met hun twaalfde weer op straat.... tja hoe moet je je dan jezelf in levensonderhoud voorzien? Mannen betalen wel en geven de hiv gratis mee)

Dus ja VS is ook verantwoordelijk voor de epidemie door de farmaceutische geldklopperij te steunen.
Vs zorgde met dit programma ervoor dat de goede medicijnen toch op de plek kwam waar het hardst nodig is.
Hiv wordt niet alleen verspreid door geboorte. Ook door geïnfecteerde naalden, bloedtransfusies. De medische zorg is niet zoals hier...
Besef dat vanaf het begon ongeveer 110 miljard euro is uitgegeven. Hoe wil jij dat als kerk doen? En is het sowieso de taak van een kerk om medicijnen te betalen?

Ik begrijp dat Trump vind dat andere welvarende landen meer moeten bijdragen. Maar op deze manier? Spelen met levens? En ik begrijp dat een ieder nu direct hier een enorme gift geeft voor hulp.... wat een druppel op een gloeiende plaat is.

Eh ik weet even niet hoe ik.dit aan onze kinderen moet uitleggen.🤷🏼‍♂️
Ik snap je betrokkenheid en pijn bij dit onderwerp. Tegelijkertijd heb ik ook begrip voor Trump zijn standpunt. De uitvoering vind ik kort door de bocht.

Particulieren kunnen zulke bedragen met elkaar prima betalen. Het punt is dat veel mensen het niet willen. Als het uit de grote belasting pot komt, dan betaal je het ook met elkaar, maar je merkt het minder.
Enig idee hoeveel volwassenen en kinderen besmet zijn op de wereld? En dat wil je als particulier betalen? Enig idee wat er maandelijks aan kosten ge.aakt wordt aan alleen al de medicatie? Levenslang! En dan nog de kosten van artsen erbij? Hoeveel heb jij al gegeven?
Dankzij Google wel. De honderden miljoenen Amerikanen betalen het nu via hun belastingaangifte. Mensen doen vaak alsof geld van de overheid uit lucht komt vallen. Bedrijven en particulieren betalen het nu ook alleen is er een tussenstation de overheid. Als alle Amerikaanse belastingbetalers het zouden willen, dan is de rekening die Trump niet meer wil betalen prima te betalen. Het is begrijpelijk dat je vanwege je betrokkenheid uit emotie reageert. Dat neemt niet weg dat het rationeel anders is dan het emotioneel kan voelen.

Over aan welke doelen ik welke bedragen geef, doe ik geen uitspraak iets met linkerhand en rechterhand.
Even voor de goede orde. Niet elke Amerikaan is zo rijk als jij . Velen zijn armer dan jij en ik.
Zoals eerder gezegd: ik begrijp Trump dat hij er niet alleen voor wil staan. En meer steun vanuit andere rijke westerse landen wil. Wat anders is om het per direct het stop te zetten. Of zelfs het idee hebben om dat te doen...Om zo druk te zetten. Dat is hard en kil maar voor meedogenloos. Dat is het ware gezicht van ook Trump! En begrip hebben voor deze actie m.i. ook.Hierdoor komen mensen direct in de problemen . Medicatie wordt niet verstrekt! Wanneer medicatie niet trouw ingenomen kan worden, werkt het middel niet meer waardoor virus weer wakker wordt. Je hebt maar een beperkt aantal combinatie therapieeen om het virus weer te doen slapen. Je hebt het nodig voor de rest van je leven!
De kosten zijn dus niet eenmalig maar dagelijks! Levenslang! Een kind tot pakweg zijn 70e 365 dagen per jaar die medicatie moeten hebben.
Wanneer jij suggereert dat de Amerikanen het maar per belasting moeten betalen, neem ik aan dat jij dat ook met liefde zal doen! Je er zelfs hard voor gaat maken!
Aidsdoden sinds begin van de epidemie: 42,3 miljoen
Overlijdens door de gevolgen van aids in 2023: 630.000
Aantal mensen met hiv: 39,9 miljoen
Aantal mensen op levensreddende behandeling: 30,7 miljoen (77%)
Aantal nieuwe infecties in 2023: 1,3 miljoen*
*Ondanks dat het aantal nieuwe hiv-infecties wereldwijd afneemt, stijgt het aantal nieuwe hiv-infecties in sommige regio’s fors. In Oost-Europa en Centraal Azië zelfs met 72 procent sinds 2010.
Maak jij het rekensommetje? De kosten voor medicatie zie je in een van de vorige postings! ( en dat is puur medicatie. Nog niet de zorg eromheen! )
MGG

Bericht door MGG »

Lilian1975 schreef: 29 jan 2025, 17:46

Ik snap je betrokkenheid en pijn bij dit onderwerp. Tegelijkertijd heb ik ook begrip voor Trump zijn standpunt. De uitvoering vind ik kort door de bocht.

Particulieren kunnen zulke bedragen met elkaar prima betalen. Het punt is dat veel mensen het niet willen. Als het uit de grote belasting pot komt, dan betaal je het ook met elkaar, maar je merkt het minder.
Enig idee hoeveel volwassenen en kinderen besmet zijn op de wereld? En dat wil je als particulier betalen? Enig idee wat er maandelijks aan kosten ge.aakt wordt aan alleen al de medicatie? Levenslang! En dan nog de kosten van artsen erbij? Hoeveel heb jij al gegeven?
Dankzij Google wel. De honderden miljoenen Amerikanen betalen het nu via hun belastingaangifte. Mensen doen vaak alsof geld van de overheid uit lucht komt vallen. Bedrijven en particulieren betalen het nu ook alleen is er een tussenstation de overheid. Als alle Amerikaanse belastingbetalers het zouden willen, dan is de rekening die Trump niet meer wil betalen prima te betalen. Het is begrijpelijk dat je vanwege je betrokkenheid uit emotie reageert. Dat neemt niet weg dat het rationeel anders is dan het emotioneel kan voelen.

Over aan welke doelen ik welke bedragen geef, doe ik geen uitspraak iets met linkerhand en rechterhand.
Even voor de goede orde. Niet elke Amerikaan is zo rijk als jij . Velen zijn armer dan jij en ik.
Zoals eerder gezegd: ik begrijp Trump dat hij er niet alleen voor wil staan. En meer steun vanuit andere rijke westerse landen wil. Wat anders is om het per direct het stop te zetten. Of zelfs het idee hebben om dat te doen...Om zo druk te zetten. Dat is hard en kil. En begrip hebben voor deze actie m.i. ook. . Hierdoor komen mensen direct in de problemen . Medicatie wordt niet verstrekt! Wanneer medicatie niet trouw ingenomen kan worden, werkt het middel niet meer waardoor virus weer wakker wordt. Je hebt maar een beperkt aantal combinatie therapieeen om het virus weer te doen slapen. Je hebt het nodig voor de rest van je leven!
De kosten zijn dus niet eenmalig maar dagelijks! Levenslang! Een kind tot pakweg zijn 70e 365 dagen per jaar die medicatie moeten hebben.
Wanneer jij suggereert dat de Amerikanen het maar per belasting moeten betalen, neem ik aan dat jij dat ook met liefde zal doen! Je er zelfs hard voor gaat maken!
*Ondanks dat het aantal nieuwe hiv-infecties wereldwijd afneemt, stijgt het aantal nieuwe hiv-infecties in sommige regio’s fors. In Oost-Europa en Centraal Azië zelfs met 72 procent sinds 2010.
Maak jij het rekensommetje? De kosten voor medicatie zie je in een van de vorige postings! ( en dat is puur medicatie. Nog niet de zorg eromheen! )
Zoals ik al eerder zei zou ik het fijn (beter en verantwoord zijn betere woordkeuzes) zijn als het in stappen afgebouwd werd. Ik steun de keus voor een abrupte stop niet. Wel de keus om in een redelijk tijdsbestek naar €0 te gaan. Niet om het doel, maar ik ben van mening dat dit geen taak van de overheid is.

Amerikanen betalen het nu per belasting en dat steun ik niet. Laat de overheid zich tot kerntaken beperken dan hoeft er minder belasting geheven te worden. Dit biedt ook financiële ruimte voor mensen die wel willen geven, maar dat nu niet kunnen. Ik geef inderdaad met liefde geld aan goede doelen. Dat vind ik mijn verantwoordelijkheid. Zowel vanuit christelijk perspectief als vanuit de overvloed die ik heb in tegenstelling tot het gebrek van miljoenen andere.
MGG

Bericht door MGG »

Zoals eerder gezegd: ik begrijp Trump dat hij er niet alleen voor wil staan. En meer steun vanuit andere rijke westerse landen wil. Wat anders is om het per direct het stop te zetten. Of zelfs het idee hebben om dat te doen...Om zo druk te zetten. Dat is hard en kil maar voor meedogenloos. Dat is het ware gezicht van ook Trump! En begrip hebben voor deze actie m.i. ook.Hierdoor komen mensen direct in de problemen . Medicatie wordt niet verstrekt! Wanneer medicatie niet trouw ingenomen kan worden, werkt het middel niet meer waardoor virus weer wakker wordt. Je hebt maar een beperkt aantal combinatie therapieeen om het virus weer te doen slapen. Je hebt het nodig voor de rest van je leven!
De 5 miljard die stopt is omgerekend minder 25 dollar per volwassen inwoner van de VS. De bijdrage die nu stopt is prima op te vangen. Het punt is niet mogelijkheid maar bereidwilligheid.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

MGG schreef: 29 jan 2025, 18:04

De 5 miljard die stopt is omgerekend minder 25 dollar per volwassen inwoner van de VS. De bijdrage die nu stopt is prima op te vangen. Het punt is niet mogelijkheid maar bereidwilligheid.
Je gaat niet in op de meedogenloosheid van Trump om dit plan met 1 pennestreep te stoppen. Daarnaast leg je het probleem alleen bij de VS burgers en niet bij ons als Nederlander. Het probleem ligt niet bij hen. Het probleem ligt ook bij ons. Want...

In hoeverre ben jij bereid om zorg te dragen dat iedere wereldburger waar dan ook, de medicatie krijgt, levenslang. Niet de ander maar jij! Ook als dat hogere belasting vraagt...
Jij als burger die zegt niet de hele wereld op.zijn schouders te kunnen nemen? Is een vraag die bij mij opkomt.
MGG

Bericht door MGG »

Lilian1975 schreef: 29 jan 2025, 18:34
MGG schreef: 29 jan 2025, 18:04

Je gaat niet in op de meedogenloosheid van Trump om dit plan met 1 pennestreep te stoppen. Daarnaast leg je het probleem alleen bij de VS burgers en niet bij ons als Nederlander. Het probleem ligt niet bij hen. Het probleem ligt ook bij ons. Want...

In hoeverre ben jij bereid om zorg te dragen dat iedere wereldburger waar dan ook, de medicatie krijgt, levenslang. Niet de ander maar jij! Ook als dat hogere belasting vraagt...
Jij als burger die zegt niet de hele wereld op.zijn schouders te kunnen nemen? Is een vraag die bij mij opkomt.
Ik vind het abrupte handelen van Trump fout. Ik vind niet dat het via hogere belastingen moet, omdat ik het geen taak van westerse overheden vind. Ik kan niet de hele last op mijn schouders nemen. Daarom neem ik een mini stukje op mijn schouders door geld aan goede doelen te geven.
Dat we naasten moeten helpen staat niet ter discussie. De vraag hoe wel. Naar mijn mening door zelf te doneren en niet door overheden die het geld ophalen bij burgers en aan doelen naar hun keus te doneren.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 29 jan 2025, 18:56 Ik vind het abrupte handelen van Trump fout. Ik vind niet dat het via hogere belastingen moet, omdat ik het geen taak van westerse overheden vind. Ik kan niet de hele last op mijn schouders nemen. Daarom neem ik een mini stukje op mijn schouders door geld aan goede doelen te geven.
Dat we naasten moeten helpen staat niet ter discussie. De vraag hoe wel. Naar mijn mening door zelf te doneren en niet door overheden die het geld ophalen bij burgers en aan doelen naar hun keus te doneren.
Het feit dat we blijkbaar overheden nodig hebben om eea te regelen zou al genoeg moeten zeggen. Want vrijwillig wordt er niet veel goeds gedaan. Dat is waarom het beter is dat de overheid van de VS gewoon die $25 per volwassen inwoner blijft betalen.

Daarnaast zou het duidelijk moeten zijn dat dit soort hulp beter door een regeringsinstantie geregeld kan worden dan dat iedere burger dat zelf op eigen houtje probeert te doen.
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 29 jan 2025, 19:09
MGG schreef: 29 jan 2025, 18:56 Ik vind het abrupte handelen van Trump fout. Ik vind niet dat het via hogere belastingen moet, omdat ik het geen taak van westerse overheden vind. Ik kan niet de hele last op mijn schouders nemen. Daarom neem ik een mini stukje op mijn schouders door geld aan goede doelen te geven.
Het feit dat we blijkbaar overheden nodig hebben om eea te regelen zou al genoeg moeten zeggen. Want vrijwillig wordt er niet veel goeds gedaan. Dat is waarom het beter is dat de overheid van de VS gewoon die $25 per volwassen inwoner blijft betalen.

Daarnaast zou het duidelijk moeten zijn dat dit soort hulp beter door een regeringsinstantie geregeld kan worden dan dat iedere burger dat zelf op eigen houtje probeert te doen.
Als je al vindt dat een overheid het moet doen waarom dan geen hogere belasting in Nederland en dat onze overheid een deel van de kosten draagt?

Je hoeft als burger niks te regelen. Goede doelen kunnen het prima zelf regelen. De overheid doet het ook vaak via goede doelen.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 29 jan 2025, 19:29 Als je al vindt dat een overheid het moet doen waarom dan geen hogere belasting in Nederland en dat onze overheid een deel van de kosten draagt?
Ja, waarom niet?
Plaats reactie