Op de Zuidas zijn ze druk bezig om ChatGPT te voeden met jurisprudentie. Zelfs pleitnota's worden al door het systeem geschreven. Diverse verzekeraars maken ook al volop gebruik van dit systeem. Het is slechts een kwestie van tijd voordat bepaalde beroepen overbodig worden. Een kennis van mij gaat zich vooruitlopend op deze tendens al omscholen. Zij begint al te merken dat haar werk vervangen gaat worden.Michaels schreef: ↑22 jan 2025, 09:21 Ik vroeg hoe betrouwbaar ChatGPT was
De betrouwbaarheid van ChatGPT hangt af van de context waarin het wordt gebruikt en hoe de informatie wordt gecontroleerd. Hier zijn enkele belangrijke punten over de betrouwbaarheid:
Sterke punten van ChatGPT
Grote hoeveelheid kennis:
ChatGPT is getraind op een enorme hoeveelheid tekst en kan een breed scala aan onderwerpen behandelen, wat het nuttig maakt voor algemene vragen.
Snelheid en toegankelijkheid:
Het biedt snel en begrijpelijk geformuleerde antwoorden, wat handig is voor informatievergaring of inspiratie.
Helderheid en ondersteuning:
Het kan complexe concepten uitleggen en gestructureerd informatie geven.
Beperkingen van ChatGPT
Verouderde kennis:
De modellen (zoals ChatGPT-4) hebben een kennisbasis die tot oktober 2023 gaat, en kunnen dus geen actuele of real-time informatie geven zonder externe bronnen.
Geen menselijke expertise:
Hoewel ChatGPT lijkt op een deskundige, is het geen vervanging voor professionele adviezen van artsen, juristen, of wetenschappers. Altijd verifiëren bij complexe of belangrijke kwesties.
OpenAI, ChatGPT
Re: OpenAI, ChatGPT
De jongste van 10 hier, gaat zijn spreekbeurt ook laten maken door AI.merel schreef: ↑25 jan 2025, 09:34 Op de Zuidas zijn ze druk bezig om ChatGPT te voeden met jurisprudentie. Zelfs pleitnota's worden al door het systeem geschreven. Diverse verzekeraars maken ook al volop gebruik van dit systeem. Het is slechts een kwestie van tijd voordat bepaalde beroepen overbodig worden. Een kennis van mij gaat zich vooruitlopend op deze tendens al omscholen. Zij begint al te merken dat haar werk vervangen gaat worden.
Klopt, hier wordt alles gemaakt door AI, ook in VWO 5.Ambtenaar schreef: ↑25 jan 2025, 10:25De jongste van 10 hier, gaat zijn spreekbeurt ook laten maken door AI.merel schreef: ↑25 jan 2025, 09:34 Op de Zuidas zijn ze druk bezig om ChatGPT te voeden met jurisprudentie. Zelfs pleitnota's worden al door het systeem geschreven. Diverse verzekeraars maken ook al volop gebruik van dit systeem. Het is slechts een kwestie van tijd voordat bepaalde beroepen overbodig worden. Een kennis van mij gaat zich vooruitlopend op deze tendens al omscholen. Zij begint al te merken dat haar werk vervangen gaat worden.
Hij is niet erg consequent.
Het lijkt erop dat je informatie wilt over wat iemand met de naam "DDD" schrijft op het Refoforum. Aangezien ik geen toegang heb tot externe websites of specifieke fora, kan ik de berichten van DDD op het Refoforum niet inzien. Als je specifieke vragen hebt over de onderwerpen die op het forum besproken worden, kan ik wel proberen je te helpen met uitleg of achtergrondinformatie over dat onderwerp. Heb je iets specifieks in gedachten waar DDD over schrijft?
Ah, ik begrijp de verwarring! Ik heb geen directe toegang tot fora of specifieke gebruikersgegevens zoals de berichten van DDD of Ad Anker. Wat ik wel kan doen, is algemene informatie bieden over publieke figuren of bepaalde onderwerpen die vaak besproken worden. Als het gaat om iemand als Ad Anker, kan ik wel wat achtergrondinformatie geven, bijvoorbeeld over zijn bekendheid binnen bepaalde kringen.
Als je meer wilt weten over wat er besproken wordt op het Refoforum in het algemeen, kan ik daar ook uitleg over geven. Laat me weten wat je precies zoekt!
Het wordt weer tijd dat de examens mondeling gaan worden afgenomen, althans voor een deel. Zoals vroeger (voor de mammoetwet) op de HBS en het Gymnasium.
Ook, maar docenten zijn zich er ook te weinig bewust van de digitale vaardigheden van veel jeugd.
Bij ons op school begonnen we het schooljaar met een studiedag over AI. De docenten zijn zich nu echt wel bewust van wat er allemaal mogelijk is, voor de leerlingen, maar ook voor jezelf als docent. “Zet een interactieve les inelkaar voor 2havo over de bergrede”, levert een aardig lesplan, indien gewenst compleet met presentatie en werkblad voor een opdracht.merel schreef:Ook, maar docenten zijn zich er ook te weinig bewust van de digitale vaardigheden van veel jeugd.
- Lilian1975
Ik vroeg aan de robot; wat is er bekend over DDD op refoforum.nlDDD schreef: ↑25 jan 2025, 11:48 Hij is niet erg consequent.
Het lijkt erop dat je informatie wilt over wat iemand met de naam "DDD" schrijft op het Refoforum. Aangezien ik geen toegang heb tot externe websites of specifieke fora, kan ik de berichten van DDD op het Refoforum niet inzien. Als je specifieke vragen hebt over de onderwerpen die op het forum besproken worden, kan ik wel proberen je te helpen met uitleg of achtergrondinformatie over dat onderwerp. Heb je iets specifieks in gedachten waar DDD over schrijft?Ah, ik begrijp de verwarring! Ik heb geen directe toegang tot fora of specifieke gebruikersgegevens zoals de berichten van DDD of Ad Anker. Wat ik wel kan doen, is algemene informatie bieden over publieke figuren of bepaalde onderwerpen die vaak besproken worden. Als het gaat om iemand als Ad Anker, kan ik wel wat achtergrondinformatie geven, bijvoorbeeld over zijn bekendheid binnen bepaalde kringen.
Als je meer wilt weten over wat er besproken wordt op het Refoforum in het algemeen, kan ik daar ook uitleg over geven. Laat me weten wat je precies zoekt!
Ik vroeg ook. Heeft DDD erg afwijkende meningen op refoforum.nlChatGPT
Je zei:
Wat is er bekend over DDD op het refoforum.nl
ChatGPT zei:
ChatGPT
Op het Refoforum is de gebruiker 'DDD' een actief lid dat regelmatig deelneemt aan discussies over diverse onderwerpen. Zo heeft DDD bijgedragen aan gesprekken over de locatie van Gereformeerde Gemeenten
RefoForum
, de daling van het ledental binnen de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt
RefoForum
, en het voortbestaan van de Theologische Universiteit Apeldoorn
RefoForum
. Daarnaast deelt DDD persoonlijke ervaringen en observaties in topics zoals 'Kleine ergernissen'
RefoForum
en 'Welke muziek beluister je nu?'
RefoForum
. Deze bijdragen tonen een breed scala aan interesses en een actieve betrokkenheid bij de discussies op het forum.
Ik vroeg toen. Hoe denkt DDD over het gezag van de Schrift.ChatGPT
Je zei:
Heeft DDD erg afwijkende meningen op refoforum.nl
ChatGPT zei:
ChatGPT
Op Refoforum.nl, een platform waar veel orthodox-christelijke deelnemers samenkomen, kunnen afwijkende meningen zoals die van DDD (De Derde Weg) soms opvallen, afhankelijk van de onderwerpen die worden besproken. De meningen van DDD worden vaak als onderscheidend ervaren vanwege hun focus op sociaal-maatschappelijke vraagstukken, een andere benadering van theologische kwesties, of omdat ze een minder traditionele interpretatie van bepaalde onderwerpen bieden in vergelijking met de gangbare opvattingen binnen orthodoxe reformatorische kringen.
Heb je een specifiek onderwerp of discussie in gedachten waar je meer over wilt weten?
Ik heb een account gemaakt bij de robot. Dus wellicht dat het wat meer oplepelt.ChatGPT
Je zei:
Heeft DDD erg afwijkende meningen op refoforum.nl
ChatGPT zei:
ChatGPT
Op Refoforum.nl, een platform waar veel orthodox-christelijke deelnemers samenkomen, kunnen afwijkende meningen zoals die van DDD (De Derde Weg) soms opvallen, afhankelijk van de onderwerpen die worden besproken. De meningen van DDD worden vaak als onderscheidend ervaren vanwege hun focus op sociaal-maatschappelijke vraagstukken, een andere benadering van theologische kwesties, of omdat ze een minder traditionele interpretatie van bepaalde onderwerpen bieden in vergelijking met de gangbare opvattingen binnen orthodoxe reformatorische kringen.
Heb je een specifiek onderwerp of discussie in gedachten waar je meer over wilt weten?
Je zei:
Hoe denkt DDD over het gezag van de Schrift
ChatGPT zei:
ChatGPT
De Derde Weg (DDD) benadrukt traditioneel gezien het gezag van de Schrift als fundament voor geloof en leven, zoals dat past binnen een orthodox-christelijke stroming. Tegelijkertijd probeert DDD vaak een balans te vinden tussen trouw aan de Schrift en het reageren op hedendaagse maatschappelijke en culturele uitdagingen. Dit kan leiden tot een genuanceerde uitleg van de Bijbel, waarbij men soms afwijkt van meer conservatieve of letterlijke interpretaties die binnen reformatorische kringen gangbaar zijn.
DDD benadrukt doorgaans dat het gezag van de Schrift niet alleen ligt in de tekst zelf, maar ook in de manier waarop deze geïnterpreteerd wordt door de kerk in verschillende tijden en contexten. Dit kan bij sommige orthodoxe gelovigen als afwijkend worden ervaren, zeker als DDD ruimte laat voor een meer historische of culturele lezing van bepaalde Bijbelteksten.
Ben je geïnteresseerd in een specifieke visie van DDD op een Bijbelgedeelte of onderwerp?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 25 jan 2025, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lilian1975
Overigens is de robot inderdaad niet slim. En leest niet goed.
Het is juist precies andersom....
Je zei:
Hoe denkt Lilian1975 over hertrouwen na scheiding 't.o.v. zonderling? Op Refoforum.nl
ChatGPT zei:
ChatGPT
Op Refoforum.nl hebben de gebruikers Lilian1975 en Zonderling deelgenomen aan discussies over hertrouwen na echtscheiding. Zonderling verwijst naar de opvatting van ds. Engelsma, die stelt dat het eerste huwelijk tot de dood in stand blijft, ongeacht overspel of nieuwe relaties, en dat elk tweede huwelijk, zolang de oorspronkelijke partner leeft, als voortdurend overspel wordt beschouwd.
RefoForum
Lilian1975 reageert hierop door te wijzen op Deuteronomium 24, waarin een scheidbrief wordt genoemd. Zij suggereert dat dit gedeelte aantoont dat voor God een einde aan het huwelijk is gekomen na een scheiding. Ze benadrukt dat dit specifieke wetsgedeelte in het Nieuwe Testament wordt aangehaald, waarbij Jezus zegt: "Maar Ik zeg u...".
RefoForum
Deze interactie suggereert dat Lilian1975 en Zonderling verschillende interpretaties hebben over de geldigheid van een huwelijk na echtscheiding en de mogelijkheid tot hertrouwen. Zonderling lijkt een standpunt aan te hangen waarin hertrouwen na echtscheiding als onbijbels wordt gezien, terwijl Lilian1975 wijst op Bijbelgedeelten die kunnen suggereren dat hertrouwen onder bepaalde omstandigheden is toegestaan.
Toch vind ik het verbazend accuraat wat je hierboven over mijn opvattingen citeert.
Bronnen blijven checken blijft heel belangrijk, want dat gaat echt vaak fout.
Door het zgn ‘hallucineren’ van een generative AI komen er soms echt vreemde dingen uit. Bij een vraag over huisdieren zal een AI bv het vaakst een hond als voorbeeld nemen, ook de katten zijn goed vertegenwoordigd, maar eens in de x keren kan ook zomaar een potvis opgevoerd worden als huisdier.
Door het zgn ‘hallucineren’ van een generative AI komen er soms echt vreemde dingen uit. Bij een vraag over huisdieren zal een AI bv het vaakst een hond als voorbeeld nemen, ook de katten zijn goed vertegenwoordigd, maar eens in de x keren kan ook zomaar een potvis opgevoerd worden als huisdier.
Als je behoefte heb om je schrijfgedrag op refoforum te laten analyseren, ga gerust je gang, maar het hier posten lijkt mij een slecht idee. De analyse kan accuraat zijn, maar ook van geen kant kloppen. En met wat doorvragen zegt chatgpt een keer sorry, past de response aan en kan prima meegaan met het framen van een andere deelnemer op dit forum.
Ik zit een door ChatGPT geschreven werkstuk na te kijken. Volgende week mogen de leerlingen in kwestie een hele reeks zinnen aan mij uitleggen. Het is volstrekt niet te volgen.
Je kunt het ook door een AI-detector halen om te zien of het zelfgemaakt is of (gedeeltelijk) AI.
Haha, zo gewiekst zijn ze bij mij dan weer wel dat hen dat niet overkomt. Volgens mij wordt dan in de opdracht ook leeftijd en jaar van opleiding vermeld. Dan worden de woorden en zinnen namelijk aangepast.