Dat doe ik ook niet, maar een ander vat ze op als feiten.
Volgens mij is het niet verboden om je mening stevig neer te zetten

Dat doe ik ook niet, maar een ander vat ze op als feiten.
Lees mijn reactie nog eens, daarin schrijf ik waarin ik het niet met je eens ben en ook waarom. Ik ga dat niet herhalen.Forummer schreef: ↑15 jan 2025, 09:43Dank voor je reactie. Aan het begin van mijn post staat wel een voorwaarde: als predikanten enz...TSD schreef: ↑15 jan 2025, 08:53Maakt mij niet uit wie de loterij-opmerking maakt. Er zullen altijd mensen zijn met een verwrongen beeld van God en van Zijn Woord, die kom je in alle soorten en maten tegen, maar jij veralgemeniseert het in jouw post door te beginnen te benoemen dat mensen die 3e diensten en weekdiensten bezoeken, mensen zijn die heel serieus wachten tot ze bekeerd worden. Daarna ga je er met de loterij-opmerking nog eens overheen. Ik vind dat kwalijk.Forummer schreef: ↑15 jan 2025, 07:36Ik reageer op @DDD, die met zijn loterij opmerking een goed punt inbrengt naar mijn idee.TSD schreef: ↑15 jan 2025, 07:25
Je eigen veronderstelling tot waarheid verheffen en dan daarop reageren is wel makkelijk maar slaat nergens op.
Wat jij stelt over de mensen die de 3e dienst en weekdiensten bezoeken is niet te bewijzen, want dat is ronduit onwaar.
Om over het woord “loterij-achtige” gebruik maar te zwijgen….. Doe dat nou niet.![]()
Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor. Maar leg dan gewoon uit waarom niet, dan kunnen we daarover van gedachten wisselen.
Jij ziet in ieder geval bij de mensen die de week- en 3e diensten bezoeken wat anders. Wat dan?
En wat vind je van mijn andere opmerkingen? Vind je die ook onwaar? Waarom wel of niet?
Vooral omdat je dit allemaal als feit brengt zonder dat je daar bewijs voor aandraagt.
Wat ik zie zijn inderdaad, zoals Wachter het zegt, bijvoorbeeld mensen die hongerig gemaakt zijn. Die zullen écht niet zonder reden een kerkdienst missen. Die zijn er graag. Dat zijn geen 'wachtende' mensen, maar zoekende, uitziende mensen. Mensen die verlangen Zijn stem te horen, voor het eerst en ook weer opnieuw. Want ook als je Zijn stem hebt gehoord, dan wil je die toch steeds weer horen?
En verder, in weekdiensten zie ik gewoon een afspiegeling van de gemeente. Het is wat minder druk dan op zondag, maar sowieso het idee dat de opkomende mensen zich zouden beperken tot een groep die je in 1 specifiek hokje kan stoppen, daar heb ik nog nooit ook maar iets van gemerkt. Niet in mijn eigen gemeente, vorige gemeente, niet in mijn omgeving enz.
En voor de duidelijkheid: ik kerk in rechterflank GG, vandaar dat ik ook regelmatig reageer op jouw bespiegelingen. Ik heb het idee dat je door jouw (door ervaringen sterk) gekleurde bril van alles ziet en meent te zien wat met een evenwichtig beeld van de werkelijkheid niet veel meer te maken heeft. Niet dat je dat bewust doet, maar het is zo stevig gekleurd dat, ook in dit geval, weer heel erg veel mensen over 1 kam worden geschoren. En dat wordt dan ook nog als feit gebracht. Ik denk dat dat de hoofdreden is van het feit dat ik reageerde.
Dat gebeurt niet overal, dus je kunt mijn post niet veralgemeniseren. Zie het daarom niet als feiten, maar als mijn ervaringen en daarop gestoelde meningen. Feit is wel dat ik een en ander heb meegemaakt.
Mijn ervaringen zijn sterk gekleurd door de rechterflank GG. Ik ben daar weg, jij zit daar nog wel, dus lijkt het me dat we prima van gedachten kunnen wisselen.
Dus nogmaals: waarin ben je het niet eens en waarom?
Je brengt het als feit, lees je eigen reactie maar terug, dus ga nu niet de lezer beschuldigen van hetgeen de schrijver doet. Als je niet wilt dat ik en anderen iets als feit lezen, maar als mening, breng het dan ook als jou mening, gebaseerd op je beperkte ervaringen.Forummer schreef: ↑15 jan 2025, 10:08Dat doe ik ook niet, maar een ander vat ze op als feiten.
Volgens mij is het niet verboden om je mening stevig neer te zetten![]()