Kleine ergernissen

Zeeuw

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Martijn schreef: 20 dec 2024, 18:49
Ad Anker schreef: 20 dec 2024, 18:28 Plassen tijdens een dienst is nergens voor nodig, behoudens medische indicatie. Afkappen inderdaad. Verstandige kerkenraad van Silo. Gekkigheid.
Wat een gekkigheid van de betreffende kerkenraad om daar (om de paar maanden) aandacht aan te besteden.
Precies. Spanning slaat bij mij bv op mijn blaas en Avondmaalsdiensten kunnen nog steeds veel spanning oproepen. Ik ben blij dan halverwege een dienst van ongeveer 2 uur even naar de wc te kunnen. En met onze vele, vele kleine kinderen (vanaf 2 jaar oud) in de kerk, ook helemaal prima. Het is ongetwijfeld iets rommeliger, maar liever dat ze er wel zijn, dan dat ze er niet zijn. Vanaf een jaar of 6/7 is het wel klaar met het geloop over het algemeen. Onlangs was er voor het eerst in lange tijd een baby van een paar maanden in kerk. Heerlijk dat die mee worden genomen.
Daarnaast hebben wij in kerk bv 2 mensen met rugklachten, die tijdens het zingen altijd even weglopen om in de hal te bewegen, zodat ze de dienst wel kunnen uitzitten.

Ik zou me als kerkenraad focussen op hoofdzaken.
KDD

Bericht door KDD »

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:17
Edelweiss schreef: 21 dec 2024, 11:53
KDD schreef: 20 dec 2024, 18:36
Ad Anker schreef: 20 dec 2024, 18:28 Plassen tijdens een dienst is nergens voor nodig, behoudens medische indicatie. Afkappen inderdaad. Verstandige kerkenraad van Silo. Gekkigheid.
Ik weet nog goed toen als kinderen op bezoek waren in nederland dat voor kerk tijd was er tegen ons duidelijk gezegd dat er geen wc’s in de kerk waren. Dat vonden we heel bijzonder. (...)
Ik moest glimlachen toen ik dit las; ik ben ook opgevoed met met dat argument.
Toen ik nog op de basisschool zat, mocht ik een keer naast een schoolvriendinnetje zitten tijdens de dienst. Dat was bijzonder want wij konden onze mond nooit zo goed houden. Zij werd halverwege de dienst misselijk en zei dat ze moest overgeven. Haar moeder griste haar uit de bank en toen bleek dat er ineens toch een wc was, net op het moment dat het heel erg nodig was. Dat vond ik zo'n gebedsverhoring, want ik zou het zo erg vinden als ze op haar nieuwe zondagse jurk zou spugen.
Ik vind dat heel lief. Maar ik geloof toch oprecht niet dat het goed is om tegen kinderen te liegen, en al helemaal niet over zoiets.
Volgens mij was dat wel zo. Die oude dorpskerken hadden toch geen wc? Ze hadden ook geen verwarming als ik goed herinner.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is mooi. Ik kom geregeld in een kleine oude dorpskerk, daar zit wel een wc in de toren. Dus dat zal per locatie verschillen. Ik vind eigenlijk dat je voor gastpredikanten wel een wc moet hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd vier uur zonder wc kunnen. Dus het zou me wel verbazen als er echt geen wc is.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:40 Dat is mooi. Ik kom geregeld in een kleine oude dorpskerk, daar zit wel een wc in de toren. Dus dat zal per locatie verschillen. Ik vind eigenlijk dat je voor gastpredikanten wel een wc moet hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd vier uur zonder wc kunnen. Dus het zou me wel verbazen als er echt geen wc is.
Staan vaak grote bomen rond zo’n dorpskerk. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Aan de ene kant irriteert het me als steeds dezelfde kinderen uit de kerk gaan om te plassen. Anderzijds herinner ik me nog heel goed uit mijn jonge jaren hoe het erg het is als je niet geloofd wordt als je naar de wc moet. Dat heb ik iets te vaak meegemaakt. En nee, aan bomen heb je als meisje niet zo veel.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:17
Edelweiss schreef: 21 dec 2024, 11:53
KDD schreef: 20 dec 2024, 18:36
Ik weet nog goed toen als kinderen op bezoek waren in nederland dat voor kerk tijd was er tegen ons duidelijk gezegd dat er geen wc’s in de kerk waren. Dat vonden we heel bijzonder. (...)
Ik moest glimlachen toen ik dit las; ik ben ook opgevoed met met dat argument.
Toen ik nog op de basisschool zat, mocht ik een keer naast een schoolvriendinnetje zitten tijdens de dienst. Dat was bijzonder want wij konden onze mond nooit zo goed houden. Zij werd halverwege de dienst misselijk en zei dat ze moest overgeven. Haar moeder griste haar uit de bank en toen bleek dat er ineens toch een wc was, net op het moment dat het heel erg nodig was. Dat vond ik zo'n gebedsverhoring, want ik zou het zo erg vinden als ze op haar nieuwe zondagse jurk zou spugen.
Ik vind dat heel lief. Maar ik geloof toch oprecht niet dat het goed is om tegen kinderen te liegen, en al helemaal niet over zoiets.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens; iets, wat zij jaren later ruiterlijk hebben toegegeven. Zij proberen dit nu over te brengen op een van mijn zussen, die dezelfde methode toepast.
Laatst gewijzigd door Edelweiss op 21 dec 2024, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Afgelopen zomer in de kapel in Übelbach was geen WC. Als je moest kon je even naar het openbaar toilet in het gemeentehuis gaan. :)
- Niet meer zo actief -
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef: 21 dec 2024, 14:28
DDD schreef: 21 dec 2024, 12:40 Dat is mooi. Ik kom geregeld in een kleine oude dorpskerk, daar zit wel een wc in de toren. Dus dat zal per locatie verschillen. Ik vind eigenlijk dat je voor gastpredikanten wel een wc moet hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd vier uur zonder wc kunnen. Dus het zou me wel verbazen als er echt geen wc is.
Staan vaak grote bomen rond zo’n dorpskerk. :OO3
Nog een reden dat vrouwen in het ambt een totaal ongeschikt idee is. :yahoo
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

'Wat ben je mooi als je boos kijkt.'
Een mij onbekende meneer maakte een hufterige opmerking over iets wat ik volgens hem moest gaan doen en snel ook. Ik gaf aan dat zijn commando niet tot mijn takenpakket behoorde. En dan op slijmerige toon die opmerking. Nou ja, toen kreeg hij dus een hoop schoonheid te zien. :hum
refo

Bericht door refo »

Een vraag die uit maar één woord bestaat: "Want?"
Mannetje

Bericht door Mannetje »

refo schreef: 09 jan 2025, 10:23 Een vraag die uit maar één woord bestaat: "Want?"
Want?

(Sorry, kon het even niet laten ;) )
- Niet meer zo actief -
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Dat je als je een bankrekening voor een kind opent, allerlei vragen moet beantwoorden. Of je banden met Rusland hebt, en of je de rekening gaat gebruiken voor witwassen.

Alsof iemand daar ooit serieus ja op zou zeggen. Laat de banken hun klanten dan niet lastigvallen met dergelijke onzin.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Terri

Bericht door Terri »

J.C. Philpot schreef: 10 jan 2025, 20:51 Dat je als je een bankrekening voor een kind opent, allerlei vragen moet beantwoorden. Of je banden met Rusland hebt, en of je de rekening gaat gebruiken voor witwassen.

Alsof iemand daar ooit serieus ja op zou zeggen. Laat de banken hun klanten dan niet lastigvallen met dergelijke onzin.
Ik ben dan altijd benieuwd wat er gebeurt als je op deze vragen met ja antwoord. ;)
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:40Ik vind eigenlijk dat je voor gastpredikanten wel een wc moet hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd vier uur zonder wc kunnen.
Ooit was hier een predikant die tijdens het zingen na de geloofsbelijdenis naar de wc ging !en aan de organist vroeg net zo lang te spelen tot hij terug was).
Dat kwam toch een beetje als een "show" over.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Delftenaar schreef: 10 jan 2025, 21:58
DDD schreef: 21 dec 2024, 12:40Ik vind eigenlijk dat je voor gastpredikanten wel een wc moet hebben. Je kunt niet van ze verwachten dat ze altijd vier uur zonder wc kunnen.
Ooit was hier een predikant die tijdens het zingen na de geloofsbelijdenis naar de wc ging !en aan de organist vroeg net zo lang te spelen tot hij terug was).
Dat kwam toch een beetje als een "show" over.
Volgens mij is het dan gewoon hoge nood. Ik kan me niet voorstellen dat een predikant om zichzelf in de spotlights te zetten zegt dat hij naar de wc moet. Dat is niet direct een speciale prestatie ofzo waarmee je interessanter wordt dan een andere predikant.
Plaats reactie