Luitjes,
Wij hopen dit jaar in juni op vakantie te gaan. De keuze zal waarschijnlijk vallen op Atlantische Kust (Aquitaine) of Middellandse Zee kust (Provence/Cote d'Azur/Languedoc).
We hebben een mooi huisje gezien in Aquitaine, maar Atlantische kust heeft denk ik als nadeel dat het er minder warm is (temperatuur + zeewater). Zou dat veel schelen in juni?
Verder nog tips/aandachtspunten die relevant zijn voor de keuze tussen een van deze streken?
Frankofielen en andere ervaringsdeskundigen
Re: Frankofielen en andere ervaringsdeskundigen
Belangrijk punt is idd de temp. van het zeewater. Die is in juni enkele graden lager dan in bijv. augustus.Pim schreef:Luitjes,
Wij hopen dit jaar in juni op vakantie te gaan. De keuze zal waarschijnlijk vallen op Atlantische Kust (Aquitaine) of Middellandse Zee kust (Provence/Cote d'Azur/Languedoc).
We hebben een mooi huisje gezien in Aquitaine, maar Atlantische kust heeft denk ik als nadeel dat het er minder warm is (temperatuur + zeewater). Zou dat veel schelen in juni?
Verder nog tips/aandachtspunten die relevant zijn voor de keuze tussen een van deze streken?
Zeker met kleine kinderen is dit een aandachtspunt. ('k weet niet hoe heldhaftig paps en mams zijn...... :mrgreen: )
Verder heb je aan de Atl. kust veel meer wind (meestal west over een relatief koude waterplas) dan aan de Mid. zee.
Als je van surfen houdt is de Atl. kust weer te prefereren t.o.v. de Mid. zeekust.
Aan de Atl. kust is wat meer te zien qua kasteeltjes etc.
Het Mid. zeegebied is wat mediterraner.....meer het zuidelijke gevoel zeg maar..............is wel weer duurder dan de Atl. kust maar dat is voor jou geen enkel probleem....
Als je iets doorrijdt kom je in Spanje waar de levensstandaard weer wat meer overeenkomt met good old Holland. (Golf van Roses is aan te bevelen....zeer kindvriendelijke stranden.....langzaam aflopend...)
Heb je hier wat aan?
Re: Frankofielen en andere ervaringsdeskundigen
Dit wist ik idd nog niet, bedankt!Breekijzertje schreef:is wel weer duurder dan de Atl. kust maar dat is voor jou geen enkel probleem....
(..)
Heb je hier wat aan?

Zonder gekheid, goede punten die je noemt! Bedankt.
Ik ben gelukkig ook een ervaringsdeskundige, de kuststrook pakweg tussen Bordeaux en Biarritz is een eindeloos lang strand. Ga je alleen voor strand [kinderen] en heb je geen hekel aan muggen [misschien in juni nog niet zoveel] en vindt je pijnboom bossen heerlijk om door heen te dwalen dan is deze kuststrook aan te bevelen. Maar als je toch in de auto zit rij dan even door en kijk eens onder Biarritz/Bayonne. Daar waar de Pyreneeën in de Atlantic verdwijnen. Daar heb je heerlijke intieme strandjes [wel op tijd zijn voor een parkeerplaats] Mooie plaatsjes en bovendien de bergen in de rug, kun je ook nog eens een dagje wandelen als het strand verveelt. Zoals Breekie al zei de golven zijn er ook, misschien zelfs te hoog voor hele kleine kinderen, ook is er een groot verval. Het verschil met de middellandse zee is groot. Veel warmer/heter, onrustige stranden/plaatsen door jeugdig toerisme [althans daar waar de pyreneeën in de Middellandse zee verdwijnen, bij Argeles] Maar misschien wel leuker voor de hele kleintjes. Aan de Spaanse kant [tussen Argeles en Barcelona, Côte Vermeille] heb je de voordelen van het oosten [warm water veel zon] en de voordelen van het westen [mooie strandjes en leuke plaatsjes] samen. Mediterean meer naar het oosten ken ik niet maar lijkt mij nog toeristischer. Als jullie een keus hebben kunnen maken zeg het dan even kan ik je misschien nog wel wat tips geven.
Ps. Ooit een een keer een kerkdienst uit het RD gehaald in Argeles. Wij met haast uit de bergen naar Argeles gescheurd in onze 'zondagse' kleding en hoedjes, kwamen we daar in een evangelische dienst met heren in korte broeken en ontbloot bovenlijf en dames in korte broeken en bikinie bovenstukjes terecht. Hoe zou jij je daar voelen?
Ps. Ooit een een keer een kerkdienst uit het RD gehaald in Argeles. Wij met haast uit de bergen naar Argeles gescheurd in onze 'zondagse' kleding en hoedjes, kwamen we daar in een evangelische dienst met heren in korte broeken en ontbloot bovenlijf en dames in korte broeken en bikinie bovenstukjes terecht. Hoe zou jij je daar voelen?
Waar Jezus Christus wordt gepredikt en alle glorie en eer toekomt voel ik me THUIS.Eppie schreef:.......Ps. Ooit een een keer een kerkdienst uit het RD gehaald in Argeles. Wij met haast uit de bergen naar Argeles gescheurd in onze 'zondagse' kleding en hoedjes, kwamen we daar in een evangelische dienst met heren in korte broeken en ontbloot bovenlijf en dames in korte broeken en bikinie bovenstukjes terecht. Hoe zou jij je daar voelen?
voor 300% mee eens..Breekijzertje schreef:Waar Jezus Christus wordt gepredikt en alle glorie en eer toekomt voel ik me THUIS.Eppie schreef:.......Ps. Ooit een een keer een kerkdienst uit het RD gehaald in Argeles. Wij met haast uit de bergen naar Argeles gescheurd in onze 'zondagse' kleding en hoedjes, kwamen we daar in een evangelische dienst met heren in korte broeken en ontbloot bovenlijf en dames in korte broeken en bikinie bovenstukjes terecht. Hoe zou jij je daar voelen?

Marc