Hoe was je zondag [2]?
-
Re: Hoe was je zondag [2]?
smorgens mee geluisterd met de cgk Driebergen
Ds. K. Visser
De hemelse Bruidegom wekt het adventsverlangen van Zijn bruidskerk op:
1. Hij roept haar
2. Hij komt tot haar
3. Hij lokt haar
Hooglied 2:8-10
Met genoegen mogen luisteren.
s,avonds
Ds. K. Visser
Jerobeam en de zonde tegen het tweede gebod:
1. Aanleiding tot deze zonde
2. Progressie in deze zonde
3. Ernst van deze zonde
Zingen:
Psalm 34 : 6
Tien geboden : 2 en 3
Psalm 89 : 13 en 15
Psalm 81 : 4 en 15
Psalm 90 : 9
Psalm 135 : 8
Lezen:
1 Koningen 12 : 25 – 1 Koningen 13 : 10
Zondag 35 (vraag en antwoord 96 en 97)
Tekst:
Ds. K. Visser
De hemelse Bruidegom wekt het adventsverlangen van Zijn bruidskerk op:
1. Hij roept haar
2. Hij komt tot haar
3. Hij lokt haar
Hooglied 2:8-10
Met genoegen mogen luisteren.
s,avonds
Ds. K. Visser
Jerobeam en de zonde tegen het tweede gebod:
1. Aanleiding tot deze zonde
2. Progressie in deze zonde
3. Ernst van deze zonde
Zingen:
Psalm 34 : 6
Tien geboden : 2 en 3
Psalm 89 : 13 en 15
Psalm 81 : 4 en 15
Psalm 90 : 9
Psalm 135 : 8
Lezen:
Zondag 35 (vraag en antwoord 96 en 97)
Tekst:
Ik heb ze inmiddels alle 4 geluisterd. Onderling behoorlijk verschillend qua diepte. Toch worden er goede vragen gesteld. Mooi om te horen dat de DJ God gevonden heeft. Hoop dat zijn zoektocht naar verantwoordelijkheid en roeping vruchten mag afwerpen en dat hij keuzes maakt die bij een leven met God passen. Nu lijkt hij het nog erg moeilijk te vinden om zijn oude leven los te laten.merel schreef: ↑02 dec 2024, 09:53Wat goed! Luisterden zij deze uit zichzelf of heb jij het aangeraden? ik heb de podcast gedeeld in de familieapp met het dringende verzoek deze te luisteren. Ben benieuwd welk kind dit gaat doen.Maanenschijn schreef: ↑02 dec 2024, 08:38 Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.
Maar als mooiste goede en diepe gesprekken met onze kinderen naar aanleiding van de podcast ‘als alles duister is’, waarbij een harddstyle-DJ in gesprek is met 4 predikanten.
Over muziek, over het staan in het dagelijks leven, over vorm en inhoud, over wat het leven als Christen je mag kosten.
Ik hoop hem ooit te mogen verwelkomen als mede-evangelist bij de 'Jezus-bus'.
De naam van de podcast zegt al veel, en de DJ voelt zelf ook heel goed aan dat het schuurt. Dat de duisternis aanwezig is op bijvoorbeeld Defqon.
Laten we ook voor hem bidden!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
- Heidebloem
Hee, een mede vrijwilliger bij de bijbelbus?Forummer schreef: ↑05 dec 2024, 15:05Ik heb ze inmiddels alle 4 geluisterd. Onderling behoorlijk verschillend qua diepte. Toch worden er goede vragen gesteld. Mooi om te horen dat de DJ God gevonden heeft. Hoop dat zijn zoektocht naar verantwoordelijkheid en roeping vruchten mag afwerpen en dat hij keuzes maakt die bij een leven met God passen. Nu lijkt hij het nog erg moeilijk te vinden om zijn oude leven los te laten.merel schreef: ↑02 dec 2024, 09:53Wat goed! Luisterden zij deze uit zichzelf of heb jij het aangeraden? ik heb de podcast gedeeld in de familieapp met het dringende verzoek deze te luisteren. Ben benieuwd welk kind dit gaat doen.Maanenschijn schreef: ↑02 dec 2024, 08:38 Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.
Maar als mooiste goede en diepe gesprekken met onze kinderen naar aanleiding van de podcast ‘als alles duister is’, waarbij een harddstyle-DJ in gesprek is met 4 predikanten.
Over muziek, over het staan in het dagelijks leven, over vorm en inhoud, over wat het leven als Christen je mag kosten.
De naam van de podcast zegt al veel, en de DJ voelt zelf ook heel goed aan dat het schuurt. Dat de duisternis aanwezig is op bijvoorbeeld Defqon.
Laten we ook voor hem bidden!

-
De morgendienst heb ik terug geluisterd, inderdaad de moeite waard. Ben blij dat er zulke kandidaten in ons kerkverband zijn.CBG schreef: ↑25 nov 2024, 14:28 Ik deel niet vaak iets over de zondag, maar deze is het delen waard.
Gisteren ging in onze gemeente kandidaat GH Koppelman twee keer voor en het waren beide prachtige preken over de gelijkenis van de verloren zoon.
's ochtends over de jongste zoon, 's middags over de oudste zoon. De preken zijn het waard terug te luisteren.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/10 ... Genemuiden
In Ouddorp heeft hij deze twee preken ook gehouden, enkele weken terug.
De rode bus van stichting Naar House wordt door de 'feestgangers' altijd de Jezus-bus genoemd. Bij Defqon stond ik dus aan de andere kant als de betreffende DJ.Heidebloem schreef: ↑05 dec 2024, 21:42Hee, een mede vrijwilliger bij de bijbelbus?Forummer schreef: ↑05 dec 2024, 15:05Ik heb ze inmiddels alle 4 geluisterd. Onderling behoorlijk verschillend qua diepte. Toch worden er goede vragen gesteld. Mooi om te horen dat de DJ God gevonden heeft. Hoop dat zijn zoektocht naar verantwoordelijkheid en roeping vruchten mag afwerpen en dat hij keuzes maakt die bij een leven met God passen. Nu lijkt hij het nog erg moeilijk te vinden om zijn oude leven los te laten.merel schreef: ↑02 dec 2024, 09:53Wat goed! Luisterden zij deze uit zichzelf of heb jij het aangeraden? ik heb de podcast gedeeld in de familieapp met het dringende verzoek deze te luisteren. Ben benieuwd welk kind dit gaat doen.Maanenschijn schreef: ↑02 dec 2024, 08:38 Het was een goede zondag. Twee diensen waar ik goed heb kunnen luisteren, onderwijs heb gekregen En een heerlijk zingende gemeente.
Laten we ook voor hem bidden!![]()
Bij 'Bijbelbus' denk ik aan de gele busjes van stichting Sjofar. Klopt dat?
Mooi werk!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Goede zondag met prachtige adventspreek vol toekomstverwachting! Samenvatting: advent is bij uitstek de tijd om stil te staan bij "zie, Ik maak alle dingen nieuw".
Onze predikant koppelt ook sterk advent aan de wederkomst deze weken. Mede ook omdat er zo veel aan de hand is in de wereld.
Volgende week zondagavond preekbespreking met de jeugd, die gaat dan ook over de wederkomst n.a.v. Zondag 19.
Gisterenmorgen Maleachi 3:13-4:6, tekst Maleachi 4:2
De Zon der Gerechtigheid zal opgaan
1. Vrezen en dienen van de Zoon
2. Het opgaan van de Zon der Gerechtigheid.
Gisteravond Hebr 9:11-28 - HC zondag 17
Die hemel en aarde verenigd
1. Opgevaren naar de hemel
2. Christus belofte!
3. Gescheiden naturen?
4. Voorpsraak bij de Heilige Vader
Volgende week zondagavond preekbespreking met de jeugd, die gaat dan ook over de wederkomst n.a.v. Zondag 19.
Gisterenmorgen Maleachi 3:13-4:6, tekst Maleachi 4:2
De Zon der Gerechtigheid zal opgaan
1. Vrezen en dienen van de Zoon
2. Het opgaan van de Zon der Gerechtigheid.
Gisteravond Hebr 9:11-28 - HC zondag 17
Die hemel en aarde verenigd
1. Opgevaren naar de hemel
2. Christus belofte!
3. Gescheiden naturen?
4. Voorpsraak bij de Heilige Vader
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wij hadden gisteren ds. M.H. Schot.
's Morgens een preek over Maleachi 4:2. Het werd vooral een heilsordepreek, maar zeker geen standenpreek: het gaat erom dat het goed is tussen God en de zondaar, en niet 'eerst Kerstfeest, dan Pasen, etc.'.
's Middags een preek over HC Zondag 2. Best een goede preek, maar helaas werd de bekende inlegkunde bedreven n.a.v. de uitdrukking "dat leert ons Christus in een hoofdsom".
's Morgens een preek over Maleachi 4:2. Het werd vooral een heilsordepreek, maar zeker geen standenpreek: het gaat erom dat het goed is tussen God en de zondaar, en niet 'eerst Kerstfeest, dan Pasen, etc.'.
's Middags een preek over HC Zondag 2. Best een goede preek, maar helaas werd de bekende inlegkunde bedreven n.a.v. de uitdrukking "dat leert ons Christus in een hoofdsom".
Bediening Heilig Avondmaal.
Morgendienst:
Lukas 1 : 45
Gods Geest spreekt Maria zalig.
1.Zalig gesproken door het geloof.
2.Ontvangt haar Zaligmaker door het geloof.
Middagdienst:
Lukas 1 : 46 - 49
Verheugt in God mijn Zaligmaker.
1. De ogen van de Zaligmaker
2. De arm van de Zaligmaker
3. De mond van de Zaligmaker.
Een oase van stilte temidden van het rumoer in kerk en wereld.
Morgendienst:
Lukas 1 : 45
Gods Geest spreekt Maria zalig.
1.Zalig gesproken door het geloof.
2.Ontvangt haar Zaligmaker door het geloof.
Middagdienst:
Lukas 1 : 46 - 49
Verheugt in God mijn Zaligmaker.
1. De ogen van de Zaligmaker
2. De arm van de Zaligmaker
3. De mond van de Zaligmaker.
Een oase van stilte temidden van het rumoer in kerk en wereld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat is die bekende inlegkunde? Mij niet bekend.Posthoorn schreef: ↑09 dec 2024, 09:10 Wij hadden gisteren ds. M.H. Schot.
Wel van Christus maar het is Christus Zelf nog niet.Job schreef: ↑09 dec 2024, 09:33Wat is die bekende inlegkunde? Mij niet bekend.Posthoorn schreef: ↑09 dec 2024, 09:10 Wij hadden gisteren ds. M.H. Schot.
Door de jaren heen zijn hier boeken over geschreven. Misschien een goed idee om deze eens te lezen. Zo kunt u op de hoogte zijn van meerdere aandachtspunten.Job schreef: ↑09 dec 2024, 09:33Wat is die bekende inlegkunde? Mij niet bekend.Posthoorn schreef: ↑09 dec 2024, 09:10 Wij hadden gisteren ds. M.H. Schot.
Stuur me even een mail, dan mail ik je de link terug.