Kleine ergernissen

refo

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Lilian1975 schreef: 06 dec 2024, 15:14
ejvl schreef: 06 dec 2024, 15:03
Lilian1975 schreef: 05 dec 2024, 17:28 Een auto waar ik graag nog poos in rij...gewoon een Toyota Aygo.....2012. ( wel beetje stoer door zijn zwarte kleur en die oranje spiegels :love ). Maar er treden wat ergenissen op. Niet piepjong. Maar mijn vorige (Starlet ) was 18 toen de garage de boodschap bracht dat reparaties duurder werden dan de waarde van de auto :sweat

MAAR.....

Deze lekt nu... in kofferbak. Het is net een vergiet. Oorzaak na van alles te hebben bekeken en behandeld nog niet echt gevonden . Nieuwe rubbers rond achterlichten... . Het blijft vochtig ruiken in de auro :bobo ... voelt klammig. Weliswaar geen plasjes water meer.
Het droogt ook niet echt lekker met deze luchtvochtigheid en temperaturen. Gewoon een stinkende, krakende auto.
Tip, gooi een zak kattengrid door je auto heen, wel een crime om op te ruimen maar de auto wordt wel droog voordat het gaat schimmelen.
En de Action verkoopt volgens mij ook vochtvreters die je in de magnetron weer kunt ontvochtigen.
Dank!
ANWB komt met dit filmpje. De Aygo is van een drieling. De andere broertjes heten Peugeot 107 en Citroën C1. Die hebben er allemaal last van.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Klopt, wij hebben vorige week onze C1 verkocht en het 1e wat de koper deed was in de kofferbak kijken. De onze was wel droog overigens.
Het zijn verder wel prima auto's. We hebben de onze 12 jaar naar volle tevredenheid gereden.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik zat gisteren in het commentaar WBC Hebrews deel 2 via google books en nu kan ik met geen mogelijkheid dat boek terugvinden via een normale zoekopdracht.
refo

Bericht door refo »

Herman schreef: 12 dec 2024, 13:05 Ik zat gisteren in het commentaar WBC Hebrews deel 2 via google books en nu kan ik met geen mogelijkheid dat boek terugvinden via een normale zoekopdracht.
Via de geschiedenis van gisteren misschien?
HHR

Bericht door HHR »

Weer zo'n 'knuffel'homo die een podium krijgt om refo NL weer even te kakken te zetten.
En mensen als Arnold Huijgen mee roeptoeteren in het acceptatie korps om homoseksualiteit te vergelijken met slavernij...
RD schreef:Waarop Huijgen de vergelijking maakt met slavernij: in Bijbelse tijden was dat een gegeven, tegenwoordig zijn ook christenen daar geen voorstander van. „De spannende vraag voor jezelf is: welke weg wijst God mij? Ik zie christelijke homo’s daarin heel verschillende keuzes maken.”
Dodo

Bericht door Dodo »

Mijn kleine ergernis van afgelopen week was dat er een boek was uitgebracht met verhalen over dominees. Met gespreksvragen! Wat raar.
DDD

Bericht door DDD »

HHR schreef:Weer zo'n 'knuffel'homo die een podium krijgt om refo NL weer even te kakken te zetten.
En mensen als Arnold Huijgen mee roeptoeteren in het acceptatie korps om homoseksualiteit te vergelijken met slavernij...
RD schreef:Waarop Huijgen de vergelijking maakt met slavernij: in Bijbelse tijden was dat een gegeven, tegenwoordig zijn ook christenen daar geen voorstander van. „De spannende vraag voor jezelf is: welke weg wijst God mij? Ik zie christelijke homo’s daarin heel verschillende keuzes maken.”
Gelijk maar even gekeken, nu halverwege maar ik vind je reactie ongepast. Er zijn echt ongepaste teksten verschenen in het tijdperk De Kloe.
Martijn

Bericht door Martijn »

Dodo schreef: 12 dec 2024, 22:10 Mijn kleine ergernis van afgelopen week was dat er een boek was uitgebracht met verhalen over dominees. Met gespreksvragen! Wat raar.
Klinkt apart.
Welk boek bedoel je?
Dodo

Bericht door Dodo »

Afbeelding
Silo

Bericht door Silo »

Onze kerkenraad die om de paar maanden in de kerkbode benadrukt dat er minder naar de wc gegaan moet worden tijdens de kerkdienst, ze vinden het "onrustig".
Ik ben een voorstander van gestructureerde kerkdiensten waar in het kader van de heiligheid het rustig en echt eerbiedig is. Maar wat geloop van kinderen, ouderen, zwangeren etcetera moet je toch niet gaan ontmoedigen in 2024.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Silo schreef: 20 dec 2024, 13:13 Onze kerkenraad die om de paar maanden in de kerkbode benadrukt dat er minder naar de wc gegaan moet worden tijdens de kerkdienst, ze vinden het "onrustig".
Ik ben een voorstander van gestructureerde kerkdiensten waar in het kader van de heiligheid het rustig en echt eerbiedig is. Maar wat geloop van kinderen, ouderen, zwangeren etcetera moet je toch niet gaan ontmoedigen in 2024.
Stel voor dat de organisten een iets langer voorspel spelen, ook bij de tussenzang, zodat er dan tijd genoeg is om te gaan.
- Niet meer zo actief -
Henk J

Bericht door Henk J »

Mannetje schreef: 20 dec 2024, 13:28
Silo schreef: 20 dec 2024, 13:13 Onze kerkenraad die om de paar maanden in de kerkbode benadrukt dat er minder naar de wc gegaan moet worden tijdens de kerkdienst, ze vinden het "onrustig".
Stel voor dat de organisten een iets langer voorspel spelen, ook bij de tussenzang, zodat er dan tijd genoeg is om te gaan.
Hmm, we degraderen het zingen al tot collectemoment en het moment om even wat snoeprollen door de bank te laten vliegen, om er dan ook een veredelde plaspauze van te maken vind ik ook wat. Of je moet het voorspel zo lang maken dat iedereen naar de wc kan maar dat neemt misschien ook best wel wat tijd in beslag.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dat laatste was wel mijn intentie ja. Als het lopen tijdens het zingen als een probleem ervaren wordt, moet je wat.
Of lopen mensen tijdens de preek? Dat kan in geval van hoge nood echt nodig zijn, maar als men graag wil dat dat tot een minimum wordt beperkt, kan ik mij dat wel voorstellen.
- Niet meer zo actief -
parsifal

Bericht door parsifal »

Dat het 2024 is, is niet zo relevant. Maar inderdaad zo'n oproep kan een reden voor ouders van jonge kinderen en zwangere vrouwen kunnen zijn om toch maar thuis mee te luisteren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Henk J schreef: 20 dec 2024, 13:43
Mannetje schreef: 20 dec 2024, 13:28
Hmm, we degraderen het zingen al tot collectemoment en het moment om even wat snoeprollen door de bank te laten vliegen, om er dan ook een veredelde plaspauze van te maken vind ik ook wat. Of je moet het voorspel zo lang maken dat iedereen naar de wc kan maar dat neemt misschien ook best wel wat tijd in beslag.
"Ter verpozing van de gewijde aandacht", zeiden de predikheren vroeger. "Ter leniging van den aandrang", zouden we kunnen toevoegen. "Ter verlossing van de hoge nood zingen we nog een hoge noot".
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie