Propolis

Plaats reactie
Mannetje

Propolis

Bericht door Mannetje »

Vandaag zag ik een reclame voor propolis, een bijenproduct dat diverse goede eigenschappen voor de gezondheid zou hebben, onder andere een ontstekingsremmende werking.
Zijn er mensen met ervaring? Zijn er duidelijke contra-indicaties, naast een mogelijke allergie?

Wij van propolis raden propolis aan, en wij van de farmacie wijzen alles wat niet chemisch is af.
Maar ik zoek eigenlijk naar wat meer onafhankelijke informatie dus...
- Niet meer zo actief -
Herman
Moderator

Re: Propolis

Bericht door Herman »

Volgens mij kan je ook nagaan hoe gezond honing is. Dat wordt mij wel eens aangeraden als afweermiddel tegen hooikoorts. De waarheidsclaims daarvan kan ik niet bevestigen of ontkennen, maar het lijkt me op zich logisch dat een natuurproduct een gezondheidsverhogend effect heeft.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mannetje schreef: 04 dec 2024, 18:36 Wij van propolis raden propolis aan, en wij van de farmacie wijzen alles wat niet chemisch is af.
Maar ik zoek eigenlijk naar wat meer onafhankelijke informatie dus...
Tja, zo gaat het met farmaceutische producten ook. :huhu Maar ik zou zeggen: probeer het eens.
CvD

Bericht door CvD »

Herman schreef: 04 dec 2024, 18:51 Volgens mij kan je ook nagaan hoe gezond honing is. Dat wordt mij wel eens aangeraden als afweermiddel tegen hooikoorts. De waarheidsclaims daarvan kan ik niet bevestigen of ontkennen, maar het lijkt me op zich logisch dat een natuurproduct een gezondheidsverhogend effect heeft.
Het helpt zeker wel tegen hooikoorts, het verdwijnt niet helemaal, maar het vermindert de last van hooikoorts een heel stuk. Het is wel belangrijk dat de honing bij een imker bij jou uit de buurt komt. Vraag mij niet waarom ,maar dat is mij wel geadviseerd door iemand.
CvdW

Bericht door CvdW »

Bij keelpijn 3x daags 1 tablet opzuigen helpt.
Net als bij AB niet te snel stoppen, maar kuur afmaken.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Hier een systematische review over propolis, afgezet tegen ziekten. Bij reumatische artritis lijkt het geen winst te geven, bij een aantal andere aandoeningen lijkt het voordelen te kunnen hebben:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9504311/
Fides Quaerens Intellectum
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Anselmus schreef: 04 dec 2024, 21:21 Hier een systematische review over propolis, afgezet tegen ziekten. Bij reumatische artritis lijkt het geen winst te geven, bij een aantal andere aandoeningen lijkt het voordelen te kunnen hebben:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9504311/
Dank! Nu nog wat inspannen om dit gelezen te krijgen ;)
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie