Ik probeer met je mee te denken.HersteldHervormd schreef:Van RF, het gaat niet om persoon A of B. Het gaat om de grenzen van RF. De mods zijn wel het aanspreekpunt.Maanenschijn schreef: ↑26 nov 2024, 08:16Van wie verwacht je dat distantiëren?HersteldHervormd schreef:Gevolg is wel dat er geen duidelijke distantiëring is van bepaald gedachtegoed. Als dat zo blijft zou ik niet weten wat ik hier nog moet doen.
Ik vind we met elkaar in de discussies behoorlijk de grenzen bewaken. Persoonlijk ben ik in al die jaren door dit soort discussies rondom de grenzen, die duidelijker gaan zien en heeft me dat veel geleerd. Ook voor het dagelijks leven. Het dwingt me om positie te bepalen en in te nemen.
Ik zie het dus onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om die grenzen aan te geven. Onder ons zijn er die de grenzen nadrukkelijk opzoeken. Niet alleen in ‘moderne’ uitleg van de Bijbel, maar ook wel in binnen doop of aanbod en toe-eigening van het heil.
Daar waar in de discussie dat corrigeren niet (meer) optreedt of wordt gepersisteerd, zijn er de moderatoren die optreden, mijns inziens.
Of zie jij de moderatoren meer als een raad van oudsten/kerkenraad die toezien (alles meelezen) en gelijk corrigeren?