Tsja, goed punt. Zo zie je vaak maar hè. Van het een komt het ander.
De SGP - een open partij
-
Re: De SGP - een open partij
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Naast Veense stokers heb je blijkbaar ook Zeeuwse stokers.
Dat is een raar vergelijk. Het is onder externe druk tot stand gekomen, dat dubbelbesluit.MGG schreef: ↑07 nov 2024, 18:59Het is ook zo wat om een kiesvereniging of hun raadslid uit de partij te zetten. Wat doe je als je kind voor de zondag thuis moet zijn, maar dat niet is.om 12 uur de deur dicht of vind je het verdrietig voer je een gesprek en gedoog je het.Ad Anker schreef: ↑07 nov 2024, 18:55Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar in het beginselprogramma klip en klaar stellen dat het regeerambt niet hoort bij een vrouw en daar in de praktijk anders mee omgaan blijft voor mij toch een lastig ding. Altijd gevonden.
Zeer terecht dat ze dat artikel ter discussie willen stellen.
Alleen de voordracht van een kandidaat vind ik onnodig en zelfs een beetje provocerend gedrag.
Alleen de voordracht van een kandidaat vind ik onnodig en zelfs een beetje provocerend gedrag.
Dat begrijp ik maar dan zijn er andere, betere en christelijke manieren om dit aan de kaak te stellen. Dit is uitlokking en provocatie en een christelijke partij onwaardig. Ze moeten zich schamen bij deze kiesvereniging.Ad Anker schreef: ↑07 nov 2024, 18:55Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar in het beginselprogramma klip en klaar stellen dat het regeerambt niet hoort bij een vrouw en daar in de praktijk anders mee omgaan blijft voor mij toch een lastig ding. Altijd gevonden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je weet toch helemaal niet hoe goed zij het als raadslid doet? Ik heb ook geen idee, maar misschien gaat het gewoon heel goed.
Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?
https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/
Gewoon normaal. Ze doet fatsoenlijk haar werk. Maar het is niet zo dat ze zulke bijzondere capaciteiten buiten alle andere capabele vrouwen in SGP-gelederen bezit, die dit rechtvaardigen.
Als Vlissingen, wat wel gebleken is, zo graag vrouwen in de politiek wil, gebruik dan gewoon goede argumenten en niet 'onze Lilian is buitencategorie, dus daarom....'.
-
Dit snap ik ook niet helemaal, het lijkt mij stug dat het hoofdbestuur actief vrouwen benaderd om op de kandidatenlijst te komen. Als dat wel zo is zou dat een forse koersverandering zijn.Job schreef: ↑08 nov 2024, 01:55 Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/
Het lijkt me ook een onwaarschijnlijke wervingsstrategie: "Jij hebt het meest ervaring, dus jij bent als eerste aan de beurt". Ik vind het lastig te geloven. Mogelijk is het eens als grapje tegen haar gezegd. Het lijkt me een fijn gemeenteraadslid, een vrouw met het hart op de juiste plek, maar ik zie haar nog niet per se tussen Stoffer, Flach en Van Dijk zitten. Niet representatief voor een groot deel van de achterban.Henk J schreef: ↑08 nov 2024, 08:43Dit snap ik ook niet helemaal, het lijkt mij stug dat het hoofdbestuur actief vrouwen benaderd om op de kandidatenlijst te komen. Als dat wel zo is zou dat een forse koersverandering zijn.Job schreef: ↑08 nov 2024, 01:55 Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/
Al met al vind ik het een bijzonder verhaal. In een aantal interviews dat ze erover geeft geeft ze aan dat ze graag in de Tweede Kamer wil. Ze fantaseert al over een vierde zetel. Dat is nogal wat. Heeft zij de ambitie en ondersteunt de kiesraad van Vlissingen haar daarin? Ik kreeg uit het RD-artikel het gevoel dat het andersom is.
Ik vind nu juist dat ze daar prima tussen zou passen. Maar wellicht was het slechts één lid van het hoofdbestuur.
Als ze op de lijst komt, krijgt de SGP misschien wel 6 zetels. (Niet dat die stemmen dan allemaal uit de achterban komen, maar dat maakt niemand wat uit.)Job schreef: ↑08 nov 2024, 09:11Het lijkt me ook een onwaarschijnlijke wervingsstrategie: "Jij hebt het meest ervaring, dus jij bent als eerste aan de beurt". Ik vind het lastig te geloven. Mogelijk is het eens als grapje tegen haar gezegd. Het lijkt me een fijn gemeenteraadslid, een vrouw met het hart op de juiste plek, maar ik zie haar nog niet per se tussen Stoffer, Flach en Van Dijk zitten. Niet representatief voor een groot deel van de achterban.Henk J schreef: ↑08 nov 2024, 08:43Dit snap ik ook niet helemaal, het lijkt mij stug dat het hoofdbestuur actief vrouwen benaderd om op de kandidatenlijst te komen. Als dat wel zo is zou dat een forse koersverandering zijn.Job schreef: ↑08 nov 2024, 01:55 Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/
Al met al vind ik het een bijzonder verhaal. In een aantal interviews dat ze erover geeft geeft ze aan dat ze graag in de Tweede Kamer wil. Ze fantaseert al over een vierde zetel. Dat is nogal wat. Heeft zij de ambitie en ondersteunt de kiesraad van Vlissingen haar daarin? Ik kreeg uit het RD-artikel het gevoel dat het andersom is.
Ik denk inderdaad, eender welke dame, het de SGP absoluut zetels zou opleveren. En een aantal hele principiële stemmen kosten.refo schreef: ↑08 nov 2024, 09:16Als ze op de lijst komt, krijgt de SGP misschien wel 6 zetels. (Niet dat die stemmen dan allemaal uit de achterban komen, maar dat maakt niemand wat uit.)Job schreef: ↑08 nov 2024, 09:11Het lijkt me ook een onwaarschijnlijke wervingsstrategie: "Jij hebt het meest ervaring, dus jij bent als eerste aan de beurt". Ik vind het lastig te geloven. Mogelijk is het eens als grapje tegen haar gezegd. Het lijkt me een fijn gemeenteraadslid, een vrouw met het hart op de juiste plek, maar ik zie haar nog niet per se tussen Stoffer, Flach en Van Dijk zitten. Niet representatief voor een groot deel van de achterban.Henk J schreef: ↑08 nov 2024, 08:43Dit snap ik ook niet helemaal, het lijkt mij stug dat het hoofdbestuur actief vrouwen benaderd om op de kandidatenlijst te komen. Als dat wel zo is zou dat een forse koersverandering zijn.Job schreef: ↑08 nov 2024, 01:55 Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/
Ik weet niet of het niemand wat uitmaakt. Zo opportunistisch is een groot deel van de SGP volgens mij niet, hoor. Mensen die zich aansluiten gaan ook wat wensen hè. Het is de vraag of je dat moet willen. Laat de SGP alsjeblieft de SGP blijven.refo schreef: ↑08 nov 2024, 09:16Als ze op de lijst komt, krijgt de SGP misschien wel 6 zetels. (Niet dat die stemmen dan allemaal uit de achterban komen, maar dat maakt niemand wat uit.)Job schreef: ↑08 nov 2024, 09:11Het lijkt me ook een onwaarschijnlijke wervingsstrategie: "Jij hebt het meest ervaring, dus jij bent als eerste aan de beurt". Ik vind het lastig te geloven. Mogelijk is het eens als grapje tegen haar gezegd. Het lijkt me een fijn gemeenteraadslid, een vrouw met het hart op de juiste plek, maar ik zie haar nog niet per se tussen Stoffer, Flach en Van Dijk zitten. Niet representatief voor een groot deel van de achterban.Henk J schreef: ↑08 nov 2024, 08:43Dit snap ik ook niet helemaal, het lijkt mij stug dat het hoofdbestuur actief vrouwen benaderd om op de kandidatenlijst te komen. Als dat wel zo is zou dat een forse koersverandering zijn.Job schreef: ↑08 nov 2024, 01:55 Wat is het nou? Een beweging vanuit Vlissingen richting het hoofdbestuur? Of andersom?https://wfm96.nl/sgp-raadslid-lilian-ja ... amer-gaan/