Ik heb thuis de Nederlandstalig vertaling van Augustinus over de Drie-Eenheid.
Weet iemand nog (Nederlandstalig) theologische titels die specifiek over de Drie-Eenheid gaan?
Boeken Drie-eenheid
- Johann Gottfried Walther
Re: Boeken Drie-eenheid
Er zijn lezingen (“Redevoeringen tegen de arianen”) van Athanasius over de 3-eenheid, maar die vond ik zelf niet om door te komen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
Johannes Calvijn.mayflower schreef:Ik heb thuis de Nederlandstalig vertaling van Augustinus over de Drie-Eenheid.
Weet iemand nog (Nederlandstalig) theologische titels die specifiek over de Drie-Eenheid gaan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prof. dr. M.J. Kater heeft twee boeken geschreven over de Godheid van Christus, 'Kom en Zie' deel 1 en 2. Zijn volgens mij online te lezen.
"Vreugde in God" van dr. P. de Vries?
De Synopsis kent bijzonder doorwrochte hoofdstukken hierover. Nooit ergens anders zo tegengekomen.
Het promotieonderzoek van prof. Baars over de Drie-eenheid bij Calvijn: Om Gods verhevenheid en Zijn nabijheid.
E.P. Meijering. God, Christus, Heilige Geest. Achtergrond en bedoeling van de leer van de drieëenheid, Amsterdam 2002.
E.P. Meijering. God, Christus, Heilige Geest. Achtergrond en bedoeling van de leer van de drieëenheid, Amsterdam 2002.
Dank jullie wel voor de reacties.
Vraag: heeft Abraham Kuyper mischien een boek geschreven over de Drie-eenheid?
Vraag: heeft Abraham Kuyper mischien een boek geschreven over de Drie-eenheid?
Niet een afzonderlijk werk. Ik denk dat je voor zijn visie over dit onderwerp wel in zijn Dictaten-Dogmatiek terecht kunt. Is antiquarisch nog wel te koop vermoed ik.