Dit heet ook wel de pot verwijt de ketel,Simon0612 schreef:Nu lijkt dit topic door een aantal reacties al weer af te dwalen naar een topic kerkelijke pijn. Dat is niet wat ik bedoel. Ja er kan kerkelijke pijn zijn, ja iemand kan een keer je allergie opwekken, of je kan er overtuigd van zijn dat er dingen verkeerd gaan, etc. Maar hoe we daarop reageren is onze keuze. De mildheid en nederigheid, liefde etc. die mijn inziens bij een ander leven horen merk ik helaas maar zelden op. Dat signaleer ik hier op het forum, naar elkaar toe, over predikanten, over kerken, soms zelfs het kerkverband waar men nog lid is (nest bevuiling). En dan doel ik niet op kritische punten, maar op bewoordingen die absurd of bijna grof zijn. Dat strookt mijn inziens van geen kanten met het kennen van een ander leven.
Ja mee eens dat men en ik ook wat meer zachtmoedigheid mag betrachten en zeker zou ik het liefst met eerbied en ontzag praten over ambtsdragers maar dat wil niet zeggen dat je mag zeggen dat er een verkeerde leer word gepredikt en er verkeerd gedrag is onderling en ten opzichte van andere verbanden, het klimaat waar ikzelf in opgroeide was een klimaat van scheldende predikanten en ambtsdragers op elkaar en helemaal tijdens en na de scheuring van 80, dit bouwt een klimaat voor kinderen alsof dit normaal is, in mijn werk met jeugdigen en volwassenen kom ik dit nog steeds tegen, dat is in en in triest en een christen onwaardig, maar als je het Christenleven mag kennen en weten dat God je Vader is kan en moet je misstanden aan de kaak stellen, 2 Tim 4.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk